AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Hva er best? Har tatt avgjørelsen om å slutte med snus. Har snust Skruf Fresh nr 2 over noen år. Dere som har erfaring: Er det enklest å kutte tvert eller er en nedtrapping mer skånsomt? Tenker da på abstinenser. Har sluttet før med cold turkey-metoden. Og det var jo jævlig. Særlig dag 3 var ille. Anonymkode: 54a54...20d
Tunique Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 (endret) Anbefaler å kutte tvert. Eller kanskje å erstatte snus med ingefær i en kort periode. Jeg var snusfri I 2 år, men røyk for en måned siden. Klarer heldigvis å begrense snus bruken til 5 om dagen😄 Endret 10. desember 2023 av Tunique
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Jeg sluttet tvert etter å ha snust sterk snus i fem år og fikk ingen abstinenser. Aldri forstått helt disse abstinensene? 😅 Hvor lenge må man ha snust for å få det? Anonymkode: 8b14c...a26
Tunique Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sluttet tvert etter å ha snust sterk snus i fem år og fikk ingen abstinenser. Aldri forstått helt disse abstinensene? 😅 Hvor lenge må man ha snust for å få det? Anonymkode: 8b14c...a26 Varierer vel fra person til person. Jeg snuste i 18 år
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 Tunique skrev (5 minutter siden): Anbefaler å kutte tvert. Eller kanskje å erstatte snus med ingefær i en kort periode. Jeg var snusfri I 2 år, men røyk for en måned siden. Klarer heldigvis å begrense snus bruken til 5 om dagen😄 Det som er rart med snus er at man kan ryke på en smell selv lenge etter man har sluttet, det har jeg opplevd selv. Takk for tips om å kutte tvert Anonymkode: 54a54...20d 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 Det er lettere enn man tror. Men man må virkleig ha lyst til å slutte. Jeg valgte nedtrapping. En uke med et nytt merke/smak jeg ikke liker og så miniporsjon en uke. Så to dager uten, tre dager uten, fire dager uten osv. Så var jeg ferdig og ikke følt behovet for snus. Det andre jeg gjorde var å ikke snuse i de klassiske situasjonene: morgensnusen, til kaffen, etter måltid eller på fest eller jobb. Anonymkode: 825c8...b27 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er best? Har tatt avgjørelsen om å slutte med snus. Har snust Skruf Fresh nr 2 over noen år. Dere som har erfaring: Er det enklest å kutte tvert eller er en nedtrapping mer skånsomt? Tenker da på abstinenser. Har sluttet før med cold turkey-metoden. Og det var jo jævlig. Særlig dag 3 var ille. Anonymkode: 54a54...20d For meg hjalp det å droppe den faste snusen etter måltider i første omgang. Så prøve å ta snus utenom de vanlige tidene. Også må man være veldig bestemt, det er vel første bud. Når jeg ikke lengre var vant til å ta snus i bilen, etter mat, før frokost så hjalp det litt mer. Da droppet jeg å ha med snus på jobb, begynte å gå flere og flere timer uten snus. Holdt på slik med siste snusboksen en uke ekstra, tok ca 1 måned samlet. Så sluttet jeg bare å kjøpe snus. Anonymkode: f2834...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 Snuste i 13 år og slutter på dagen, anbefaler det. Med det sagt er suget fortsatt ikke borte og det er over ett år siden siste snus. Anonymkode: 16df2...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 Også kjøpte jeg meg en gave ved lønning måneden etter. Se hva jeg heller kan bruke penger på. Anonymkode: f2834...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sluttet tvert etter å ha snust sterk snus i fem år og fikk ingen abstinenser. Aldri forstått helt disse abstinensene? 😅 Hvor lenge må man ha snust for å få det? Anonymkode: 8b14c...a26 De gangene jeg har sluttet cold turkey tidligere har jeg blitt illsint og ikke til å være i hus med rundt dag 3. I tillegg fungerte ikke hodet. Skulle en gang ha et fremlegg på studiet mitt og hadde sluttet tvert med snus et par dager før. Husket plutselig ingenting av det jeg skulle legge fram, og det er ulikt meg (var godt forberedt). Fikk heldigvis bomma meg en snus like før fremlegget, og PING så fungerte hjernen igjen og jeg husket alt. Anonymkode: 54a54...20d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 Å kutte helt fungerer best for meg. Jeg har "sluttet" mange ganger. Har snust i 20 år og prøvd å slutte i 15 av de. Å kutte ned, vegynne med onico osv får meg bare å tenke mer på snus når jeg skal slutte. Nå har jeg vært snusfri i 4 måneder og har helt enkelt ikke lyst å "slutte" igjen, så derfor holder jeg meg unna. Men har lyst på snus HVER dag. Lysten er vel større hos oss som har snust "hele livet" enn his de som har snust en kortere periode. Alt vi kjenner til er jo forbundet med snus. Har liksom glemt hvordan det var å ikke tenke på snus hele tiden. Man får bare finne sin måte. Husk at det er vanskelig første uke, og fortsatt vanskelig etter det, men da er det psykisk. Og du må tenke at du er ikke skal gi etter for de tankene som kommer. Anonymkode: 41650...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er lettere enn man tror. Men man må virkleig ha lyst til å slutte. Jeg valgte nedtrapping. En uke med et nytt merke/smak jeg ikke liker og så miniporsjon en uke. Så to dager uten, tre dager uten, fire dager uten osv. Så var jeg ferdig og ikke følt behovet for snus. Det andre jeg gjorde var å ikke snuse i de klassiske situasjonene: morgensnusen, til kaffen, etter måltid eller på fest eller jobb. Anonymkode: 825c8...b27 Takk for gode tips! Kanskje jeg skal forsøke nedtrapping denne gangen og finne et snusmerke som ikke er favoritten. Hva er den mildeste snusen på markedet? Hva er miniporsjon? Anonymkode: 54a54...20d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det som er rart med snus er at man kan ryke på en smell selv lenge etter man har sluttet, det har jeg opplevd selv. Takk for tips om å kutte tvert Anonymkode: 54a54...20d Ja man skal aldri "ta bare en", av venner eller på fest osv. Det leder ofte til flere, og så er du fast igjen. Anonymkode: 41650...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for gode tips! Kanskje jeg skal forsøke nedtrapping denne gangen og finne et snusmerke som ikke er favoritten. Hva er den mildeste snusen på markedet? Hva er miniporsjon? Anonymkode: 54a54...20d Jeg brukta Mocca snus eøler general mini portion. Lykke til! Det er kjenpedeilig å ikke snuse! Anonymkode: 825c8...b27 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg brukta Mocca snus eøler general mini portion. Lykke til! Det er kjenpedeilig å ikke snuse! Anonymkode: 825c8...b27 Takk for tips! Håper det fortsatt er mulig å få tak i Mocca snus. Mener jeg leste at den fases ut. General mini portion skal jeg sjekke ut. Anonymkode: 54a54...20d
Purple_Pixiedust Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 Jeg har trappet ned begge ganger jeg har sluttet, også brukt nikotonfri i en måneds tid etter slutt. Det har fungert bra. Hsr bare begynt igjen av ulike årsaker. Som at jeg har nok med å slutte med rus.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 Jeg har slutta tvert. Jeg synes nedtrapping er kjempevanskelig å motivere seg for. Orket ikke å pines lenger enn jeg måtte, da ville jeg heller ha det litt mer utfordrende i starten og at det tok kortere tid. Anonymkode: a21a4...a0d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 Hei! Jeg har ikke sluttet (ennå). Jeg har sluttet cold turkey tidligere. Startet igjen etter ett år. Gikk på en smell. Denne uken kom jeg på en idé. Jeg lagde meg en snusndosett; for en hel uke. Det vil si følgende: Jeg fant 7 tomme snusbokser, merket dem med ukedag (man-søn). Deretter la jeg i antall med snus som jeg maks fikk snuse på én dag. Jeg valgte halvparten av det jeg har snust i det siste (for meg: 12 stk). Nå er det gått snart én hel uke og jeg har utfordret meg selv. Vært skikkelig gjerrig på snusen; som har gjort at jeg har snust færre en 12 alle dagene, med unntak av 1 dag da jeg var på fylla og endte opp med å bomme 1 snus av en fremmed. Planen min er å trappe ned, litt etter litt. Sist jeg sluttet, ble jeg en megge. Syns det så langt fungerer ganske bra med en snusdosett. Anonymkode: 988bb...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå