Gå til innhold

Har jeg en sjanse om jeg blir singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i underkant av 30 år, og har hatt samboer jeg har vært sammen med siden tenårene. Jeg er usikker på om jeg skal satse resten av livet på han, eller om jeg skal bryte ut. 

Vi har det i utganspunktet fint, og jeg bruker veldig mye tid og energi på forholdet. Planlegger dater, har sex, pynter meg osv. Føler absolutt at jeg gjør mitt for å vanne gresset. Samboer er veldig snill og omtenksom, men jeg havner alltid i siste rekke. Han vil heller bruke tiden sin på andre enn meg. F.eks venner, kollegaer osv. Han er ikke utro, og jeg vet at han elsker meg og setter pris på meg. Samtidig synes jeg det er synd at han heller vil være med andre over meg. Har tatt det opp flere ganger, og han blir alltid lei seg og ønsker å bli bedre. Men problemet er at han blir jo aldri det. 

Med det lurer jeg på, bør jeg bli i forholdet, eller bør jeg bryte ut? Føler meg gammel (er 28), og er jo allerede veldig etablert med denne mannen. Har dog ingen barn.

Jeg har en ok jobb, og har absolutt utseendet med meg. Tror at jeg kan finne noen, men spørsmålet er om jeg kan finne noen som passer meg bedre. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Anonymkode: 60684...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har da alle mulige gode sjanser der ute! Du er ung! 

Anonymkode: 18555...10d

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Går sikkert bra. Har trua på deg.

Endret av Servicetekniker
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt to slik kjærester. Vet de elsket meg men å tilbringe tid med andre var bedre enn å være sammen med meg. Pågikk over flere år. Etterhvert gjorde jeg det slutt. 

Anonymkode: 9c0a7...f19

Skrevet

Eh, det er en dårlig idé. Har du vurdert å finne deg noen hobbyer som gjør det litt mindre avhengig av ham? For eksempel Sims eller strikking som jeg har lagt merke til veldig mange kvinner i 30-årene liker? Med mindre han er økonomisk analfabet så er det dumt å bryte ut og bli en del av statistikken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har da alle mulige gode sjanser der ute! Du er ung! 

Hun sier eksplisitt selv at hun er 28.

Skrevet

Gikk ut av et langvarig forhold da jeg var på din alder. Jeg hadde da kjempet for dette forholdet i mange år, og gikk til slutt da han ikke prioriterte familien sin. Hadde da to barn med denne mannen.  Det er nå 20 år siden,  og jeg har vært i flere forhold siden den tid.  Lærte vel at jeg kastet ikke bort tiden min på menn jeg ikke har det helt godt sammen med. Aldri hatt problem med å finne meg ny. 

Skrevet
HemmeligSpion skrev (Akkurat nå):

Eh, det er en dårlig idé. Har du vurdert å finne deg noen hobbyer som gjør det litt mindre avhengig av ham? For eksempel Sims eller strikking som jeg har lagt merke til veldig mange kvinner i 30-årene liker? Med mindre han er økonomisk analfabet så er det dumt å bryte ut og bli en del av statistikken.

Har mange hobbyer, og er absolutt ikke avhengig av han. Vi er begge veldig selvstendige og selvdrevne, men synes det er litt lite å være hjemme én ettermiddag i løpet av syv ukedager. 

Skrevet

Dette skjer når et forhold blir en vane. Ofte er fokuset da på eksterne ting som fort blir mer interessant.

Det er ikke vanskelig å finne seg noen uansett alder, men man må ha prioriteter og fornuft i orden.
Kjærlighet kommer ikke igjennom apper og fjåsete quizer. Og det å ha en sjekkliste med hva personen må ha og ikke ha gjør at du lager båser. Samtaler, opplevelser og bli kjent er basisen for at det skal virke. Plutselig faller du for en person som ikke tikker av noen bokser for ting forandrer seg, prioritene endres og samholdet er faktisk kanskje det viktigste.

Som 28 åring er det absolutt ikke vanskelig å finne seg noen. Har man det ikke bra og man har forsøkt og vært åpen om det, så er det ikke noe i veien for å si at dette går ikke lenger. I det korte løp vil det være vondt, men i det lange så vil det bli bedre.

• Liker 1
Skrevet

Han elsker deg neppe, om andre er 1. 2. og 3. valg før deg

Anonymkode: 233ad...60c

• Liker 2
Skrevet
HemmeligSpion skrev (7 minutter siden):

Om eldre finner kjærlighet må da noen under 30 ha gode muligheter så lang levetid de har forran seg. 

Anonymkode: 7502c...11d

Skrevet
HemmeligSpion skrev (12 minutter siden):

Ja, ung. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du føler deg gammel i en alder av 28 så er det noe galt. Jeg ville ha begynt med å finne ut hva som er grunnen til at du føler deg gammel.

• Nyttig 3
Skrevet

Herregud, du er ikke ute av dagens forhold før du er urolig for om det er noen som står klare for å ta deg i mot. 

Hva har skjedd med folk som gjør dere så desperate?! 

• Hjerte 1
Skrevet
Hmmmmmm skrev (5 minutter siden):

Herregud, du er ikke ute av dagens forhold før du er urolig for om det er noen som står klare for å ta deg i mot. 

Hva har skjedd med folk som gjør dere så desperate?! 

Mulig jeg ordla meg feil. Har ikke noe hastverk med å komme inn i et nytt forhold, og er enda ikke på vei ut av forholdet jeg har nå. Jeg er bare usikker på hva som er rimelig å forvente.

Skrevet
Servicetekniker skrev (38 minutter siden):

Er håpløst og finne noen etter et brudd. Er 50 og vært skilt I 20 år. Finner ingen.

Alle er ikke som deg, vet du.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er klar om det skulle drite seg med han du har. 

Men du må ikke være kresen og like svart humor. 

• Nyttig 1
Skrevet
jabx skrev (1 minutt siden):

Alle er ikke som deg, vet du.

De færreste er det, faktisk. Alle de «evig single» jeg vet om, har aldri vært i et forhold, med god grunn

Anonymkode: 233ad...60c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei!

Jeg er i underkant av 30 år, og har hatt samboer jeg har vært sammen med siden tenårene. Jeg er usikker på om jeg skal satse resten av livet på han, eller om jeg skal bryte ut. 

Vi har det i utganspunktet fint, og jeg bruker veldig mye tid og energi på forholdet. Planlegger dater, har sex, pynter meg osv. Føler absolutt at jeg gjør mitt for å vanne gresset. Samboer er veldig snill og omtenksom, men jeg havner alltid i siste rekke. Han vil heller bruke tiden sin på andre enn meg. F.eks venner, kollegaer osv. Han er ikke utro, og jeg vet at han elsker meg og setter pris på meg. Samtidig synes jeg det er synd at han heller vil være med andre over meg. Har tatt det opp flere ganger, og han blir alltid lei seg og ønsker å bli bedre. Men problemet er at han blir jo aldri det. 

Med det lurer jeg på, bør jeg bli i forholdet, eller bør jeg bryte ut? Føler meg gammel (er 28), og er jo allerede veldig etablert med denne mannen. Har dog ingen barn.

Jeg har en ok jobb, og har absolutt utseendet med meg. Tror at jeg kan finne noen, men spørsmålet er om jeg kan finne noen som passer meg bedre. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Der sa du jo det selv. Du havner alltid i siste rekke. Du er ikke hans første prioritet. Han er ikke villig til å bruke tiden på å pleie parforholdet. Og da må du gå. Tenk å sitte der med en mann du er gift med og barn og så prioriterer han ikke deg eller ungene. Da er du ganske så fastlåst. Nei vet du hva, du bør forlate han mens du ennå kan.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei!

Hva skjer om du rett og slett slutter å ordne dater mm? Kun fokuserer på å være med venninner mm de neste 2-3 mnd tror du? 

Om ting er som du skriver så synes jeg forholdet ditt kan tåle å se om han tar opp tråden når det skjer nada fra deg de neste mnd. Ikke noe Valentine opplegg, spennende julegaver osv. Absolutt Nadal! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...