Gå til innhold

Er det, og hvorfor er det viktig at daten har orden i økonomi, jobb, eiendom etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det, og hvorfor er det viktig for deg at personen du dater har orden i økonomien/ jobb/ god råd/eier egen bolig / bil etc? 

Anonymkode: 7197a...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi et godt liv forutsetter orden på ytre ting. Jeg ønsker godt liv og har orden på mine egne ytre ting, og det samme forventer jeg av en kjæreste.

Anonymkode: f8517...fab

Skrevet

Ja det er viktig at han har jobb, klarer seg økonomisk osv, men han må ikke nødvendigvis eie en leilighet.

Jeg er for gammel for guttetasser som ikke har jobb eller koll på økonomien.

Anonymkode: 60c30...6e3

• Nyttig 4
Skrevet

Fordi det er veldig kjedelig å være sammen med noen som aldri har råd til å bli med på ting. Artige fyllekompiser som regel da 🤪

Men erfaringen er at de som regel er litt upålitelige. Tar veldig lett på forpliktelser og avtaler.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nå dater ikke jeg, men om jeg gjorde, ville det vært med menn i samme aldersgruppe som meg; i femtiårene. Og en mann i femtiårene som ikke en gang har egen leilighet, ville jeg vært litt mistenksom til. Hvis han satt i en midlertidig leiebolig, hadde jeg fått mistanke om at han enten er a) en dårlig betaler med anmerkninger så han får ikke boliglån, eller b) han sitter i leiebolig som et midlertidig sted inntil han finner en kvinne han kan flytte inn hos. Sånn "mellom forhold" bosted.

Vet om flere menn som praktiserer den b) greia. De bor i leiebolig til en kvinne dukker opp, og så flytter de raskt inn i hennes bolig (hus eller leilighet) som hun eier.

Jeg ville ikke ønsket at en mann bare flyttet inn hos meg. Det virker litt parasitt-aktig. Han måtte evt kjøpt seg inn, men aller helst burde vi flyttet til noe annet, og større som var kjøpt sammen. Nøler han med det, ville jeg ikke fortsatt forholdet.

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Vet om flere menn som praktiserer den b) greia. De bor i leiebolig til en kvinne dukker opp, og så flytter de raskt inn i hennes bolig (hus eller leilighet) som hun eier.

Dette er vel mest vanlig blant kvinner da, så spar deg. 

Anonymkode: a2fbd...e93

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sparer aldeles ikke på egne erfaringer. De forteller jeg om om jeg vil uten å spørre deg. Jeg vet om og kjenner menn som gjør dette.  

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Et forhold handler om tillit, og det handler om å ville hverandre vel. Det må være gjensidig.
Da forventer man at voksne folk ikke bringer byrder inn i livet ditt, ved å skape kaos, stress og økte utgifter.

Skulle jeg gått inn i et forhold med noen trengte ikke vedkommende å være velstående, ha høy inntekt eller eiendom. Men jeg ville forvente at vedkommende var økonomisk selvhjulpen, og ikke hadde med seg en bør av inkassokrav, gjeldssaker etc. 

• Liker 3
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Et forhold handler om tillit, og det handler om å ville hverandre vel. Det må være gjensidig.
Da forventer man at voksne folk ikke bringer byrder inn i livet ditt, ved å skape kaos, stress og økte utgifter.

Skulle jeg gått inn i et forhold med noen trengte ikke vedkommende å være velstående, ha høy inntekt eller eiendom. Men jeg ville forvente at vedkommende var økonomisk selvhjulpen, og ikke hadde med seg en bør av inkassokrav, gjeldssaker etc. 

Tenker akkurat det samme. Trenger ikke være velstående, men må ha orden i sakene

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette har sammenheng med at kvinnen gjerne er den yngste i et forhold. Min X var 8 år eldre enn meg, klart han eide mens jeg kom rett fra hybel. Jeg var 22 og han var 30. Nå som jeg selv er 30 så eier jeg mer enn han gjorde dengang. Så spar deg.

Men for å svare TS; Jeg er egentlig mest opptatt av at personen er økonomisk fornuftig ut i fra hva de tjener, ikke så mye om de eier bolig, bil osv. Og det innebærer jo nødvendigvis en forholdsvis stabil inntekt og fornuftige økonomiske valg. Min mann(altså ikke min X over her) er ikke norsk, kommer fra et land i midtøsten, er født og oppvokst der. Så han eide fint lite annet enn klærne sine og en laptop da han flyttet inn hos meg. Han hadde 100k i norske kroner som hadde tatt ham 10 år å spare i hjemlandet. Jeg giftet meg med ham uansett, og siden jeg lot ham bo gratis hos meg sparte han opp 700NOK i EK på rekordtid siden han tjener godt, og vi har nå kjøpt hus.

Anonymkode: 45342...243

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kjenner flere menn blant annet min eks som leier bolig, treffer en dame som eier noe eget og flytter inn i til henne.  

Anonymkode: c35bd...623

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om man er ufør/arbeidsledig, så er de 2 viktigste tingene at man
har ambisjoner, og at man har som mål å skaffe seg jobb i fremtiden.
Om personen har disse to tingene, så er det helt greit å bli sammens med dem.
Med det sagt, så er det vel best at partnere har samme status

Hva tenker dere?

Skrevet

For sex så spiller det ingen rolle. For forhold må hun ha orden på økonomien sin. Bra inntekt og bolig. Vil være likestilt økonomisk.

Ikke villig til å bli sammen med en som aldri har råd til å spise ute eller dra på ferier.

Skrevet

Fordi jeg ikke vil oppdra et barn i fattigdom 

Anonymkode: a3a26...bb0

• Nyttig 1
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg sparer aldeles ikke på egne erfaringer. De forteller jeg om om jeg vil uten å spørre deg. Jeg vet om og kjenner menn som gjør dette.  

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner flere menn blant annet min eks som leier bolig, treffer en dame som eier noe eget og flytter inn i til henne.  

Anonymkode: c35bd...623

Nå kjenner ikke dere to mange menn da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nok en gang en påstand, der du ikke vet noenting om saken.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror nok alle kvinner har opplevd eller kjenner mange som har opplevd menn som snylter på de økonomisk. Da mener jeg ikke det menn kaller for snylting når damer lar seg bli spandert på av daten, men menn som ikke gidder å jobbe men røyker hasj flytter inn uten å ha blitt invitert til å flytte inn, lover at han skal få seg en jobb og bidra med neste måneds husleie men det aldri skjer eller menn som har jobb og inntekt men bruker det opp på gaming og investering og bor gratis hos en dame han behandler som et hotell og utnytter omsorgsinnstinktet til 

Anonymkode: a3a26...bb0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det, og hvorfor er det viktig for deg at personen du dater har orden i økonomien/ jobb/ god råd/eier egen bolig / bil etc? 

Anonymkode: 7197a...1ae

orden i økonomien: Krav

jobb: jeg er innadvent så tror ikke jeg hadde passet sammen med noen som gikk mye hjemme på dagene. Kunne ha gått med en svært aktiv person på trygd. Men hvorfor er man egentlig på trygd hvis man fikser masse aktiviteter?

god råd: ikke nødvendig, orden er det som kreves

eier egen bolig: jeg er nærmere 50, det hadde vært litt rart om noen på den alderen ikke eier. Å ikke eie noe i en alder av 50 tenker jeg er en indikasjon på at økonomien ikke er i orden. Og det er som nevnt et absolutt krav.

bil: moroklumpen. Jeg stemmer grønt.

Anonymkode: 3b84a...e6b

Skrevet

Ja, det er viktig. Jobb, økonomi og bolig viser at man har livet på stell og det kan sees på som et tegn på at vedkommende er en ansvarsfull person. Hvis en person ikke har orden på disse tingene, ville jeg vært interessert i å finne ut hvorfor, fordi det kan være et rødt flagg (klarer ikke planlegge, impulsiv, ansvarsløs med økonomien, sliter med å holde på en jobb, snylter på andre, lever et ustabilt liv - listen er egentlig ganske lang). 

Anonymkode: 72ae0...584

Skrevet

Ikke så opptatt av om han eier bolig eller bil, men sjansen for at vi har felles verdier og holdninger er mindre om han ikke har jobb eller ordnet økonomi.

For meg er økonomisk trygghet veldig viktig. Trenger ikke ha veldig god råd, men må ha ryddig økonomi, og forståelse nok til å justere forbruk etter inntekt. For meg er jobben en stor del av livet, og jeg ønsker dele livet med noen som har like holdninger til jobb som meg. Jeg matcher ikke med noen som ikke jobber, eller som ikke trives i jobben sin. Hvilken jobb og utdanning er ikke viktig da, så lenge man trives.

Anonymkode: 913e7...732

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...