Gå til innhold

Butikker som bare har julepapir - er jeg vrang som synes det er dårlig service at de ikke har annet papir til gaver som ikke er julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom det lokale kjøpesenteret i dag for å kjøpe en bursdagsgave. Fant det jeg skulle ha og gikk til kassa. Etter litt venting i kø ble det min tur. Den ansatte spurte om det skulle være gave og tilbød å pakke inn. Jeg svarte at ja, det skulle være bursdagsgave. Den ansatte printet byttelapp, tok betalt og begynte å pakke inn. I julepapir. Jeg stoppet henne og sa at dette skal være bursdagsgave, ikke julegave. Svaret hennes var at "det er det papiret vi har nå, så om du vil at jeg pakker inn blir det i det papiret". Er jeg vanskelig som synes det er dårlig service at butikkene ikke har vanlig gavepapir til gaver som ikke skal være julegaver? Er da ikke så vanskelig å ha to ruller tilgjengelig🤷‍♀️

Anonymkode: ddd8b...c2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke ... slik det er i mine butikker så har dem en pakkedisk. Den er kjøpt inn ene og alene fordi kundene skal få lov til å pakke inn gratis det dem kjøper. Den har plass til en rull, og i desember så bytter man denne ut med julepapir. 

Vi trenger ikke tilby dette. Det er helt frivillig som en ekstra ting til kunden. 

Det er fint mulig å levere en bursdagsgave med julepapir i desember. 

man kan også pakke den inn hjemme, 

jeg ser poenget ditt .. men ja jeg synes du er vanskelig som lager noe ut av noe sånt. Kanskje du er av de heldige som ikke har så mye verre ting å henge deg opp i. Og da er jo det en positiv ting for deg ...

FRA

huff ... hvordan skal jeg få endene til å rekke i år? 

Finner jeg penger til julemat eller gaver? 

Hva skjer om jeg ikke betaler strømmen denne mnd? 

skulle ha reist til familien i år men alt er blitt så dyrt 

Barnefattigdom konkurser sykdom 

TIL

skulle ønske det ikke var krig nå 

alle bomber og raketter 

sirenene og bomberom 

sult redsel flukt 

MAKSER DEN UT 

butikken min hadde bare julepapir i desember ...

Endret av Amistad
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Det er helt vanlig at det er julepapir de har tilgjengelig i desember. 

Endret av lalaB
  • Liker 10
Skrevet

Jeg jobba i butikk en gang, og gavepapir var bare ekstra service. Ikke noe man MÅ ha. Du kan jo pakke inn i eget papir.

Anonymkode: 8a9df...763

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Vrang? Tja..

Opptatt av noe som virkelig er en bagatell? Ja! 

Anonymkode: f89b9...e78

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja, du er vrang. At butikken i det hele tatt har gavepapir og pakker inn for deg er god service. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Rullene med papir tar stor plass og de flestesteder er det kun plass til en.

Og suprise suprise, der er snart jul.

Liker du ikke papiret har du full mulighet til å kjøpe papir et annet sted og pakke inn selv.

Anonymkode: cda7f...1ac

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo bare kjøpe egne gaveposer.. ?

Anonymkode: b4ed9...977

• Liker 3
Skrevet

Herregud, jeg synes du er veldig vanskelig som vil ha det pakket inn genrelt. SÆRLIG nå i desember. Ærlig talt, pakk inn selv! 

Anonymkode: 890f1...3d7

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er vrang ja. Hadde en kunde for noen år siden som lagde et hinsides nummer utav samme sak, det var lille julaften og vi var dessverre tom for "vanlig" gavepapir men kunne tilby et sølvfarget papir med hvite snøfnugg på som ikke var SÅ julete (det var hvertfall ikke rødt med nisser..). Det var ikke godt nok og fikk en høylytt, mollsur lekse om hvor SYND det var på de (sønnen hennes..) som hadde bursdag i desember, STAKKARS dem så grusomt, for ingen tenkte på DE! Smilte pent og beklaget men hadde lyst til å svare at for det første så er det du selv som har produsert en desemberunge, og for det andre så kan du dra deg bort på nille og kjøpe ditt eget papir til 10 kr... resten av kundene i butikken så på mennesket som om hun var gal (hvilket er akkurat hvordan hun fremstod). 

• Liker 6
Skrevet

Om du ser rundt deg er det ikke mange butikker som tilbyr å pakke inn varene nå lengre. Ikke en gang bokhandlere. Tipper en av alle grunnene til at de har sluttet med det er nettopp vanskelige kunder som klager på papiret.

Jeg jobbet på Ark for mange år siden. Der hadde de skikkelig kjedelig julepapir et år og ikke noe alternativ fordi det bare var plass til en rull. Fikk MINST 3 klager på papiret daglig i desember. Kan tenke meg det er utrolig fint å slippe dette for ansatte i dag. Sparer seg for mye klaging og surt arbeidsmiljø. For ja det er nettopp det det blir for de uskyldige bak disken som mottar klager de ikke kan gjøre noe med. Dårlig arbeidsmiljø

Anonymkode: 11308...553

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg var innom det lokale kjøpesenteret i dag for å kjøpe en bursdagsgave. Fant det jeg skulle ha og gikk til kassa. Etter litt venting i kø ble det min tur. Den ansatte spurte om det skulle være gave og tilbød å pakke inn. Jeg svarte at ja, det skulle være bursdagsgave. Den ansatte printet byttelapp, tok betalt og begynte å pakke inn. I julepapir. Jeg stoppet henne og sa at dette skal være bursdagsgave, ikke julegave. Svaret hennes var at "det er det papiret vi har nå, så om du vil at jeg pakker inn blir det i det papiret". Er jeg vanskelig som synes det er dårlig service at butikkene ikke har vanlig gavepapir til gaver som ikke skal være julegaver? Er da ikke så vanskelig å ha to ruller tilgjengelig🤷‍♀️

Får vrenge papiret da 😄

Anonymkode: 0181e...729

• Liker 2
Skrevet

Ja, du er vrang. Gavepapir er ikke noe du kan forvente, og det er en ekstraservice at du får pakket inn gaven din. Det at de kan tilby å pakke inn gaven i julepapir er jo evig nok ekstraservice mener jeg.

Du kan alltids ha noe gavepapir på lur hjemme og pakke selv, som er forventet av deg.

• Liker 4
Skrevet

De rullene med innpakningspapir tar ganske stor plass, så ja, jeg synes du er litt vanskelig som venter at de skal ha flere ruller med papir tilgjengelig.

Men uansett motiv på papiret vil det nok alltid være noen som ikke er fornøyd, så hvis man vil ha det perfekte innpakningspapiret, er det jo bare å kjøpe selv og pakke inn.

Skrevet

Jeg er enig med TS. De trenger selvfølgelig ikke tilby papir, men når de først gjør det så trenger ikke alt være så ekstremt julete. Tør å påstå det er nok nisser og reinsdyr fra før. Ensfarget grønt er et eksempel på noe som kan pimpes julete hvis man vil, og motsatt hvis det er en annen type gave. En nedtonet variant syns jeg det burde vært. 

Og ja, vi er alle enige om at krig er verre! 

Anonymkode: 25c36...da8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri forstått der med at julepapir er så forferdelig på bursdagsgaver. Og jeg har en søster som har bursdag på lille julaften, hun skjønner heller ikke at det er et problem. At butikkene kun har julepapir før jul er helt ok, folk kan vel ha en rull liggende hjemme eller kjøpe en. 

Anonymkode: 3481e...00a

• Liker 5
Skrevet

Takk for fine og viktige ord som setter ting i perspektiv, @Amistad! Det er ikke sikkert det bare er ts som har godt av å lese det, tror vi er noen stykker.

Til ts, så ja, jeg syns du er vrang. Du kunne pakket inn selv, noe jeg faktisk velger å gjøre i julestria, fordi jeg tenker at de ansatte allerede har det travelt nok. ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, du er vanskelig. 

Anonymkode: e2a11...669

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja du er ekstremt vanskelig, storforlangende, egoistisk og bortskjemt. Gavepapir er en ekstraservice og ikke en selvfølge. Er du ikke fornøyd med det papiret butikken tilbyr deg gratis, så gå innom en bokhandel og kjøp det papiret du ønsker. Lag ihvertfall ikke en klagetråd på Kvinneguiden om det, kun for å vise hvor utakknemlig du er.

Anonymkode: 494b0...280

• Liker 5
Skrevet

Jwg synes det er urimelig å forvente, ja. Men som desemberbarn selv og med egne barn som også er født i desember er jeg enig med deg i at bursdagspapir er en greie altså. Men pakk inn selv, at de har julepapir på rullen fremfor bursdagspapir er både innafor of forståelig 😊👍. Her har heldigvis lokale extra-leker mange typer papir. Var der nylig og det var mest julepapir, men også 4 ulike bursdagspapir! 👏👏👏👏

Anonymkode: 34380...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...