Gå til innhold

Hvis jeg fanger opp, på videopptak, et rasshøll som suser gjennom et kryss på rødt lys, kommer purken til å foreta seg noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F. eks. på dash-cam, hvor nummerskilt er synlig og det er klart at kuken kjører på rødt lenge etter det har blitt rødt.

Hvis jeg leverer det til purken, kommer de til å gjøre noe?

Anonymkode: ffca0...d00

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her jeg bor ble en fyr filmet når han tok noen veldig farlige forbikjøringer, filmen fra et dash cam ble levert politiet og han ble anmeldt og fulgt opp. 

Anonymkode: 9009e...e78

Skrevet

Purken foretar seg ingenting når de er der fysisk og kan se det. 🤪

Anonymkode: f07b7...3a4

Skrevet

Hvis man tydelig ser fører så ja. Ser man ikke fører kan det være vanskelig å bevise hvem. 

Anonymkode: 549cb...524

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 14.32):

Purken foretar seg ingenting når de er der fysisk og kan se det. 🤪

Anonymkode: f07b7...3a4

De foretar seg lite i det hele tatt..Det virker som om de generelt er fullstendig handlingslammet, og når de først gjør noe, så er det litt sånn "mekanisk"..De har tydeligvis høyt fokus på å lære å fylle ut skjemaer og blanketter (les bøter) på Politihøgskolen, for det å faktisk "bruke de små grå" (som Agatha Christie så vittig skrev i Poirot-bøkene sine) er helt i det blå. Det er jo bare å se til Politidistrikt Vest (aka Bergen), så skjønner jo selv den minst begavede i Norges land at hvis man skal gjøre noe kriminelt, så er det her det burde gjøres 😂 Makan til inkompetanse på tvers (og langs) av hele organisasjonen finnes vel ikke ?...Og så kommer denne ( som gjelder hele landet) ..Utrolig morsom lesing, hvis man leser mellom linjene:

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/3465dL/politiets-vadeskudd-etter-hosteanfall-diskusjoner-og-tabber 

Etter å ha lest denne så tenker jeg at alle kriminelle i Norge burde jo håpe at politiet blir permanent bevæpnet...De skyter jo hverandre, ikke de kriminelle 🤣

Anonymkode: 896e2...d2e

Skrevet

Tviler på at de gidder å bruke ressurser på det dessverre.

Jeg har dashcam og holdt på å krasje skikkelig på E6. Lå i 110 i 100-sonen, samme gjorde bilen foran meg. Han kjører av på avkjøringsrampen og det gjør jeg også. Brått hugger han inn bremsen og bråstopper idet avkjøringsfeltet starter fordi en som skulle plukkes opp stod i veikanten der (absolutt ikke lov å stoppe der!) Jeg kommer jo da bak i ca. 100 og holder på å smekke rett i bakenden på bilen foran siden vedkommende bråstopper! Jeg må bråbremse så alt av vesker, pc og alt flyr i gulvet på passasjersiden og jeg må kaste meg ut på siden og kommer akkurat forbi. Bilen bak meg måtte kaste seg av avkjøringsrampen og ut på hovedveien igjen. Heldigvis var det ingen bil på hovedveien så han/hun kom seg trygt ut og antar vedkommende tok av på neste avkjørsel. Jeg kontaktet politiet og sendte inn opptak. Saken henlagt grunnet bevisets stilling 🙄 Hadde skiltnummeret, tidspunkt, hastighet og alt. Vedkommende satte så mange i fare, men fikk ingen konsekvenser

Anonymkode: 74cf4...9e5

Skrevet

Hvis det er ekstremt grovt kan de velge å etterforske. 

Ellers må video tydelig vise hvem sjåfør av  bilen er.

Er det ikke personskader, svært grovt eller gjenkjennelig fører i video vil de ikke foreta seg noe som helst.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tvilsomt så lenge det ikke er personskader involvert.

Anonymkode: a9a5d...dba

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 19.29):

Jeg har dashcam og holdt på å krasje skikkelig på E6. Lå i 110 i 100-sonen, samme gjorde bilen foran meg. Han kjører av på avkjøringsrampen og det gjør jeg også. Brått hugger han inn bremsen og bråstopper idet avkjøringsfeltet starter fordi en som skulle plukkes opp stod i veikanten der (absolutt ikke lov å stoppe der!) Jeg kommer jo da bak i ca. 100 og holder på å smekke rett i bakenden på bilen foran siden vedkommende bråstopper! Jeg må bråbremse så alt av vesker, pc og alt flyr i gulvet på passasjersiden og jeg må kaste meg ut på siden og kommer akkurat forbi. Bilen bak meg måtte kaste seg av avkjøringsrampen og ut på hovedveien igjen. Heldigvis var det ingen bil på hovedveien så han/hun kom seg trygt ut og antar vedkommende tok av på neste avkjørsel. Jeg kontaktet politiet og sendte inn opptak. Saken henlagt grunnet bevisets stilling 🙄 Hadde skiltnummeret, tidspunkt, hastighet og alt. Vedkommende satte så mange i fare, men fikk ingen konsekvenser

Problemet er bare at du ikke vet hvem dette vedkommende er, og det kan ikke politiet vite heller. 

Anonymkode: bb3fc...2f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 14.27):

Ja, her jeg bor ble en fyr filmet når han tok noen veldig farlige forbikjøringer, filmen fra et dash cam ble levert politiet og han ble anmeldt og fulgt opp. 

Hvordan vet politiet at det var han som kjørte bilen og ikke en han kjente som lånte bilen? 

Det er en grunn til at du blir spurt etter id når du stoppes av politiet, eller at du må gjenkjennes på bildet fra atk-boks.

Anonymkode: e1408...625

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 19.29):

Så hvis du låner bort bilen din til en sånn idiot, så skal du straffes på et slik grunnlag siden bilen er registrert på deg?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en tidligere nabo som faktisk har opplevd innbrudd i garasjen sin, hvor en kødd hadde stjålet verktøy og en del andre ting. Det var vel snakk om verdier for flere tusen kroner til sammen. 

Men han hadde faktisk video-overvåkning som filmet bilen (med bil-skiltet synlig) og med video av gjerningspersonen. Men når han leverte denne informasjonen til politiet, så ble anmeldelsen likevel  henlagt av politiet bare en ukes tid etter dette. 

Anonymkode: 4f4c8...920

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan vet politiet at det var han som kjørte bilen og ikke en han kjente som lånte bilen? 

Det er en grunn til at du blir spurt etter id når du stoppes av politiet, eller at du må gjenkjennes på bildet fra atk-boks.

Jeg fant artiklene og det var statens vegvesen som anmeldte bilisten etter å ha fått filmen, politiet kontaktet eier av bilen og konfronterte, han la seg flat og godtok bot på noen tusen og prikker på førerkortet, han mistet også lappen en stund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...