AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Jeg får litt penger etter et hussalg, og jeg vil ikke fortelle samboer hvor mye, jeg vil heller ikke bruke for mye inn i fellesskapet, vil heller spare de lengst mulig. Er jeg rar? Anonymkode: 23042...079
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Nei det syns jeg ikke. Penger jeg arvet og fått etter hussalg har jeg ikke tatt inn i boet, men satt til sparing i fond. Det samme har samboer gjort med penger han har arvet/fått etter hussalg. Vi vet hvor mye hverandre fikk, men det var aldri et spørsmål eller alternativ at det skulle bakes inn i felles økonomi, hus etc. Din arv/oppgjør = dine penger. Men da må det jo selvsagt være likt for din samboer om lignende situasjon skulle oppstå. Anonymkode: 68fe1...ae0 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Sett det i fond, så har du litt å gå på den dagen forholdet ryker. Anonymkode: 6e200...ffc 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sett det i fond, så har du litt å gå på den dagen forholdet ryker. Anonymkode: 6e200...ffc Hva slags fond bør man putte det inn i? Anonymkode: 23042...079
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags fond bør man putte det inn i? Anonymkode: 23042...079 Indeksfond med lave gebyrer, for eksempel fra KLP. Anonymkode: 9f598...a67
Gjest5656 Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 Jeg synes du skal være ærlig. Hvis du lyver om hvor mye penger du har fått, så kan man senere stille spørsmål om hvorfor du gjorde det når man finner ut at du har disse pengene senere. Det er best å si hvor mye du får, og avtale at slike penger setter man til side med mindre man ønsker å betale ned sin del av boliglån osv med det. Det er forresten kjempeenkelt å se hva boligen er solgt for på Finn og megler sier det om du ringer dem.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 Gjest5656 skrev (1 minutt siden): Jeg synes du skal være ærlig. Hvis du lyver om hvor mye penger du har fått, så kan man senere stille spørsmål om hvorfor du gjorde det når man finner ut at du har disse pengene senere. Det er best å si hvor mye du får, og avtale at slike penger setter man til side med mindre man ønsker å betale ned sin del av boliglån osv med det. Det er forresten kjempeenkelt å se hva boligen er solgt for på Finn og megler sier det om du ringer dem. Men han vet jo ikke med mindre han vet nøyaktig hva hun hadde felsi lån utgifter med salg osv.. for å regne ut hva som er igjen. Anonymkode: 56465...bb9
Gjest5656 Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men han vet jo ikke med mindre han vet nøyaktig hva hun hadde felsi lån utgifter med salg osv.. for å regne ut hva som er igjen. Anonymkode: 56465...bb9 Og hvorfor er det greit å lyge om hvor mye penger man får? Hva er grunnen? For å gjemme disse? Hvis man er i et seriøst forhold burde samboer akseptere at man har egne penger selv som ikke skal deles. Hvis man må gjemme penger for samboer, da stiller jeg spørsmål om det virkelig er et godt samboerskap? Jeg ville akseptert at dama hadde penger, og har venner hvor dama har mye mer oppsparte penger enn mannen har, og det går helt greit. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 Gjest5656 skrev (Akkurat nå): Og hvorfor er det greit å lyge om hvor mye penger man får? Hva er grunnen? For å gjemme disse? Hvis man er i et seriøst forhold burde samboer akseptere at man har egne penger selv som ikke skal deles. Hvis man må gjemme penger for samboer, da stiller jeg spørsmål om det virkelig er et godt samboerskap? Jeg ville akseptert at dama hadde penger, og har venner hvor dama har mye mer oppsparte penger enn mannen har, og det går helt greit. Ja jeg er enig i alt det der altså Anonymkode: 56465...bb9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Indeksfond med lave gebyrer, for eksempel fra KLP. Anonymkode: 9f598...a67 Indeksfond er nok det beste ja. Anonymkode: 6e200...ffc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 Gjest5656 skrev (2 timer siden): Jeg synes du skal være ærlig. Hvis du lyver om hvor mye penger du har fått, så kan man senere stille spørsmål om hvorfor du gjorde det når man finner ut at du har disse pengene senere. Det er best å si hvor mye du får, og avtale at slike penger setter man til side med mindre man ønsker å betale ned sin del av boliglån osv med det. Det er forresten kjempeenkelt å se hva boligen er solgt for på Finn og megler sier det om du ringer dem. En samboer har da ingenting med hvor mye penger den andre har/får. Anonymkode: c8744...0cb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 Gjest5656 skrev (8 timer siden): Jeg synes du skal være ærlig. Hvis du lyver om hvor mye penger du har fått, så kan man senere stille spørsmål om hvorfor du gjorde det når man finner ut at du har disse pengene senere. Det er best å si hvor mye du får, og avtale at slike penger setter man til side med mindre man ønsker å betale ned sin del av boliglån osv med det. Det er forresten kjempeenkelt å se hva boligen er solgt for på Finn og megler sier det om du ringer dem. Jeg tror det bunner i at jeg er redd for å ikke få bestemme over dem selv, at det skal være en forventing om at det ikke er MINE penger, men VÅRE. Han vet hvor mye huset er solgt for, men ikke den nøyaktige andelen hver av oss får. Jeg synes penger også er noe som er vanvittig vanskelig å snakke om Anonymkode: 23042...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå