AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Jeg jobber med 90% menn. I februar skal jeg gjennom en brystreduksjon og blir borte i to uker. Jeg er så og si aldri sykmeldt, så at jeg blir borte i to uker kommer til å legges merke til. De kommer til å mase og spørre. Bør jeg bare være åpen og ta all fjasingen som kommer til å komme? Eller burde jeg finne på noe annet å si? Anonymkode: 24031...fb2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Det velger du selv. Du kan si at du skal ta en operasjon og at det er personlig. Det burde stoppe folk flest fra å grave og spørre. Og om de allikevel spør hva det er kan du bare fortsette å gjenta at det er personlig. Anonymkode: 6a2d3...d20 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Du velger helt selv, det er du som kjenner dine kolleger og vet hvordan de og du håndterer ting. Jeg tåler fjasing og slikt bra, og hadde nok ikke hatt noe problem med å si det til mine kolleger (også 90% menn). Vi har en veldig lett tone på jobb, og fjaser mye, og selv om vi tuller mye med hverandre er det aldri krenkende eller respektløst. Vi kjenner hverandre godt nok til å vite grensene til mottaker. Men i forrige jobb, så ville jeg bare sagt at det var en operasjon i forbindelse med vond rygg. Det følte jeg meg ikke like komfortabel, og var ikke trygg nok på kolleger til å dele personlige ting. På nåværende vet alle at jeg går til psykolog for depresjon og angst, på forrige arbeidsplass trodde alle jeg gikk til fysioterapi pga rygg. Anonymkode: d745a...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 De kommer til å se at puppene dine er mindre da Anonymkode: d7747...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De kommer til å se at puppene dine er mindre da Anonymkode: d7747...ab9 Det kommer an på hvor mye man fjerner, kroppstype, og hvordan man går kledd. Jeg kjenner tre som har redusert, alle tre var nok plaget til å få det dekket offentlig, og fjernet mye. En var det veldig godt synlig på, de andre to var det vanskelig se selv om man viste om at de hadde operert. Anonymkode: d745a...fd3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 Jeg ville ikke sagt noe. Tok brystreduksjon selv, men da var det bare en liten gjeng kvinner jeg jobbet med. Da var det ingen sak å si det. Anonymkode: 8b499...44a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 Jeg jobber også i et mannsdominert yrke. Ingen av mine mannlige kollegaer hadde i sin villeste fantasi funnet på å tulle med en brystoperasjon. De er riktignok voksne, da. Anonymkode: f89c2...a70 1 1
BobbySocks Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 Jeg jobber kun med voksne menn, så jeg hadde sagt det.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 Kan du ikke bare si at du var syk? Er du bestevenner med kollegaene dine? Hvorfor må du være åpen med alle? Anonymkode: aeab3...76b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg jobber også i et mannsdominert yrke. Ingen av mine mannlige kollegaer hadde i sin villeste fantasi funnet på å tulle med en brystoperasjon. De er riktignok voksne, da. Anonymkode: f89c2...a70 Jeg er nå den eneste kvinnen på min avdeling. Jeg hadde heller ikke blitt tullet med, mulig dem hadde bemerket det. Men jeg kunne fint sagt hvorfor. Jeg vurderer selv reduksjon snart, burde gjort det i mange år. Har rett på det. Anonymkode: 10a60...780
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 Alle trenger ikke å vite alt om alle folks helse, så jeg hadde sagt p.g.a. sykdom og hvis noen fortsatte å spørre, så hadde jeg sagt "damegreier" og indikert at "vi snakker ikke mer om det". Privatliv er en menneskerettighet. Anonymkode: 28869...1f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå