AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Jeg leste meg nylig opp på Handsome Man's Game fenomenet. Den korte versjonen er at om en mann har et bra utseendet (eller kanskje feminine trekk), så vil dette by på ulemper innen dating. Videoen under er ganske fin - Damer vil gå etter utseendet ditt, istedet for personlighet. Men ironisk vil de også... - Føle et behov for å fornærme utseendet ditt, istedet for å innrømme at de liker det - Halo Effect: godt utseendet = en god person. Folk vil ha forventninger og legge press på deg - Reverse Halo Effect: godt utseendet = arrogant drittsekk etc I følge andre, så har jeg et godt utseendet. La oss si litt av den androgyne typen. Er dette virkelig realiteten? Kanskje noen kvinner kan kommentere og dele deres tanker. Er disse ulempene virkelige? Anonymkode: da278...804
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Har ikke noe særlig med kjønn å gjøre. Men en del takler ikke å date pene folk. Anonymkode: e470c...866
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke noe særlig med kjønn å gjøre. Men en del takler ikke å date pene folk. Anonymkode: e470c...866 🤔 hvorfor? burde de ikke heller finne glede i en date, gode samtaler og hygge? Hvorfor blir de ubekveme av pene folk? Anonymkode: da278...804
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Wtf kind of bullcrap is this 😂😂😂😂 Logg av Internett!!! Anonymkode: 7e830...3bc 12 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 Halo-effekten er et fenomen hvor man typisk tenker godt om pene mennesker, at de har iboende gode egenskaper –og vica versa med mindre pene mennesker, overvektige mennesker opplever dette ofte ved at folk tenker at de er mindre intelligente, late, mangler selvdisiplin osv pga hvordan de ser ut. Halo-effekten handler ikke om at man er veldig bevisst egne forventninger til pene mennesker, men at man antar at pene mennesker har gode kvaliteter som dermed gjør at de stiller først i feks søknadsprosesser, dating osv. Å påstå at et slik fenomen hvor folk automatisk tenker godt om en er en ulempe synes jeg er overdrevent selvmedlidende Anonymkode: 556f2...520 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 Det er overfladiske folk i verden, men det er også mange jordnære smarte folk som det er godt å bruke tid med. Alltid lurt å tenke over hvordan du bli behandlet, men ikke tro at alle i verden vil opptre på en bestemt måte. Det ødelegger enda mer for den det gjelder. Selv om en del av slikt er sannt, så er det ikke hele sannheten. Anonymkode: fc5a8...963 2 1
KallePils Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Dette er nesten bare tull. Damer grovsorterer initielt etter utseendemessige trekk: Pen, høy, i god fysisk form, flott kroppsholdning, tegn på selvsikkerhet, osv. Personlighet vurderes så i kontekst av dette: Er han full jackpot og dermed kjærestemateriale? Og hvis ikke, er han i det minste interessant å bare ligge med? Men at kvinner "ikke er interessert i personligheten din" hvis du bare ser bra nok ut er rent oppspinn. Det er hvis utseende ditt diskvalifiserer deg at de ikke bryr seg om personligheten din. Det eneste korrekte her er halo-effekten, den er helt reell. Men den gjelder for mye mer enn bare utseende. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 KallePils skrev (10 timer siden): Dette er nesten bare tull. Damer grovsorterer initielt etter utseendemessige trekk: Pen, høy, i god fysisk form, flott kroppsholdning, tegn på selvsikkerhet, osv. Personlighet vurderes så i kontekst av dette: Er han full jackpot og dermed kjærestemateriale? Og hvis ikke, er han i det minste interessant å bare ligge med? Men at kvinner "ikke er interessert i personligheten din" hvis du bare ser bra nok ut er rent oppspinn. Det er hvis utseende ditt diskvalifiserer deg at de ikke bryr seg om personligheten din. Det eneste korrekte her er halo-effekten, den er helt reell. Men den gjelder for mye mer enn bare utseende. Den var god du Anonymkode: da278...804 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 Du har brukt tid på å lese deg opp om dette temaet. Snakk om bortkastet tid. Anonymkode: 6e2fd...37f 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 Det som vil by på ulempe innen dating, er å se sånne idiotiske Youtube-videoer og sluke dem rått. Anonymkode: 59225...a36 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Skrevet 13. desember 2023 Tror det amerikanske samfunnet er ganske forskjellig fra det norske her. Utseendet og det overfladiske blir nok ikke tillagt like mye verdi i Norge som i USA. I Norge handler det kanskje litt mindre om å selge seg inn via det overfladiske (så lenge du har et utseende innenfor normalen) og litt mer om være kul, interessant, populær - eller andre egenskaper som gjør deg attraktiv. Det er i alle fall ikke ansiktet som avgjør hvordan jeg bedømmer menn, det er mye mer vibber, humor, hvor trent/utrent han er, hvordan han omgås med andre, hva slags klær han bruker. Den type ting som sier mer om personlighet og hva han investerer tiden/resursene sine i. Men det er klart, hadde jeg møtt en mann som jeg synes var sykt kjekk, sykt sexy, kjempe morsom, varm, hyggelig, skarp, stilig osv. hadde jeg nok blitt rimelig mistenksom, mer innesluttet og helt sikkert mindre flørtete i begynnelsen 😅 Men det hadde kun vært min egen usikkerhet som gjorde det, litt sånn dette er for godt til å være sant. Anonymkode: 528ab...1bc 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Skrevet 13. desember 2023 Jeg har også ett litt lavt selvbilde, men først og fremst er jeg vel realist. Ingen av de kjempe kjekke mennene er interessante for meg da jeg rett og slett ikke hadde klart å tro at deres interesse i meg var genuin. En gang har jeg brent meg på en ordentlig kjekkas. Det får holde med den ene gangen tenker jeg. Anonymkode: ca822...75a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #13 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En gang har jeg brent meg på en ordentlig kjekkas. Det får holde med den ene gangen tenker jeg. Anonymkode: ca822...75a Ja. Når noe virker for godt til å være sant så er det som oftest et dårlig tegn Anonymkode: da278...804
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Skrevet 14. desember 2023 Dette gjelder jo uavhengig av kjønn. Du skal også ha veldig uflaks om du møter på noen som oppfører seg slik du skriver. Dette er ikke vanlig oppførsel, verken fra kvinner eller menn. De fleste er jo hyggelige og snille, og bryr seg lite om utseendet så lenge du er ren og nogenlunde normalvektig. Jeg er selv ei over gjennomsnittlig pen jente, og synes det er uhyre enkelt å "sile" ut menn som oppfører seg slik. Dette vet jeg også gjelder for mange av mine venninner. Er ikke noe grunn til å anta at menn er mindre kompetente i "utsilingen" av kvinner. Anonymkode: 7ec1a...73b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #16 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 18.10): 🤔 hvorfor? burde de ikke heller finne glede i en date, gode samtaler og hygge? Hvorfor blir de ubekveme av pene folk? Anonymkode: da278...804 Fordi de føler seg underlegne. Anonymkode: e470c...866
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #17 Skrevet 14. desember 2023 Tror ikke damer negger mer enn menn nei, tvert imot. Jeg har virkelig fått min del negging opp gjennom og opplever det fremdeles. Jeg kan være ydmyk og snill, og likevel få slengt en frekk og nedsettende kommentar om utseende helt uoppfordret. Har merket meg at menn som er trygge i seg selv og empatiske aldri gjør dette, er og sjeldent veldig kjekke menn gjør det. De sier heller gjerne at jeg ser utrolig vakker ut og at de er glade for å få mitt selskap. Sånn er det vel andre veien og, jordnære og empatiske kvinner føler ikke behov for å dra andre ned bare fordi de føler seg truet eller ikke bra nok. Anonymkode: 3cdc3...37c 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #18 Skrevet 14. desember 2023 On 12/10/2023 at 6:10 PM, AnonymBruker said: 🤔 hvorfor? burde de ikke heller finne glede i en date, gode samtaler og hygge? Hvorfor blir de ubekveme av pene folk? Anonymkode: da278...804 En gang på date var det første daten sa til meg «kommer du rett fra operasjonssalen til date?», jeg har aldri rørt fillers eller operert meg, det var tydelig han ble ubekvem når han så meg og ville få meg til å føle meg dritt. Har og fått «er du ikke for gammel for den kjolen?» selv om det var en tidløs og tekkelig svart stroppekjole og jeg er 32 år gammel, ikke 60. Det plager meg at date som skal være noe hyggelig heller har gitt meg dårlig selvtillit og vondt i magen etterpå. Jeg er helt enig med deg at det ikke gir mening, man burde bare finne glede i det eller i det minste behandle den andre med respekt. Anonymkode: 3cdc3...37c 1 1
snusmumrikke Skrevet 15. desember 2023 #19 Skrevet 15. desember 2023 Må innrømme jeg så ikke hele videoen, egentlig bare noen minutter, men...er poenget her at det er en ulempe å være en pen mann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå