Lillyvally Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Hei. Jeg lurer på om noen med erfaring kan si om jeg har noen sjans til å få brystreduksjon dekt. Jeg har normal BMI, er veldig smal over ryggen og har i forhold til kroppen store bryster som er tunge og henger. Jeg har ingen nakke/ryggsmerter men har store røde hakk etter BH for å holde brystene på plass. Jeg er glad i å løpe, men løping er plagsomt/vondt fordi jeg finner sjeldent en treningsbh med nok støtte. Igjen så er treningsbhen så trang at jeg har store søkk på skulderpartiet etter trening. Pga at jeg er såpass liten har jeg ikke enorme bryst, men de er store for min kropp. Jeg bruker 65 F i bh størrelse. Har jeg noe sjans til å få dette offentlig dekt?
endo Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 2 minutter siden, Lillyvally said: Hei. Jeg lurer på om noen med erfaring kan si om jeg har noen sjans til å få brystreduksjon dekt. Jeg har normal BMI, er veldig smal over ryggen og har i forhold til kroppen store bryster som er tunge og henger. Jeg har ingen nakke/ryggsmerter men har store røde hakk etter BH for å holde brystene på plass. Jeg er glad i å løpe, men løping er plagsomt/vondt fordi jeg finner sjeldent en treningsbh med nok støtte. Igjen så er treningsbhen så trang at jeg har store søkk på skulderpartiet etter trening. Pga at jeg er såpass liten har jeg ikke enorme bryst, men de er store for min kropp. Jeg bruker 65 F i bh størrelse. Har jeg noe sjans til å få dette offentlig dekt? Vil tro det. Ei venninne fikk hvertfall dekt pga legen dokumenterte at ryggproblemer kom pga brystene hennes.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 endo skrev (6 minutter siden): Vil tro det. Ei venninne fikk hvertfall dekt pga legen dokumenterte at ryggproblemer kom pga brystene hennes. Leste du hovedinnlegget? Ts sier spesifikt at hun IKKE har ryggproblemer. Anonymkode: 61f9d...ce3 3
Lillyvally Skrevet 10. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2023 endo skrev (37 minutter siden): Vil tro det. Ei venninne fikk hvertfall dekt pga legen dokumenterte at ryggproblemer kom pga brystene hennes. Jeg har ikke ryggproblemer.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Leste du hovedinnlegget? Ts sier spesifikt at hun IKKE har ryggproblemer. Anonymkode: 61f9d...ce3 Poenget mitt er at om lege dokumenterer så er det en mulighet. Forstår ikke hvorfor enkelte ikke klarer gjøre selvstendige tanker. Anonymkode: 7a7f4...33e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 Jeg vil tro det. Jeg fikk dette innvilget. Mine var rett innen for/ på grensen i volum, men de var store til meg, som bruker S i klær og brukte G/H i bh. Jeg hadde riktignok ryggsmerter, som jeg ikke koblet til brystene, men de bedret seg betraktelig etter reduksjon. Jeg hadde stort heng. https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-plastikkirurgisk-forening/fag/retningslinjer/Retningslinjer-for-plastikkirurgi-i-offentlig-regi/#Brystreduksjon bryst) Unntak (hvor grensen kan justeres noe ned): Intertrigo/hudproblemer i omslagsfold Dårlig kroppsholdning Tydelige markering over BH-stropp Liten og slank person Anonymkode: 58c4b...3f1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 Er du ung? Rygg og nakkeproblemer kan nemlig komme etter hvert, man trenger ikke å ha de problemene som ung. Uansett ville jeg ha hørt med legen om dette. Anonymkode: 54917...b99
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 Hadde jeg vært deg ville jeg bare sagt jeg hadde ryggsmerter. Da får du det. Anonymkode: dc76f...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå