AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Hei! Jeg er 100% sykemeldt, men går snart ut i mammapermisjon (de 3 ukene før termin). Men ser at fastlegen har gitt meg sykemelding som går ut etter at permisjonen min starter. Altså at jeg er både sykemeldt og i permisjon samtidig. Tenkte å ta en telefon til nav, men syns det er litt skummelt og ville bare høre her om noen hadde vært borti samme situasjon? Anonymkode: 7ea0f...479
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Mener du kan sende inn spørsmålet anonymt på chat til NAV også Uansett ikke noe galt med å ringe, du har jo ikke gjort noe galt og det kan jo helt sikkert justeres. Anonymkode: 5c1d0...993
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Du MÅ jo ikke ta permisjon 3 uker før termin, men du KAN. De tre ukene blir da trukket fra fellesposten deres med permisjon. Er du sykemeldt i denne perioden slipper du å bruke permisjonsdagene. Det er jo veldig heldig, da kan du bruke de etter fødsel. Ikke arrester meg på det da, dobbeltsjekk gjerne, jeg sitter selv og prøver å sette meg inn i alt dette da permisjonen nærmer seg 🙄 Anonymkode: c9bb4...57a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Man må ikke gå ut i perm 3 uker før, men de dagene du er sykemeldt av de 3 ukene er dager i permisjon du mister- de forskyves ikke og kan brukes seinere. Jeg var sykemeldt og mistet 1 uke av de 3 ukene. Finnes unntak og grunnlag til at man kan få de igjen seinere, men det er veldig strengt og vanskelig slik jeg forstod det i fjor. Er annerledes dersom du blir sykemeldt under permisjon. Da kan man få permisjonstiden tilgode seinere eller far kan overta den tiden av din perm man er sykemeldt. Anonymkode: 11460...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du MÅ jo ikke ta permisjon 3 uker før termin, men du KAN. De tre ukene blir da trukket fra fellesposten deres med permisjon. Er du sykemeldt i denne perioden slipper du å bruke permisjonsdagene. Det er jo veldig heldig, da kan du bruke de etter fødsel. Ikke arrester meg på det da, dobbeltsjekk gjerne, jeg sitter selv og prøver å sette meg inn i alt dette da permisjonen nærmer seg 🙄 Anonymkode: c9bb4...57a Helt feil. De tre ukene før fødsel kan bare brukes før fødsel, og føder du for tidlig så faller de bort. Anonymkode: 35998...36c 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt feil. De tre ukene før fødsel kan bare brukes før fødsel, og føder du for tidlig så faller de bort. Anonymkode: 35998...36c Ja det skjedde meg, mitt første kom uke 36, dag 6 Anonymkode: 19bc5...387
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Helt feil. De tre ukene før fødsel kan bare brukes før fødsel, og føder du for tidlig så faller de bort. Anonymkode: 35998...36c Dette. Anonymkode: 6cd3c...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå