Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er meg igjen, jeg som har flere ganger har klaget over finn kjøpere her inne.

De siste to ukene har jeg prøvd å selge en stor pinnekjøttkasserolle for 130 kr inkludert pinnekött pinner.

En hjemmeværende husmor som skriver på engelsk ønsker kasserollen og skrev til meg at hennes mann skulle hente den. Han kunne ikke komme når det passet meg, så jeg måtte være veldig fleksibel og det var jeg. Mannen hennes dukket ikke opp og jeg gav beskjed at jeg ikke kunne sitte og vente i timesvis. Hun svarte ikke på to dager menn to dager etterpå fikk jeg en unnskyldning om at hun hadde hatt sykt barn, og mannen var ikke hjemme og at det hadde vært dårlig kommunikasjon mellom de to,  men at mannen skulle komma og hente kasserollen igjen den neste dagen.

Jeg spurte om jeg kunne få telefonnummer til mannen hennes slik at jeg kunne kommunisere med han eller hennes telefonnummer slik at jeg slapp å kommunisere via denne tungvinte appen, men det kunde jeg ikke få.

Dumsnill som jeg er laget jeg en ny avtale, men mannen dukket ikke opp denne gangen heller.

Første gangen hun var i kontakt vippset hun meg penger, og det tror jeg det var bare for å sikre kasserollen.

Jeg ga beskjed om at jeg ikke gidder å finne meg i et sånt rot og at jeg selger kasserollen til noen andre, og så vippset jeg  pengene tilbake men damen vippset meg pengar på nytt, og beklaget så mye og sa at på søndag, altså i dag, skal de komme og hente kasserollen og da skal hun være med og hente.

De skulle vært her for 15 minutter siden, og jeg er på vei ut døren og lurer nå på hva i h****** jeg gjør.

Damen har tidligere skrevet til meg at jeg kan sette kasserollen utenfor huset hvis jeg går, men jeg bor i en bygård midt i Bergen og den kasserollen får ikke stå i fred mer enn 5 minutter før noen tar den, og det har jeg skrevet til henne.

Hva i huleste gjør jeg?

Anonymkode: 2738a...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er meg igjen, jeg som har flere ganger har klaget over finn kjøpere her inne.

De siste to ukene har jeg prøvd å selge en stor pinnekjøttkasserolle for 130 kr inkludert pinnekött pinner.

En hjemmeværende husmor som skriver på engelsk ønsker kasserollen og skrev til meg at hennes mann skulle hente den. Han kunne ikke komme når det passet meg, så jeg måtte være veldig fleksibel og det var jeg. Mannen hennes dukket ikke opp og jeg gav beskjed at jeg ikke kunne sitte og vente i timesvis. Hun svarte ikke på to dager menn to dager etterpå fikk jeg en unnskyldning om at hun hadde hatt sykt barn, og mannen var ikke hjemme og at det hadde vært dårlig kommunikasjon mellom de to,  men at mannen skulle komma og hente kasserollen igjen den neste dagen.

Jeg spurte om jeg kunne få telefonnummer til mannen hennes slik at jeg kunne kommunisere med han eller hennes telefonnummer slik at jeg slapp å kommunisere via denne tungvinte appen, men det kunde jeg ikke få.

Dumsnill som jeg er laget jeg en ny avtale, men mannen dukket ikke opp denne gangen heller.

Første gangen hun var i kontakt vippset hun meg penger, og det tror jeg det var bare for å sikre kasserollen.

Jeg ga beskjed om at jeg ikke gidder å finne meg i et sånt rot og at jeg selger kasserollen til noen andre, og så vippset jeg  pengene tilbake men damen vippset meg pengar på nytt, og beklaget så mye og sa at på søndag, altså i dag, skal de komme og hente kasserollen og da skal hun være med og hente.

De skulle vært her for 15 minutter siden, og jeg er på vei ut døren og lurer nå på hva i h****** jeg gjør.

Damen har tidligere skrevet til meg at jeg kan sette kasserollen utenfor huset hvis jeg går, men jeg bor i en bygård midt i Bergen og den kasserollen får ikke stå i fred mer enn 5 minutter før noen tar den, og det har jeg skrevet til henne.

Hva i huleste gjør jeg?

Har tenkt å skrive til henne at jeg setter kasserollen utenfor bygården, og at hvis den er borte når de kommer er det ikke mitt ansvar og at jeg beholder pengene!

Er det greit?

Ts

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva i huleste gjør jeg?

Vipps pengene tilbake igjen si at du fant ut at du trengte kjelen selv. 

Noen mennesker er det problemer med fra a til å, og slike er det ikke vits å kaste bort tid og energi på. Tør nesten å vedde på at hun ikke vil være fornøyd med kjelen og klage på noe. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har tenkt å skrive til henne at jeg setter kasserollen utenfor bygården, og at hvis den er borte når de kommer er det ikke mitt ansvar og at jeg beholder pengene!

Er det greit?

Ts

Anbefaler deg det ikke. Hun vil bli sur om hun ikke finner kjelen utenfor så blir det mas og problemer. 

Skrevet (endret)

Vipps pengene tilbake igjen og si du ikke kommer til å selge. Si at hvis hun vippser deg penger på nytt får hun ikke de pengene tilbake. Ikke vits å bruke så mye tid på å selge noe til så lite penger. 

Endret av urenluren
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kommer han ikke i dag vippser du pengene tilbake med beskjed om at salget er avlyst. Vippser hun på nytt vipser du tilbake igjen. Hun får ikke kasserollen. Vippser hun da igjen beholder du pengene og selger kasserollen til noen andre. Da lærer hun sikkert.

• Nyttig 1
Skrevet

Vil på pengene tilbake. Rapporter dem og blokker.

Håpløse folk.

Anonymkode: 57ffc...e9d

• Nyttig 1
Skrevet

Vipps Mener jeg...

Anonymkode: 57ffc...e9d

Skrevet
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Kommer han ikke i dag vippser du pengene tilbake med beskjed om at salget er avlyst. Vippser hun på nytt vipser du tilbake igjen. Hun får ikke kasserollen. Vippser hun da igjen beholder du pengene og selger kasserollen til noen andre. Da lærer hun sikkert.

Det blir ikke noe henting senere i dag fordi de skulle ha vært her 11:30, og det var et tidspunkt hun selv foreslo.

Nå går jeg ut og gi f***

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir ikke noe henting senere i dag fordi de skulle ha vært her 11:30, og det var et tidspunkt hun selv foreslo.

Nå går jeg ut og gi f***

Ts

Bra! Da hadde jeg bare sent en melding og sakt at nå får de ikke kjøpe mer. Ferdig diskutert. Takk for pengene.

• Nyttig 2
Skrevet
BobbySocks skrev (5 minutter siden):

Bra! Da hadde jeg bare sent en melding og sakt at nå får de ikke kjøpe mer. Ferdig diskutert. Takk for pengene.

Tar hun kontakt sier jeg bare at jeg har solgt kasserollen til noen andre og beholder pengene for tort og svie.

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det greit?

Ts

Nei det er ikke greit. 

Enten beholder du den til det passer en dag at begge kan møtes eller så avlyser du handelen. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så innmari stort problem ut av det og irriterer deg så mye over at andres liv ikke sirkulerer rundt deg at du lager mange tråder om Finn kjøpere. 

Når kjøpere ikke dukker opp til avtale så er det kjipt men man er liksom over det etter ti minutter.

Anonymkode: 17769...7ed

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke greit. 

Enten beholder du den til det passer en dag at begge kan møtes eller så avlyser du handelen. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så innmari stort problem ut av det og irriterer deg så mye over at andres liv ikke sirkulerer rundt deg at du lager mange tråder om Finn kjøpere. 

Når kjøpere ikke dukker opp til avtale så er det kjipt men man er liksom over det etter ti minutter.

Ikke når man må lage avtale på avtale og de ikke dukker opp. 

Kanskje du er en sånn fyr som ikke holder avtaler?

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk meg en god latter av dette her. Går det an, er alt jeg har å si😆 håpløst. 

Anonymkode: af2b7...760

Skrevet

Håpløse greier, men god underholdning å lese dette. Har du hørt noe mer fra dem? Ville avlyst hele salget.

Anonymkode: bf9af...674

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke når man må lage avtale på avtale og de ikke dukker opp. 

Kanskje du er en sånn fyr som ikke holder avtaler?

Ts

Nei jeg har selv solgt over 200 ting på Finn og har heldigvis bedre ting å bruke energi på enn å lage storm i vannglass og gå rundt i dagevis å irritere meg over noen som ikke dukker opp og driver å lage mange tråder på nett om det. Kanskje du bør prøve litt yoga eller gå på skogsturer? Pass på kolesterolet ditt og bruk kreftene dine på noe som er sunnere for deg enn å være sur og bitter. 

Som sagt, ja det er kjipt når folk ikke dukker opp til avtale men man er over det etter ti minutter. 

Hele verden sirkulerer ikke rundt deg. Folk har egne liv og ting kan komme i veien, såklart er det fint om man får beskjed om at de ikke rekker det men noen har ikke den folkeskikken.  Ja kjipt, men herregud da, ikke så jævlig big deal! Om det plager deg så mye så bør du heller dumpe tingene dine hos Fretex så slipper du å forholde deg til folk på Finn og du bevarer helsa og humøret ditt. 

Skrevet

Jeg hadde bare avvist pengene når hun vipset andre gangen og sagt at de hadde fått flere sjanser og det ikke er mer å diskutere. Verre er det ikke.

Jeg hadde nok sagt nei til dem allerede første gang når de ikke kunne hente når det passet meg. Jeg er ikke fleksibel på hentetidspunkt for slike småpenger. "Kan hentes fredag mellom kl 18 og 20, ellers selges den til andre", ferdig.

Det er ufint av dem å holde på sånn ja, men du må sette grenser. Spesielt siden du har problemer gjentatte ganger med gjentatte kjøpere, så må du på enn tidspunkt lære deg å si "dette er avtalen, er du ikke med på den så er vi ferdig". Du må slutte åpne for diskusjon på alt mulig.

Jeg har flere ganger hatt kjøpere som ikke dukker opp, eller ikke holder avtaler. De får den ene sjansen, thats it. Tar de kontakt etterpå så sier jeg at jeg ikke gjør ny avtale med de. Ferdig.

Anonymkode: 44859...900

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Mannen til dama ringte meg i sted og sa han hadde fått beskjed om å hente en kasserolle.

Jeg sa at avtalen var 11:30 i dag og ikke flere timer etterpå, og at jeg ikke var hjemme før i kveld. Han lurte da på om jeg kunne skynde meg hjem og være hjemme om 30 minutter, og da sa jeg nei!

Jeg kommer til å sende de pengene i retur og legge ut den j**** kasserollen på nytt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer til å sende de pengene i retur og legge ut den j**** kasserollen på nytt.

Gjør det, verre er det ikke 👍

Skrevet

Jeg hadde lagt den foran husdyr og ferdig. Hvem og om det ble hentet, samme for deg. Du fikk penger og det var det de ønsket. 

Anonymkode: d2e4a...794

Skrevet

*husdør

Anonymkode: d2e4a...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...