AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Jeg leste denne artikkelen om Agnete Husebye som kjefter på de som har fargede lyslenker. Sitat – Hadde jeg vært statsminister vet jeg hvert fall om én ting jeg hadde gjort ulovlig med en gang. Og det er å ha ulike farger på julelysene sine, sa hun i videoen. Sitat Hun mener at julelystradisjonen i seg selv er hyggelig, men at mye ødelegges når folk går utenfor visse rammer. Og så lurer hun på hvorfor ingen klipper ledningene til de fargede lyslenkene. Personlig har jeg ingenting i mot fargede lyslenker. Jeg kan spare meg for blinkingen, men det gjelder uansett om det er fargede eller hvite lys. Jeg har valgt å ikke ha det selv, men statiske eller rolig fargeskiftende lyslenker ser jeg ikke på som noe problem. Har naboen lys som plager meg, da har jeg gardiner som jeg kan trekker for, og stenge lyset ute. Men det er ikke fargede lys jeg vil diskutere, selv om det er en del av temaet. Det jeg vil diskutere er noe jeg ble oppmerksom på da jeg fikk kritikk for "visuell forsøpling" fordi jeg hadde synlig tørkestativ ute. Mange har blitt så ekstremt opptatte av det estetiske. Det gjelder det meste, utseende, klær, interiør og eksteriør, at det må være "estetisk riktig". Alt må være dust, nøytralt, avstemt og pent, og "passe inn". Det har lenge vært en trend med nøytrale farger på interiør og eksteriør, men nå har det gått så langt at barneleker og klær må ha nøytrale farger som "passer inn med resten av interiøret". Robbie Williams hadde en konsert i Norge i sommer, og reagerte på mangelen på farger hos det norske publikummet. Alt var hvitt og beige. Veldig mange nordmenn virker å ha en aversjon mot farger, alt som skiller seg ut, og bryter med det estetisk nøytrale. Hvorfor har det blitt slik? Er det en trend, eller er det slik at veldig mange er så overstimulerte av inntrykk fra diverse medier at de søker visuell og estetisk ro der de kan? Anonymkode: 8776f...584
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå