AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Jeg har brukt endel på prevensjon, og tenker at jeg ihvertfall ikke gidder å bruke noe særlig penger på det mer siden det som regel er jeg som står for prevensjonen. Vet man kan bestille gratis kondomer, men er disse bra? Anonymkode: 97b7b...1d6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Veldig bra, men de er ikke sååå bra om man er spesielt liten eller spesielt stor, helt grei om man er midt på treet. Anonymkode: c8d08...4b7 1
Cor Cubiculum Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har brukt endel på prevensjon, og tenker at jeg ihvertfall ikke gidder å bruke noe særlig penger på det mer siden det som regel er jeg som står for prevensjonen. Vet man kan bestille gratis kondomer, men er disse bra? Anonymkode: 97b7b...1d6 Dersom du er mann: Opplever du at de gratis du har prøvd og/eller de du kan kjøpe på REMA 1000, passer bra, så er gratis helt greit. Dersom du er kvinne: Kondomer kommer i forskjellige størrelser, i tillegg til varianter. De som du mest sannsynlig vil få gratis er beregnet på gjennomsnittsmannen. Men om den neste du vil bruke dem sammen med er under snittet, kan det hende den sitter dårlig på. Kanskje den sklir av når det kommer mye precum eller sæd i den? Ugreit, ikke sant? Og om han er vesentlig over snittet, la oss si har en tykkelse som bare et par av hundre kan matche, så risikerer du å lage svakheter i overflaten når han/du strever med å få den på. Materialet i moderne kondomer er sterkt, men en skarp negl eller tørr hudflik på fingrene kan gjøre skade. Da risikerer du at den sprekker ved bruk uansett hvor våt og kåt du er. Så i tillegg til de gratis som vil passe de fleste, er mitt råd at du også har noen store og noen små tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Cor Cubiculum skrev (2 minutter siden): Og om han er vesentlig over snittet, la oss si har en tykkelse som bare et par av hundre kan matche, så risikerer du å lage svakheter i overflaten når han/du strever med å få den på. Materialet i moderne kondomer er sterkt, men en skarp negl eller tørr hudflik på fingrene kan gjøre skade. Da risikerer du at den sprekker ved bruk uansett hvor våt og kåt du er. Og fortsatt finnes det folk som tenker "se her, kondomen har plass til 5 liter med vann, så du ljuger hvis du sier du er for stor for de vanlige kondomene." Anonymkode: 07823...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 Vi synes ikke gratiskondomene var noe særlig behagelige å bruke, verken for han eller meg. Endte opp med durex ultra thin etter å ha prøvd mange forskjellige typer, er mest fornøyd med dem. Koster kanskje 200-250 kr for 30 stk, for voksne er jo ikke dette særlig dyrt... Anonymkode: 3d262...32b 1
Cor Cubiculum Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og fortsatt finnes det folk som tenker "se her, kondomen har plass til 5 liter med vann, så du ljuger hvis du sier du er for stor for de vanlige kondomene." Anonymkode: 07823...c7b Ja, jeg tror du er av dem som ikke er like snevre og korttenkte som dem. Selv om noen kanskje fortsatt vil klare å få på seg konfirmasjonsdressen, så betyr ikke det at den passer. Så folk velger stort sett klær de er komfortable i. Men det andre poenget mitt er altså at på samme måte som du risikerer å sprenge noen sømmer når den dressen skal på, så kan kondomet faktisk skades. For meg var akkurat det en skikkelig a-ha-opplevelse første gangen jeg tredde på et kondom som faktisk passet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi synes ikke gratiskondomene var noe særlig behagelige å bruke, verken for han eller meg. Endte opp med durex ultra thin etter å ha prøvd mange forskjellige typer, er mest fornøyd med dem. Koster kanskje 200-250 kr for 30 stk, for voksne er jo ikke dette særlig dyrt... Anonymkode: 3d262...32b I lengden blir det litt dyrt hvis kun én av oss bryr seg om prevensjon. Jeg synes dette er begges ansvar, allikevel er det alltid jeg som må passe på. Men jeg ser de har tynne gratis kondomer også, skal teste dette. Anonymkode: 97b7b...1d6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 Vi bruker de tykke fra Gratiskondomer.no og synes de er helt toppers. Skal aldri betale et øre igjen for prevensjon! Anonymkode: 5c585...ef6 1
Bombasi Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 De er helt ordinære. Men skal sexen optimaliseres der kondombruk skaper motivasjon for mannen, så bør dere velge en kondom som er extra thin eller ultra thin, som må betales for. Så nei, de er ikke like bra som "andre" kondomer.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 Bombasi skrev (5 minutter siden): De er helt ordinære. Men skal sexen optimaliseres der kondombruk skaper motivasjon for mannen, så bør dere velge en kondom som er extra thin eller ultra thin, som må betales for. Så nei, de er ikke like bra som "andre" kondomer. Liten forskjell på thin fra gratiskondomer og extra thin fra durex. Mann her. Anonymkode: 5c585...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 Bombasi skrev (5 minutter siden): De er helt ordinære. Men skal sexen optimaliseres der kondombruk skaper motivasjon for mannen, så bør dere velge en kondom som er extra thin eller ultra thin, som må betales for. Så nei, de er ikke like bra som "andre" kondomer. Jeg som dame må dessverre også motiveres, så da tenker jeg det er greit å møtes på midten. Anonymkode: 97b7b...1d6 1
Bombasi Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Liten forskjell på thin fra gratiskondomer og extra thin fra durex. Mann her. Anonymkode: 5c585...ef6 Det har du rett i, for forskjellen er ikke tilstede, ref at begge kondomene er like tynn (0,05mm). Fant jeg ut av nå. Men du finner enda tynnere kondomer enn det. Faktisk helt ned i 0,025mm. DA merker man forskjell.
Bombasi Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg som dame må dessverre også motiveres, så da tenker jeg det er greit å møtes på midten. Anonymkode: 97b7b...1d6 Hva tenker du på? Merker du forskjell på hvor tynn kondomen er? Jeg spør oppriktig. For forskjellen i kondombredden kan bety ganske mye for en mann, uten at jeg skjønner at det skal utgjøre noe forskjell for en kvinne.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 Bombasi skrev (Akkurat nå): Hva tenker du på? Merker du forskjell på hvor tynn kondomen er? Jeg spør oppriktig. For forskjellen i kondombredden kan bety ganske mye for en mann, uten at jeg skjønner at det skal utgjøre noe forskjell for en kvinne. Tenkte mer på kondom vs hormonprevensjon. Anonymkode: 97b7b...1d6 1
Bombasi Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenkte mer på kondom vs hormonprevensjon. Anonymkode: 97b7b...1d6 Ja, og det er jeg ikke uenig i. Derfor er det viktig å finne en kondom som han liker, slik at dere kan ha mye sex med kondom. Standard-kondomer er ofte ikke "god nok", særlig normale (Profil osv) og opplevelsen blir straks mye bedre ved tynnere kondomer, der tynnest er aller best. En mann som misliker kondomer har ofte kun brukt normale kondomer, og har ikke prøvd de tynneste modellene. For øvrig var jeg ikke klar over denne gratis-kondom-siden. Hm... Kanskje jeg skal bestille meg en pakke. Er jo tross alt gratis
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 Bombasi skrev (Akkurat nå): Ja, og det er jeg ikke uenig i. Derfor er det viktig å finne en kondom som han liker, slik at dere kan ha mye sex med kondom. Standard-kondomer er ofte ikke "god nok", særlig normale (Profil osv) og opplevelsen blir straks mye bedre ved tynnere kondomer, der tynnest er aller best. En mann som misliker kondomer har ofte kun brukt normale kondomer, og har ikke prøvd de tynneste modellene. For øvrig var jeg ikke klar over denne gratis-kondom-siden. Hm... Kanskje jeg skal bestille meg en pakke. Er jo tross alt gratis Ja, enig i at man må finne noe mannen liker, men problemet mitt akkurat nå er at det kun er jeg som står for kondomene, så da får han nesten godta at det blir de kondomene jeg har. Om han vil ha noe spesielt vil bør han klare å skaffe seg det selv. Ellers er det jo mulig å få tak i disse tynne kondomene gratis da, så det blir vel ikke så verst uansett. Anonymkode: 97b7b...1d6 1
Bombasi Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, enig i at man må finne noe mannen liker, men problemet mitt akkurat nå er at det kun er jeg som står for kondomene, så da får han nesten godta at det blir de kondomene jeg har. Om han vil ha noe spesielt vil bør han klare å skaffe seg det selv. Ellers er det jo mulig å få tak i disse tynne kondomene gratis da, så det blir vel ikke så verst uansett. Anonymkode: 97b7b...1d6 Åja såpass. Rart at han ikke gidder å engasjere seg i sitt eget sexliv. Men ja, bestill en pakke tynne kondomer. Det er tross alt bedre enn standard-kondomer. Kan jeg spørre, hvor ofte kan dere bestille der? Og føler dere at sendingen føles "trygg" (ref. diskret)?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 Bombasi skrev (2 minutter siden): Åja såpass. Rart at han ikke gidder å engasjere seg i sitt eget sexliv. Men ja, bestill en pakke tynne kondomer. Det er tross alt bedre enn standard-kondomer. Kan jeg spørre, hvor ofte kan dere bestille der? Og føler dere at sendingen føles "trygg" (ref. diskret)? Usikker på hvor ofte man kan bestille, men tenker at det er greit å ikke ta helt av. Takknemlig for at dette tilbudet finnes! Pakken er en hvit konvolutt med padding, så den er vel diskret om man ikke kjenner til navnet og adressen (dvs ikke har bestilt kondomer fra nettsiden selv). Anonymkode: 97b7b...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #19 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Usikker på hvor ofte man kan bestille, men tenker at det er greit å ikke ta helt av. Takknemlig for at dette tilbudet finnes! Pakken er en hvit konvolutt med padding, så den er vel diskret om man ikke kjenner til navnet og adressen (dvs ikke har bestilt kondomer fra nettsiden selv). Anonymkode: 97b7b...1d6 Det står for eksempel ikke 'Gratiskondomer' noe sted. Anonymkode: 97b7b...1d6
Even Tuell Skrevet 10. desember 2023 #20 Skrevet 10. desember 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har brukt endel på prevensjon, og tenker at jeg ihvertfall ikke gidder å bruke noe særlig penger på det mer siden det som regel er jeg som står for prevensjonen. Vet man kan bestille gratis kondomer, men er disse bra? Anonymkode: 97b7b...1d6 Rent teknisk er det nok akkurat like bra, like solide, like sikre som de du kjøper på Rema. Du kan jo tenke deg det helsikkes levenet det ville blitt om det statsgodkjente kondomet var ræva kvalitet. Kondomer er så billige at DET vil ingen ta sjansen på (pluss, de som står bak initiaivet er nok over gjennomsnitlig opptatt av sikker sex). Passform og personlige preferanser er en annen ting. Om dere klarer dere med RFSU Profil, så er det bare å kjøre på. Det er nok noe sånt du får. Om dere ønsker noe mer spennende eller mer tilpasset så må du hoste opp noen kroner selv. Mitt forslag er å prøve ... siden det er gratis, så er det jo ingen nedside å prøve. Dog, prisen for en pakke kondomer er ikke så hakkende gæli. Rundt 60-100 spenn for 10 stk ... eller under 10kr knullet. Underholdningsverdien i forhold til prisen er upåklagelig. Et mange andre aktiviteter som er langt dyrere og som ikke på på langt nær like morsomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå