Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var invitert til grøt. Vi var 11 stk som kom. 

Senere denne kvelden så kom det ut en fellesmeld at det hadde kosta 700 bare for grøten, så fint om vi ville være med og bidra. Jeg ønsker ikke være vanskelig, men hvordan går det an at grøt koster så mye? 
Vi er mange som betaler så blir ikke mye på hver, men lurer på om jeg skal svare på gruppen at jeg synes det var en sjukt dyr grøt. Er det innafor?

Ingen andre har sagt noe på det. 

Anonymkode: d28e2...a03

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk dere beskjed på forhånd at dere måtte betale for grøten? 

Enig i at det var en dyr grøt, men her har sikkert vertskapet tatt med sukker, kanel, smør og saft/ melk også. 

Anonymkode: ed3f2...4c1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er ikke innafor med mindre dere alle er studenter. Inviterer man på middag så betaler man med mindre annet er avtalt på forhånd.. 

Jeg hadde nok vipset min del, men synes det er fryktelig sært. 

Anonymkode: 0e54c...b8d

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Det må ha vært grøt fra luxusbutikken. Grøt er noe av det billigste vi har i landet. I bondetia spiste man grøt for det var billig og man ble mett. Prisene har gått noget opp nå som det er festmat, men 700 kroner koster ikke grøt.

Anonymkode: 2b40e...11e

• Liker 10
Skrevet

Man inviterer ikke, for så å sende regning etterpå. Utrolig frekt.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det må ha vært grøt fra luxusbutikken. Grøt er noe av det billigste vi har i landet. I bondetia spiste man grøt for det var billig og man ble mett. Prisene har gått noget opp nå som det er festmat, men 700 kroner koster ikke grøt.

Anonymkode: 2b40e...11e

Man spiste grøt ja, men ikke risgrøt. Ris ble skipet fra Asia og var dyr mat for lenge siden.

Anonymkode: 4df39...717

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig i at det var en dyr grøt, men her har sikkert vertskapet tatt med sukker, kanel, smør og saft/ melk også. 

Kun grøt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Selv om 65 kr per pers ikke er så.mye penger, synes jeg det ble en dyr grøt. Kunne fint kostetbunder halvparten. Fikk dere noe til grøten? Vi har gjerne spekemat ved siden av, og da blir selvsagt kosrnaden langt høyere.

Anonymkode: 369ef...ab0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke innafor med mindre dere alle er studenter. Inviterer man på middag så betaler man med mindre annet er avtalt på forhånd.. 

Jeg hadde nok vipset min del, men synes det er fryktelig sært. 

Anonymkode: 0e54c...b8d

Jeg klarer bare ikke forstå hvordan grøt koster så enormt mye. Vet ikke om jeg skal kommentere det eller ikke. 

• Liker 4
Skrevet

700 kr for grøt til 11 stykker? Steike.. Det er jo profitt så det holder. 

Anonymkode: 2769d...354

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Spesielt. Ville kanskje ha spurt hvorfor grøten var så dyr? Grøt er jo veldig billig om dagen 

Anonymkode: 6fa3e...31d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

LOL...Derfor jeg elsker kvinneguiden...Og se hvor gniene kvinner faktisk er....Er 700 delt på ....ja....ganske mange.....mye penger???? Herregud, så smålige damer er 😋🤪🤣...En hyggelig sammenkomst, med kollokvie, treff, samvær og alt det andre...Og så blir noen forsmådd over 700 kroner?....Det kan ikke være sant....

Anonymkode: cd840...a89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi var invitert til grøt. Vi var 11 stk som kom. 

Senere denne kvelden så kom det ut en fellesmeld at det hadde kosta 700 bare for grøten, så fint om vi ville være med og bidra. Jeg ønsker ikke være vanskelig, men hvordan går det an at grøt koster så mye? 
Vi er mange som betaler så blir ikke mye på hver, men lurer på om jeg skal svare på gruppen at jeg synes det var en sjukt dyr grøt. Er det innafor?

Ingen andre har sagt noe på det. 

1kg ferdig Fjordland koster 35,- på meny og holder til 2-3 voksne. Å koke grøten selv bør være billigere enn det. Så 10-15,- pr pers i grøt?

Hvis de har kjøpt inn 3 glass kanel spesielt for arrangementet så er det 45,- sukker smør saft blir litt til. Men 700,- henger ikke på greip med mindre det ble servert eksklusiv spekepølse til grøten.

Jeg ville aldri invitere noen på middag og be dem om å betale for seg. Nå er jeg så gammel at jeg forventer å holde dem med drikke også.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

En liter melk per person vil jeg tro holder lenge, det er ca. 208 kroner pluss 2 pakker Geisha grøtris á kr. 12,-. Til sammen 232 kroner. Pluss en spiseskje salt.

• Liker 5
Skrevet

Det var veldig overpriset. Selv om jeg bruker fløte og godt smør i grøten, klarer jeg ikke å komme over max 300 kr til 11 stykker. Da har jeg i tillegg tatt hardt i. 

Anonymkode: dca68...d70

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvilken type grøt er det? Hjemmekokt på grøtris?

Fjordland risgrøt 2-3 porsjoner koster 16 kr på Kiwi nå... så

Anonymkode: 88de0...fdf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

LOL...Derfor jeg elsker kvinneguiden...Og se hvor gniene kvinner faktisk er....Er 700 delt på ....ja....ganske mange.....mye penger???? Herregud, så smålige damer er 😋🤪🤣...En hyggelig sammenkomst, med kollokvie, treff, samvær og alt det andre...Og så blir noen forsmådd over 700 kroner?....Det kan ikke være sant....

Jeg er ikke kvinne. Og hvis jeg inviterer venner på middag så hører utgiftene til under «gjestfrihet». Det er hyggelig om gjestene har med seg en flaske vin eller en blomsterkvast, og om jeg får komme på middag til dem en annen gang.

Det finnes sikkert konstellasjoner hvor det er naturlig å spleise (foreldrefest i klasse ).

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken type grøt er det? Hjemmekokt på grøtris?

Fjordland risgrøt 2-3 porsjoner koster 16 kr på Kiwi nå... så

Anonymkode: 88de0...fdf

Hjemmelaget risgrøt. Denne prisen var bare for grøten. Ikke drikke eller kanel/sukker. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, hvis vi inviterer på grøt eller middag for den saks skyld, så betaler vi maten. Er hensikten spleiselag så opplyses det om det på forhånd. Nå har vi aldri hatt spleiselag da, men skulle vi hatt det så hadde det blitt opplyst om på fohånd.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjemmelaget risgrøt. Denne prisen var bare for grøten. Ikke drikke eller kanel/sukker. 

Det skulle da bare mangle at man lager sin egen risgrøt?....Hva var planen?...Å varme opp noe fra Fjordland?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...