Gå til innhold

Er det vanlig å mase på foreldrene når skolen skal ha grøtfest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år er det samme greia. Hvem kan varme grøt? «Det er en smal sak, grøten kommer i poser man varmer i vannbad.» Yeah right. Jeg påtok meg dette et år, og selv med hjelp av mammas kjempestore fårikålgryte, slet jeg med å få varmet alt. 45 elever spiser mye grøt.

Hvert år mases det fra skolen om at vi foreldre må varme grøt. Skolen vil ikke varme selv på skolekjøkkenet, jeg har spurt. Er det sånn på deres skoler og? Syns det er mas å alltid måtte bortforklare hvorfor jeg ikke kan/vil.

Anonymkode: b6f7d...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har de grøtfest i skoletiden, så ingen foreldre som må stille til det.

Men dette kunne vel gått på rundgang etter en klasseliste f.eks? 

Anonymkode: 13fb7...3bf

• Liker 2
Skrevet

På skolen jeg jobber på, er det administrasjonen som serverer julegrøt. 

Anonymkode: d5834...b62

Skrevet

Her er det FAU som betaler og varmer/serverer. Skolen har ikke råd verken til grøt eller ressursen det tar å varme den. 

Anonymkode: e3fc6...bc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her har de grøtfest i skoletiden, så ingen foreldre som må stille til det.

Men dette kunne vel gått på rundgang etter en klasseliste f.eks? 

Ja det er i skoletiden her og, men det forventes at noen som er hjemmeværende eller har fridag evt hjemmekontor kan ta det. I år er jeg satt opp på dagvakt så jeg kan med god samvittighet si nei.

Skrevet

De spiser ikke grøt på vår skole

Anonymkode: 98428...baa

Skrevet

Nå er jeg forvirret. Blir ikke grøten varmet på skolen? Siden kjøkkenet ikke brukes?

Så foreldrene drasser med varm grøt hjemmefra til et halvt hundre mennesker?

Hvordan?

Anonymkode: b8b19...ac2

• Liker 12
Skrevet

Ikke noe grøtfest her. 

Skrevet

Aldri vært noe spørsmål om det her, aner ikke om dem spiser grøt heller. Dem har julelunsj tror jeg alle må ta med et pålegg slag og skolen står for rundstykker 

• Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager? Da vi hadde grøtfest lagde vi grøten selv på skolekjøkkenet. 

Anonymkode: 8f0f7...4e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det elevene på 6. trinn som varmer grøt til alle på skolekjøkkenet. 

Anonymkode: 38cd9...1bb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå er jeg forvirret. Blir ikke grøten varmet på skolen? Siden kjøkkenet ikke brukes?

Så foreldrene drasser med varm grøt hjemmefra til et halvt hundre mennesker?

Hvordan?

Anonymkode: b8b19...ac2

Ja, akkurat. 

Skrevet

Skole på 500 elever. Grøtposene var på 2 kg hver. Vi lånte gigagryter av lokale barnehager og hadde med oss i tillegg til det skolen hadde. Tok lang tid å varme opp alt og på grunn av det hadde ulike trinn grøt til litt ulike tider.  Skolen hadde ikke nok personell til annet å maks hente grøten.

Vi gjorde klart sukker, kanel og smør til hvert trinn/klasse. 

I tillegg til gryter som brukes til å varme grøten så må det være noe å servere grøten i og noen som må vaske opp. 

Det har aldri vært noe problem å få foreldre til å stille opp på dagtid.  Jeg var med et par ganger.  Det blir veldig godt tatt i mot av barna. 

Det er litt logistikk å beregne mengde grøt så det er greit at noen har oversikt over mengder hvert år. 

Anonymkode: f1a80...9a5

Skrevet

Blir gjort på skolen her , men de må ha 2 foreldre fra hver klasse til å varme og servere , i arbeidstiden så klart . 

Anonymkode: ddfc3...1df

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er i skoletiden her og, men det forventes at noen som er hjemmeværende eller har fridag evt hjemmekontor kan ta det. I år er jeg satt opp på dagvakt så jeg kan med god samvittighet si nei.

Det var da veldig spesielt av skolen å forvente det? Aldri hørt om 😅

Skrevet

Vi har heldigvis ikke dette på vår skole.

Anonymkode: dbff6...0c2

Skrevet

Pepperkaker og klementiner her heldigvis.

Anonymkode: 9ea11...ffe

• Liker 1
Skrevet

Må foreldre varme grøten hjemme hos seg, og så frakte den varme grøten til skolen før servering? Hvordan kan skolene være sikre på at grøten holdes varmere enn 60 grader gjennom denne prosessen, denne transporten tar vel gjerne litt tid?

Høres ut som en løsning som fungerer bra for lærerene/administrasjonen, frem til en hel klasse får matforgiftning.

På vår skole deler de opp i trinn på nissedagen. Da kan en lærer fra hvert trinn gå i forveien og gjøre klart. Selve varmingen tar sekretæren seg av. Læreren tar med seg en tralle med engangsservise, grøt, saft og kanelsukker til sitt trinn.

Jeg mistenker at sekretæren styrer hele programmet, hun elsker slikt og er en dyktig administrator. 

Anonymkode: 723a6...9f1

• Nyttig 3
Skrevet

Har ikke grøt. 

Anonymkode: 3bf24...45d

Skrevet

Jeg aner ikke om de serverer julegrøt på skolen til sønnen, vi foreldre er iallfall ikke involvert på noen som helst måte.

Anonymkode: 54f1a...592

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...