Gå til innhold

Hjelp til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut annonse på Finn, om at jeg tilbyr hjelp til jul, i form av besøk eller støtte til innkjøp av gave til barnet sitt. Det går et par minutter, så ramler det inn masse milelange meldinger med lange ønskelister, forespørsel om gavekort mm. Det er tydelig forfattet på forhånd for å sendes rundt.

Annonsen ble lagt ut i går. Jeg blir helt overveldet over responsen, og har brukt litt tid på å gå gjennom for å se hvem som er aktuell å støtte. Har ikke svart noen enda. Nå kom det plutselig en delvis stygg melding om hvorfor jeg ikke har svart osv. Kjenner at jeg blir litt oppgitt. 

Anonymkode: 0aafa...abb

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lagt ut annonse på Finn, om at jeg tilbyr hjelp til jul, i form av besøk eller støtte til innkjøp av gave til barnet sitt. Det går et par minutter, så ramler det inn masse milelange meldinger med lange ønskelister, forespørsel om gavekort mm. Det er tydelig forfattet på forhånd for å sendes rundt.

Annonsen ble lagt ut i går. Jeg blir helt overveldet over responsen, og har brukt litt tid på å gå gjennom for å se hvem som er aktuell å støtte. Har ikke svart noen enda. Nå kom det plutselig en delvis stygg melding om hvorfor jeg ikke har svart osv. Kjenner at jeg blir litt oppgitt. 

Hvorfor gidder du?Det er så mye frekke folk der ute. Sikkert en god porsjon svindlere også. 

Anonymkode: 3e619...110

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor ikke oppsøke noen uteliggere eller narkomane tiggere du ser ute? Da vet du at det er noen som virkelig trenger hjelp hvertfall ❤️

• Liker 1
Skrevet
Silkedyne skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke oppsøke noen uteliggere eller narkomane tiggere du ser ute? Da vet du at det er noen som virkelig trenger hjelp hvertfall ❤️

Jeg var på Europris en dag å utenfor butikken sitter det en rumener kvinne å tigger.Hun ble hentet av en rumener når dagens økt var over. Jeg fikk hakeslepp, hun ble henter av en rumensk mann i den dyre SuVen. 
Wow😳 Fy søren for noen kjeltringer. De går nok rundt til alle hjelpeorganisasjoner å får mat å penger før jul. Resten av året henter de sikkert mat hos diverse hjelpeorganisasjoner. 

Skrevet

Det samme har jeg hørt fra flere som har lagt ut hjelp til jul annonser på Finn. De får mellom 50-100 meldinger rett etter annonsen er lagt ut og det er klart at de fleste meldingene er skrevet på forhånd. Og når de gjør undersøkelser så finner de ut at flere rett og slett er svindlere og mange som har grei økonomi men er dårlig på å forvalte penger...så rundt 70-80% er ikke reelt trengende! Veldig synd at det skal være slik! Kan jo ikke stole på noen...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finn heller en organisasjon og støtt dem. I Bergen har de noe som heter KIL fond, regner med tilsvarende finnes i de fleste byer. Jeg har donert masse pent brukt - både klær, leker og annet utstyr. I tillegg har de ønskelister fra familier mtp julegaver, så vi kjøpt inn en del der. Man kan også donere mat etter lister.

Anonymkode: 0e6a9...659

• Liker 1
Skrevet

Disse tigger-menneskene ødelegger så mye for de som virkelig trenger det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var på Europris en dag å utenfor butikken sitter det en rumener kvinne å tigger.Hun ble hentet av en rumener når dagens økt var over. Jeg fikk hakeslepp, hun ble henter av en rumensk mann i den dyre SuVen. 
Wow😳 Fy søren for noen kjeltringer. De går nok rundt til alle hjelpeorganisasjoner å får mat å penger før jul. Resten av året henter de sikkert mat hos diverse hjelpeorganisasjoner. 

De fleste rumenske tiggerne er menneskehandel ofre. De hentes fra de fattigste strøkene og blir lovet et bedre liv, men så er det bakmennene som tar pengene dems mens de selv må bo 12 stk på gulvmadrass i en ettroms og er heldige om de får bittelitt penger til å sende hjem til restem av den ekstremt fattige familien. Det at bakmennene utnytter de betyr ikke at menneskehandelofrene/tiggerne er kjeltringer. De er fattige og i nød og mange som har blitt skadet av bakmennene, fått bena amputert, skutt, fått syre i øynene for å bli blind osv så folk skal synes synd på de og gi mere penger. Det er veldig viktig å ikke umenneskeliggjøre rumenske tiggere, de har det grusomt og trenger den hjelpen de kan få. 

Anonymkode: 1b308...809

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste rumenske tiggerne er menneskehandel ofre. De hentes fra de fattigste strøkene og blir lovet et bedre liv, men så er det bakmennene som tar pengene dems mens de selv må bo 12 stk på gulvmadrass i en ettroms og er heldige om de får bittelitt penger til å sende hjem til restem av den ekstremt fattige familien. Det at bakmennene utnytter de betyr ikke at menneskehandelofrene/tiggerne er kjeltringer. De er fattige og i nød og mange som har blitt skadet av bakmennene, fått bena amputert, skutt, fått syre i øynene for å bli blind osv så folk skal synes synd på de og gi mere penger. Det er veldig viktig å ikke umenneskeliggjøre rumenske tiggere, de har det grusomt og trenger den hjelpen de kan få. 

Anonymkode: 1b308...809

Det er ikke de fattigste rumenerne som kommer hit og mange av dem er langt fra menneskehandelofre. 

Anonymkode: 07c27...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...