AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Dere som har vært gravid flere ganger, hadde dere noenlunde like symptomer ift. kvalme osv alle gangene, eller var det stor kontrast? Anonymkode: d0367...0bf
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Nope. Veldig ømme pupper omtrent fra unnfangelsen og ut hele første trimester og nesten ingen kvalme med nr. 1. 19 uker på vei med nr. 2 nå og har vært kvalm siden starten, og det har ikke gitt seg ennå. Har nesten ikke hatt ømme pupper heller, så for meg har akkurat det vært helt ulikt. Bekkenløsning har jeg nå med nr. 2 også, men hadde ikke forventet noe annet siden jeg aldri ble frisk av det etter førstemann. Anonymkode: a5e66...8cf
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Første svangerskap med gutt var jeg kvalm til ca uke 16. Så i bra form frem til tredje trimester med halsbrann og mer og mer bekkensmerter. Andre svangerskap nå med jente. Bekkensmerter fra uke 6. Fortsatt dager med mild kvalme (uke 24). Er i mye dårligere form denne gangen. Noe er nok tilfeldig, samtidig som jeg jo har det mer travelt med en 1,5-åring fra før. Anonymkode: e8d70...93f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Helt ulike. Begge gutter. En helt uten symptomer. Var ikke kvalm en eneste time. En med masse symptomer. Kvalm nonstop. Anonymkode: 37d0d...ae0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 Veldig ulike graviditeter. To jenter. Anonymkode: 9998c...49c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Merket dere at dere var gravide tidligere med nr 2? Anonymkode: 08ced...bb8
Arkana Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Nr 1: Trøtt hele første trimester. Halsbrann hele siste. Ellers ingen plager. (Gutt, om det har noe å si.) Nr 2: Litt kveldskvalm første trimester, halsbrann hele siste trimester som med første. Hele svangerskapet var en endeløs rekke av forkjølelser som alle endte med bronkitt eller bihulebetennelse før det var på'n igjen med neste forkjølelse kort tid etter. Mye kynnere og nedpress hele siste trimester (så jeg var overbevist om at han ville komme tidlig, noe han ikke gjorde). Generelt utrolig sliten og dårlig form. (Gutt.) Nr 3: Mye kvalm første trimester og igjen halsbrann i siste. Ellers god form og lite plager. (Jente.)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merket dere at dere var gravide tidligere med nr 2? Anonymkode: 08ced...bb8 Nei, fikk mistanker tidligere med nr. 1 fordi jeg hadde så ekstremt ømme pupper lenge før ikm. Andre gangen ble jeg skikkelig sjokkert fordi jeg ikke trodde vi hadde hatt sex på riktig tidspunkt, men mistanken slo meg brått rett før ikm da jeg plutselig var kvalm og fikk voldsomme aversjoner mot helt vanlige lukter 😅 Følte meg sånn: 🤯😱 da testen lyste positivt samme dag. Anonymkode: a5e66...8cf
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 helt like i fht både kvalme, bekkenproblemer og måletabell, vekt, hjertelyd og form på magen - og jeg har en av hver.. Anonymkode: 7d8d7...f15
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 14.10): Dere som har vært gravid flere ganger, hadde dere noenlunde like symptomer ift. kvalme osv alle gangene, eller var det stor kontrast? Anonymkode: d0367...0bf Mildere symptomer for hver gang. 1. Hypermesis, helt ekstremt. 2. Ganske kvalm, oppkast i ny og ne til uke 14. 3. Litt uggen når jeg var trøtt og sulten, ellers god form. Anonymkode: e2fde...3ce
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Merket dere at dere var gravide tidligere med nr 2? Anonymkode: 08ced...bb8 Jeg merket det ikke med nummer to, var hele tiden sikker på at mensen skulle komme. Tok test da den var uvanlig sen. Anonymkode: e2fde...3ce
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Veldig ulike! Bortsett fra de første tegnene. Med nr 2 kjente jeg at jeg var gravid ut i fra symptomene 1 uke før testen ble positiv. Selve svangerskapene var helt ulike. førstemann slet jeg mye med bekken, gikk opp 20kg, kronisk hodepine, generelt lite mobil de siste 2mnd. andremann var jeg litt mer kvalm, gikk opp 8kg, bekkenproblemer men likevel MYE mer mobil. Jeg malte tak og vegger bare dager før fødselen, med førstemann greide jeg nesten ikke gå fra bilen og inn på butikken. Anonymkode: 09973...0a3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 On 12/10/2023 at 8:03 PM, AnonymBruker said: Helt ulike. Begge gutter. En helt uten symptomer. Var ikke kvalm en eneste time. En med masse symptomer. Kvalm nonstop. Anonymkode: 37d0d...ae0 Glemte skrive at jeg gikk opp 13 kg med første. Og knapt et par kg med andre. Anonymkode: 37d0d...ae0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #14 Skrevet 16. desember 2023 Akkurat like graviditeter, var heldig å slapp å være kvalm en eneste dag😅✨ Anonymkode: 14be0...dbe
Lorieen Skrevet 16. desember 2023 #15 Skrevet 16. desember 2023 Veldig ulike graviditeter, fem gutter og ei jente. Ingen forskjeller mtp. kjønn, men ulikt fra svangerskap til svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå