Iridium Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Naboen min ble nettopp hentet med ambulanse med noe som så veldig ut til å være slag. Jeg ønsker å gjøre noe for han i form av en gave for å ønske han god bedring. Han er 58 år og blomster er ikke noe jeg tror han bryr seg stort om, så da tenkte jeg at noe spiselig kanskje er bedre. Jeg har ingen erfaring med hva slags «snacks» diabetikere kan spise. Jeg vet ikke om det er type 1 eller 2 om det skulle være relevant. Hva kan jeg få tak i butikk som jeg kan legge i en julestrømpe han trygt kan spise?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Bacongull (ekte), nøtter og peanøtter, 70% mørk sjokolade, julekaffe, spekepølse, ost… Helsekostbutikker har konfektesker som er sukkerfrie. Anonymkode: 1ada8...6a2 1
MyMichelle Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Monster sjokolade med sukrin/erytritol. Monster har mange typer sjokolade og godteri uten sukker. Eksempel: https://www.tights.no/butikk/monster-lavkarbo-belgisk-sjokolade-8x86-uten-maltitol-fire-smaker/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI1MnoxL-EgwMVSviyCh1PNg_zEAQYASABEgL2bvD_BwE Du bør finne ut hvilken type diabetes naboen har. De jeg vet om som har diabetes 2 kan spise et lite kakestykke iblant. Men det kan ikke alle. Det er ofte ikke nok at produktet er sukkerfritt. Det bør inneholde et sukkeralkohol som ikke øker blodsukkeret. De som jobber på helsekostbutikker har ofte ikke peilig på slikt. Man kan få hjerneslag dersom man har diabetes, og ikke er nøye med kostholdet eller med å ta medisiner. Litt mer info: https://www.diabetes.no/kosthold/mat-og-blodsukker/spise-sukker-nar-du-har-diabetes/
MyMichelle Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bacongull (ekte), nøtter og peanøtter, 70% mørk sjokolade, julekaffe, spekepølse, ost… Helsekostbutikker har konfektesker som er sukkerfrie. Anonymkode: 1ada8...6a2 Helst ikke mørk sjokolade når hun ikke vet hvor alvorlig diabetes naboen har. Helsekostbutikker selger gjerne sjokolade med stevia. Stevia gir blodsukkerstigning, men ikke så høy som sukker. Ellers støtter jeg forslagene dine. Endret 10. desember 2023 av MyMichelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå