Gå til innhold

Noen som er fosterhjem her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere julegave til barnets foreldre ? Og hva gir dere evt hvor mye kjøper dere for?

Anonymkode: 810d1...8d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gir dere julegave til barnets foreldre ? Og hva gir dere evt hvor mye kjøper dere for?

Hei, jeg er ikke et fosterhjem, men har jobbet i mange år i barnevernet med barn i fosterhjem. De aller fleste biologiske foreldre setter pris på å få en oppmerksomhet fra barnet sitt/ dere som fosterhjem. Hva det kan være varierer så klart. Noen setter pris på et bilde av barnet, andre synes det er sårt. Men en eske med konfekt, en god kaffe/ te, en pyntegjenstand, et teppe… Kanskje vet barnet/ dere hva foreldrene liker av aktiviteter, farger, tema, interesser.. ? 

Anonymkode: 5204a...188

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er den moren som ikke får gave fra mitt barn, men det ser jeg heller ikke på han sitt ansvar. Ikke alle barn som tenker at sånt er naturlig.

Sånn har det hvert I mange år desverre. Det er sårt tross alt.

Nå er gutten min på vei hjem og i år fikk fosterforeldrene klar beskjed om å hjelpe gutten min med å lage eller finne en gave som han kan gi.

Saksbehandler sa selv at hadde de vist at dette ikke skjedde hadde de gjort noe med dette for mange år siden.

Så her kommer det annpå hvor interessert fosterforeldrene er i å opprettholde relasjonen mellom foreldre og barn.

Fosterforeldrene til min sønn har vist i mange år at de ikke ønsker å ha meg der. Men heldigvis er sønnen min stor nok. Fylkesnemnda ga meg medhold og sønnen fikk ønsket sitt oppfylt.

Så hadde det hvert omvendt ville jeg gjort alt for at foreldrene som har mistet barnet sitt ikke føler seg som en byrde eller er usynlig.

Tenk heller hva du ville følt hvis du var I en sånn situasjon.

Anonymkode: a7b67...195

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei, jeg er ikke et fosterhjem, men har jobbet i mange år i barnevernet med barn i fosterhjem. De aller fleste biologiske foreldre setter pris på å få en oppmerksomhet fra barnet sitt/ dere som fosterhjem. Hva det kan være varierer så klart. Noen setter pris på et bilde av barnet, andre synes det er sårt. Men en eske med konfekt, en god kaffe/ te, en pyntegjenstand, et teppe… Kanskje vet barnet/ dere hva foreldrene liker av aktiviteter, farger, tema, interesser.. ? 

Anonymkode: 5204a...188

Nei vi aner ikke sp mye om hva de liker i grunn og barnet er ikke stort nok til å vite det. 

Skrevet

Hva med å la barnet lage en liten julegave? Er jo mange ting de kan lage uansett alder.

Anonymkode: f53b1...5fe

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Synes så utrolig synd på de barna og foreldrene som ikke får være sammen. 

Så fint at du tenker på foreldrene, ts! 

Anonymkode: 3a066...559

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes så utrolig synd på de barna og foreldrene som ikke får være sammen. 

Så fint at du tenker på foreldrene, ts! 

I sånne saker håper jeg alltid foreldrene får god hjelp, og tar i mot hjelp, så det kan bli et trygt alternativ igjen. Men jeg håper også at det er høy terskel for å se en faktisk endring før tilbakeføringsforsøk, alt for mange barn kastes fram og tilbake mellom foreldre og (ulike) fosterforeldre pga for tidlig/usikker tilbakeføring. 

Anonymkode: 9afbc...631

• Liker 2
Skrevet

Kanskje lage en tegning eller håndavtrykk i trolldeig? 

• Liker 2
Skrevet

Lag en sånn typisk barnehage-presang, f.eks. hånd/fotavtrykk med noe juletegning på. Google handprint/footprint Christmas craft så kommer det opp mange ideer. Eller kjøp et lite lerret og litt rød maling og glitter, og la barnet gni maling og glitter på lerretet med hendene, ev. en pensel om det er stort nok til å holde en pensel. Legg til litt julekaffe/julete. 

Anonymkode: 9afbc...631

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg kjøper gave til foreldrene 🥰.

Synes det er veldig koselig.

Et år fikk vi til og feire jul sammen med mammaen også ❤️

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med å la barnet lage en liten julegave? Er jo mange ting de kan lage uansett alder.

Anonymkode: f53b1...5fe

Barnet lager gave selv 

• Hjerte 1
Skrevet
Irak skrev (3 timer siden):

Jeg kjøper gave til foreldrene 🥰.

Synes det er veldig koselig.

Et år fikk vi til og feire jul sammen med mammaen også ❤️

Hva kjøper du? 
feieing med de gjøres på forhånd :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva kjøper du? 
feieing med de gjøres på forhånd :)

Det har ofte vært feks bildekalender siden jeg samarbeider med et annet fosterhjem pga søsken ble splittet ved plassering. 

Dette har ikke vært negativt i denne situasjonen nærmest en berikelse å kunne samarbeide med et annet fosterhjem.

Matkasse blir det i år. Maten er dyr og det er noe alle har bruk for. Enkelt og greit.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Burde ikke foreldrene kjøpe gave til fosterforeldrene?? De tar jo vare på deres barn fordi de ikke klarer det selv.. en enorm tjeneste

Anonymkode: 14c82...8e4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Burde ikke foreldrene kjøpe gave til fosterforeldrene?? De tar jo vare på deres barn fordi de ikke klarer det selv.. en enorm tjeneste

Jeg gjør det. Jeg som skrev innlegget over at min sønn bor i fosterhjem. 

Har gitt gave til fosterforeldrene i 10 år, men aldri fått noe i retur eller et takk.

Man kan mene så mye man vil om ting. Men føler man seg ikke ønsket sitter man heller igjen med en dårlig følelse av å være i livet. 

Heldigvis er sønnen min snart hjemme. Så slipper å tenke på dette mer.

Ha heller litt medmenneskelighet i sånne situasjoner.

Anonymkode: a7b67...195

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kan vel kjøpe til hverandre, skal sies at vi ikke får noe av de men sånn er det vel bare

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er ikke fosterhjem gratis. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er ikke fosterhjem gratis. 

Selvsagt ikke. De lønnes fordi de gjør en jobb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Selvsagt ikke. De lønnes fordi de gjør en jobb

Så hvorfor skulle ikke kunne gi en gave til foreldrene til jul? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så hvorfor skulle ikke kunne gi en gave til foreldrene til jul? 

Har noen sagt de ikke kan det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...