AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Hei. Jeg får vel begynne med å skrive at jeg setter stor pris på min mor, og ønsker ikke å skape uenigheter og splid. Min mor er i begynnelsen av 60-årene, og etter at hun sluttet i jobb har hun blitt svært kontaktsøkende. Jeg og min samboer har prøvd så godt det går og stille opp med åpent hus. Nå merker både jeg og min samboer at dette tærer på oss. Min samboer er ofte borte på jobb ukedagene, og jeg er selv i jobb. Derfor er det stort sett helgene vi har til hverandre, og ting som må gjøres når man har hus og hjem. Hver helg dukker min mor og hennes samboer opp. Stort sett uanmeldt Selv om vi nå er vant til at de gjør det så skulle jeg ønske mor var flinkere til å avtale besøk. Det er nemlig sånn at om jeg for eksempel står midt i husvasken og min samboer har gått ut for å holde på med vedlikehold/prosjekter så kommer de inn til oss selv om de ser at vi er opptatt. Min mor forventer kaffe og oppdekking, og at vi avslutter det vi holder på med. De blir gjerne sittende noen timer før de drar videre på nytt besøk. Spør selvfølgelig om de hefter oss, men hører ikke på hva vi svarer. Jeg har ingenting mot å få gjester og varte opp litt, men det er tærer på når jeg og min samboer ikke får styre tida vår selv de to helgedagene i uka vi har fri og må slippe det vi har i hendene. Det hadde vært så mye bedre om jeg hadde fått en telefon eller melding om det passer med besøk, slik at vi kunne planlagt ut fra det. Sånn som det er nå går jeg med skuldrene høyt og kikker etter bilen deres i helgene. Min mor tar det veldig personlig om det ikke passer når hun ringer på døra, og er svært fornærmet på den ene tanta mi som har satt foten ned og bedt henne avtale besøk på forhånd. Anonymkode: 4c8b1...f87
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Du gjør som tanten din og sier at uanmeldt besøk er uaktuelt heretter. Neste gang hun kommer så tar du på deg jakken, sier at du skal ut og tar på deg jakken. Farvel. Anonymkode: a0cb3...f04 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Vært som tanta di! Si fra! Det er ganske frekt å bare troppe opp og forvente at alt skal handle om én. At det skal bli servert både kaffe med noe attåt. Om hun ikke skjønner det når dere sier fra, må dere nesten bare begynne å låse dørene. Anonymkode: 7318a...da0 1 1
BobbySocks Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 La henne være fornærmet. Ingen dør av det. 1
Miaiai Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 Du må nok sette ned foten som din tante, din mor har ikke respekt for noen andre en seg selv. Hadde ikke vartet henne opp heller, sagt skal du ha noe lag selv. Si heretter må det avtales og kommer dem på døra uansett lokker dere ikke opp, send melding om at dere er opptatt og ikke har tid.
Helise Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 Takk for svar. Vi må nok sette foten ned ja. Kjipt å måtte låse eller rømme sitt eget hjem, men spørs om det må til en periode. Og som je skrev: De er hjertelig velkommen på besøk, men det må passe for oss også. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå