Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å spise tomatsuppe på Julaften? Det er jo bedre en ribbe og veldig sunt. Kan ha Nan brød til. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spise hva du vil på julaften.
Good for you om du syns at tomatsuppe er bedre enN ribbe.

Da håper jeg du lager den selv og ikke bare blander ut pulver fra Toro.

Anonymkode: ec603...8ed

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

You do you

Anonymkode: 555b8...d1f

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du ikke skal ha gjester kan du jo spise akkurat det du vil. Skal du ha gjester bør du servere noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Du kan spise hva du vil. :) 

Hvis du skal ha gjester vil jeg ha tenkt meg om. 

Anonymkode: fb846...67c

• Liker 2
Skrevet

Spis hva du vil du. Jeg derimot hadde nok tenkt mine tanker om jeg var invitert til noen på julaften og fikk servert suppe og nan brød. 

Anonymkode: 2131e...685

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hedda-78 skrev (5 minutter siden):

Hvis du ikke skal ha gjester kan du jo spise akkurat det du vil. Skal du ha gjester bør du servere noe annet.

Hvis gjestene er vegetarianere hele gjengen, er det jo ingen høydare å servere ribbe eller pinnekjøtt. Eller kalkun, som jeg vet noen har, eller torsk.

Tomatsuppe, hjemmelaget type, hadde sikkert blitt tatt bedre i mot enn typisk norsk julemat da.

TS; om du skal spise alene, spis det du ønsker. Ingen arresterer deg for å spise tomatsuppe, om du vil ha det. Skal du ha gjester, bør du kanskje spørre dem hva de forventer å få og spise hos deg. Er de normale kjøttspisere og liker juletradisjoner, så forventer de nok noe annet enn tomatsuppe, ja. Så da bør du kanskje enten avlyse, eller finne noe annet enn tomatsuppe å servere ;) 

EDIT;

skal du spise alene og vil ha tomatsuppe, så har Trines matblogg (som regnes som veldig bra!) over et dusin forskjellige hjemmelagde tomatsupper å by på. Finn en du liker der.

Endret av Million
Skrevet

Om det er veldig sunt kommer an på hva suppen inneholder.

Anonymkode: b0266...53b

• Liker 1
Skrevet

Ville blitt veldig skuffet om jeg fikk servert tomatsuppe på julaften,  mer hverdagslig., kan det ikke bli. 

Men om det bare er deg, så spis hva du vil. 

• Liker 1
Skrevet

Det blir i hvertfall ikke tradisjonell jul. Men ingen kan jo fortelle deg hvordan du skal feire den,eller om du skal feire den. 

Jeg har sittet som portvakt på julaften,å ikke spist annet en brødskive med roastbeef og sprøløk. Så alt går an. Jeg foretrekker det bare ikke.

Skrevet

Spis hva du vil. Så lenge du liker det og er fornøyd 😊

Skrevet

Så lenge du ikke skal ha middagsgjester så kan du spise en halv rosin til julemiddag om du vil 😊 Som en annen her skrev; you do you 💪

Anonymkode: a9ae1...be8

Skrevet
Athena Freyja skrev (21 minutter siden):

Ville blitt veldig skuffet om jeg fikk servert tomatsuppe på julaften,  mer hverdagslig., kan det ikke bli. 

Men om det bare er deg, så spis hva du vil. 

Meksikansk tomatsuppe da?

Anonymkode: c6032...1f7

Skrevet
Hedda-78 skrev (4 timer siden):

Skal ha gjester og de liker suppe. Så dette blir knall. 

Skrevet
jaeols skrev (9 timer siden):

Skal ha gjester og de liker suppe. Så dette blir knall. 

Da håper jeg at du har avklart menyen med dem først, ellers blir de skuffet.

Evt at du troller.

Anonymkode: d5375...d55

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Meksikansk tomatsuppe da?

Nei svensk..

Skrevet

Hadde satt pris på å fått en nydelig hjemmelaget suppe med brød til kontra ribbe i fett (satt på spissen) eller pinnekjøtt 🙈 syns det er ett ork for magen med den «nydelige» julemiddagen 

Anonymkode: 17c2f...3d1

Skrevet
jaeols skrev (4 timer siden):

Nei svensk..

Meksikansk tomatsuppe med pasta og chili krydder oppi er faktisk veldig godt :)

Skrevet

Jeg ville blitt skuffet om jeg ble servert tomatsuppe på julaften, men mye kan reddes med riktig (og rikelig) drikke. Hva med en tørr sherry? En Manzanilla skal visstnok passe bra. Men jeg ville likevel tenkt på det som en forrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...