Gå til innhold

Lutinus og forsinket mens

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har brukt lutinus (eller andre progesterontilskudd), har dere opplevd at mens ble forsinket av det?

Er på 16DPO, fikk skyggestrek for et par dager siden men har ikke turt å teste igjen. Tar 2 tabletter lutinus i døgnet. Hadde bittelitt blod på papiret mandag og tirsdag, og begynte med lutinus etter det. Tenkte kanskje det var festeblødning, men kun skyggestrek noen dager etter.

Kan det være lutinus som gjør at jeg ikk har fått mens enda? Vet at mange tar 3 tabletter i døgnet, men jeg har tatt 2, og noen dager bare en og en halv.

Anonymkode: c3f41...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært gjennom ivf tre ganger og hatt blødninger alle gangene pga lutinus (tok tre i døgnet fra innsett til 16 dgr etter hvor jeg skulle ta test). De to første gangene ble jeg ikke gravid, men nå tredje gangen testet jeg positivt og er nå 11 uker på vei. Blødningene varte til rundt uke 7 før det ga seg. Helt vanlig å blø på lutinus og få forsinket mens, så bare avvent noen dager til før du tar en ny test. Krysser fingrene for deg 💕

Anonymkode: bb7a9...abc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vært gjennom ivf tre ganger og hatt blødninger alle gangene pga lutinus (tok tre i døgnet fra innsett til 16 dgr etter hvor jeg skulle ta test). De to første gangene ble jeg ikke gravid, men nå tredje gangen testet jeg positivt og er nå 11 uker på vei. Blødningene varte til rundt uke 7 før det ga seg. Helt vanlig å blø på lutinus og få forsinket mens, så bare avvent noen dager til før du tar en ny test. Krysser fingrene for deg 💕

Anonymkode: bb7a9...abc

Oi, så du mener at du blødde pga lutinus?

Jeg blødde mandag og tirsdag, altså før jeg begynte med lutinus. Er redd for at kanskje lutinus stoppet en begynnende mens? Kan det skje?

Anonymkode: c3f41...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bruk av lutinus under ivf  får jeg ikke mensen før jeg slutter på lutinus. Dette er veldig individuelt. Jeg får mensen Ved bruk av Cyclogest, men ikke ved lutinus selv om Cyclogest er sterkere progesteronstøtte enn Lutinus. 

Men er helt normalt at progesteron støtte kan holde igjen mensen.. Det står i pakningsvedlegget og lege burde ha informert deg om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...