Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snerosa skrev (7 timer siden):

Takk for svar ☺️ skjemmes ikke over arveklær eller brukte klær nei ☺️ barnet bruker nærmest bare arvet, men som skrevet så er det noen plagg vi ble nødt til å kjøpe nytt. F.eks ull og vinterdresser, som er ekstremt dyrt.. 

vi gir tilbake alt vi arver/låner ☺️ men det jeg egentlig spør om er hvordan skal jeg forklare at jeg må selge de dyre plaggene til foreldra til det nye søskenbarnet? 

Tips: I stedet for å kjøpe helt nytt og ekstremt dyrt så er det masse pent brukt der ute- til 1/3 av nypris. 

Utover det så bestemmer du jo selv hva dere gir videre og hva dere prøver å selge. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Etter min erfaring er vinterdressene fra Europris og Coop Obs helt greie. Koster 200-300 kroner.

Etter min mening holder ikke de

Anonymkode: cbf40...8e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du lever fra hånd til munn på aap og likevel kjøper du dyre klær? Det høres helt unødvendig ut når du kan arve og låne klær gratis. Sløsing heter det.

Anonymkode: 0b834...2ce

Nei det heter fornuftige valg og prioritere barnet

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt skal man prioritere barnet. Men brukte klær er ikke omsorgssvikt, akkurat.

Jeg prioriterer også barnet mitt og kjøper mye mer klær til han enn meg selv. Men skammer meg ikke over å kjøpe klær til han på loppemarkeder eller ta på han arveklær. Hadde aldri hatt råd til å gi han såpass mye bra klær, inkludert mye ull om jeg skulle kjøpt alt til full pris.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du i det hele tatt prøvd disse dressene?

Min sønn hadde først vinterdress fra Europris til 200 og nå har han fra Obs til 300. Har holdt han god og varm, og er også til en viss grad vannavstøtende. God passform, strikk under foten. Har ikke lidd noen nød ute.

• Liker 1
Skrevet

Slår også et slag for brukt! Har god inntekt, og kunne i teorien kjøpt alt nytt av dyre merker. Kjøper likevel brukt der jeg kan, men av god kvalitet

Anonymkode: 9ecf9...0e8

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Vet ene vinterdress til Coop kom best ut i test flere år på rad en periode.

Vi så her da ene barne her var liten. Svigermor skulle slå på stortromma kjøpte reima dress til 1700 kr. Gutten var iskald på ryggen selv med ull under. Vi endte med å skaffe en annen dress for 200-300 kr da var han varm

Skrevet

Bare fortell det som det er til foreldrene til søskenbarnet, at du må selge klærne du har kjøpt selv for å få råd til nye. Kanskje de tilbyr seg å kjøpe de av deg. De vet vel at du går på AAP og derfor ikke har veldig god råd. Jeg hadde i alle fall forstått det selv! 

Anonymkode: 84cb7...7e9

• Nyttig 1
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Selvsagt skal man prioritere barnet. Men brukte klær er ikke omsorgssvikt, akkurat.

Jeg prioriterer også barnet mitt og kjøper mye mer klær til han enn meg selv. Men skammer meg ikke over å kjøpe klær til han på loppemarkeder eller ta på han arveklær. Hadde aldri hatt råd til å gi han såpass mye bra klær, inkludert mye ull om jeg skulle kjøpt alt til full pris.

Har du i det hele tatt prøvd disse dressene?

Min sønn hadde først vinterdress fra Europris til 200 og nå har han fra Obs til 300. Har holdt han god og varm, og er også til en viss grad vannavstøtende. God passform, strikk under foten. Har ikke lidd noen nød ute.

Ja selvsagt , ellets kunne jeg ikke sagt noe. Så Nei de holder ikke

Skrevet
jegerrinne skrev (59 minutter siden):

Vet ene vinterdress til Coop kom best ut i test flere år på rad en periode.

Vi så her da ene barne her var liten. Svigermor skulle slå på stortromma kjøpte reima dress til 1700 kr. Gutten var iskald på ryggen selv med ull under. Vi endte med å skaffe en annen dress for 200-300 kr da var han varm

Så morsomt med sånne kommentarer  som alltid komme😂 vi har definitivt forskjellig behov 

Skrevet

Slår også et slag for brukt! Har god inntekt, og kunne i teorien kjøpt alt nytt av dyre merker. Kjøper likevel brukt der jeg kan, men av god kvalitet

Anonymkode: 9ecf9...0e8

Brukt er supert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men de andre har jo ikke arvet deg de dyreste plaggene selv, du har jo måttet kjøpe det selv. Bare arv videre det du har arvet, også selger du det du selv har kjøpt. Du trenger ikke si noe som helst. Får du spørsmål om Ole kan arve vinterdressen Tim hadde for to år siden, så svarer du bare at den solgte du for å kjøpe ny. 

Anonymkode: 3bd66...427

Fantastisk! 

du svarer virkelig på spørsmålet mitt! 

takk ☺️☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Bare fortell det som det er til foreldrene til søskenbarnet, at du må selge klærne du har kjøpt selv for å få råd til nye. Kanskje de tilbyr seg å kjøpe de av deg. De vet vel at du går på AAP og derfor ikke har veldig god råd. Jeg hadde i alle fall forstått det selv! 

Anonymkode: 84cb7...7e9

Ja takk for flott svar 👍🏻 

det er det jeg vil høre og du svarer på det jeg spør om 😅

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så morsomt med sånne kommentarer  som alltid komme😂 vi har definitivt forskjellig behov 

Det er jo noe med at det ikke er altid den dyreste varen som fungerer best. Noen ganger kan også det som er i lavere pris være like bra.

Skrevet

Du må jo ikke forsvare deg tenker jeg, det er ditt valg

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...