AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Jeg fikk eksem på hendene for noen år siden da jeg jobbet som sykepleier. Det gikk over, men de siste årene har jeg fått det tilbake, og verre og verre for hvert år. Jeg er bare plaget vinterstid. Får flassende eksem mellom fingre, på håndrygg og fingertupper. Det klør og brenner. Siden det virker som det utløses av vinter og vaskemidler, lurer jeg på om dere med slik eksem har noen tips for å forebygge? Jeg bruker håndkrem hver kveld og gjerne etter håndvask i tillegg. Men nå svir til og med håndkremen uten parfyme. Hvilken håndkrem bruker dere? Hvilken type oppvaskhansker? Hvilken type håndsåpe? Hvilken salve? Tenkte å prøve uten medikamenter i første omgang. Anonymkode: 0354c...92d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Har forskjellige kremer jeg bytter på med. Har Locobase repair, Apobase både rød og blå, A-derma exomega emollient balm. Smører mange ganger om dagen. Passer på å ikke vaske hendene i for varmt eller for kaldt vann. Bruker Elocon kortisonkrem (resept) når eksemet blir forverret. Du kan forsøke med den mildeste kortisonkremen først. Den er reseptfri. Bruker Neutral såpe. Har helt vanlige oppvaskhansker. Du kan bruke bomullshansker inni hvis du tror du reagerer på oppvaskhanskene. Anonymkode: 40740...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå