AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Null begjær for mannen pga forelskelse overfor en annen mann…. inspirert av annen tråd, der ei kvinne etterspurte råd hvordan hun kunne få i gang igjen sexlivet med sin mann. I tråden fortalte hun om at hun hadde blitt forelsket i annen mann flere år tidligere og som resultat av det stoppet sexlivet med henne og mannen helt opp. Dette syntes jeg veldig interessant og mistenker jeg å mange av kvinnene som klager på sexpress/pliktsex har eventuelt liknende erfaringer? Kan være å mange av disse prektige kvinnene har urent mjøl i posen og er helt blindet av ansvarsfraskrivelse? Anonymkode: 5b3f6...0c7 1
LadeJarl Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Null begjær for mannen pga forelskelse overfor en annen mann…. inspirert av annen tråd, der ei kvinne etterspurte råd hvordan hun kunne få i gang igjen sexlivet med sin mann. I tråden fortalte hun om at hun hadde blitt forelsket i annen mann flere år tidligere og som resultat av det stoppet sexlivet med henne og mannen helt opp. Dette syntes jeg veldig interessant og mistenker jeg å mange av kvinnene som klager på sexpress/pliktsex har eventuelt liknende erfaringer? Kan være å mange av disse prektige kvinnene har urent mjøl i posen og er helt blindet av ansvarsfraskrivelse? Anonymkode: 5b3f6...0c7 Så å forelske seg i et menneske er synonymt med å ha urent mel i posen? 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Når man ikke synes partneren sin er attraktiv lengre så har man ikke lyst til å ha sex med de heller. Spiller ikke så stor rolle om man er forelsket i noen andre eller ikke. Tror det gjelder kvinner og menn i grunnen, men menn har kanskje lettere å tenne visuelt på kroppen til kona selv om de ikke liker dama så godt lengre? Jeg mistet ikke tenningen og lysten selv om jeg mistet følelsene for xen min, men han var en særdeles kjekk mann, god i senga også. Det er jo dessverre ikke nok alltid. Anonymkode: 30a71...d94 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 LadeJarl skrev (9 minutter siden): Så å forelske seg i et menneske er synonymt med å ha urent mel i posen? Å være utro er å ha urent mjøl i posen, ja. Anonymkode: 5b3f6...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Personlig tror jeg at jeg ville vært ekstra påpasselig med at forholdet gikk sin vante gang om jeg var betatt av noen andre. For å unngå å såre den andre. Anonymkode: 12385...51e 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man ikke synes partneren sin er attraktiv lengre så har man ikke lyst til å ha sex med de heller. Spiller ikke så stor rolle om man er forelsket i noen andre eller ikke. Tror det gjelder kvinner og menn i grunnen, men menn har kanskje lettere å tenne visuelt på kroppen til kona selv om de ikke liker dama så godt lengre? Anonymkode: 30a71...d94 Hvis du legger til at menn oftere tenner spontant uten at det foreligger noen å tenne på, så tror jeg du har oppsummert det veldig godt. Anonymkode: caead...f83
ennivk Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Mange av disse "prektige kvinnene" er unnvikende, people pleasere og følelsesmessig utilgjengelige. De går inn i forhold basert på en illusjon om hvem mannen er og de overpresterer i starten for å kapre mannen. Etter hvert som hverdagen og barna kommer snikende, klarer de ikke lenger å overprestere. Siden de var en falsk versjon av seg selv i starten av forholdet, får de problemer når mannen ikke oppfører seg slik de i illusjonen tenke han skulle gjøre. Istedenfor å sette grenser og kommunisere hva som skjer innvendig, blir de gradvis mer og mer bitter. Etter hvert som tiden går blir det mindre og mindre intimitet, tiltrekning og kjærlighet. Det som da kan skje er at de plutselig møter en ny mann, ofte gjennom jobb eller fritidsaktiviteter, og det skapes en ny illusjon om hvem denne nye mannen er og at han kan redde henne fra sitt kjedelige og kjærlighetsløse liv. Blir hun avvist av den nye illusjonen, vil det være umulig å få tilbake følelsene for sin kjedelige mann. Først og fremst fordi hun ikke kan skape en ny illusjon om en mann hun allerede kjenner godt og fordi han ikke kan redde henne fra en strevsom hverdag. Det eneste som kan redde denne type forhold er om kvinnen redefinerer hva kjærlighet og samliv er. 1 2
Thanos Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man ikke synes partneren sin er attraktiv lengre så har man ikke lyst til å ha sex med de heller. Spiller ikke så stor rolle om man er forelsket i noen andre eller ikke. Anonymkode: 30a71...d94 Problemet her er at dette punktet er det umulig for menn å gjøre noe med. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 Thanos skrev (3 minutter siden): Problemet her er at dette punktet er det umulig for menn å gjøre noe med. Men kan damene gjøre noe med det? Anonymkode: caead...f83
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 Thanos skrev (5 minutter siden): Problemet her er at dette punktet er det umulig for menn å gjøre noe med. Man kan absolutt holde seg i form, være velkledd og ta initiativ til sex for å få en kvinne til å føle seg begjæret. Det er ofte lite som skal til for å få i gang den delen igjen Anonymkode: 16ff2...eba 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Tror det gjelder kvinner og menn i grunnen, men menn har kanskje lettere å tenne visuelt på kroppen til kona selv om de ikke liker dama så godt lengre? For min del skal det godt gjøres at jeg tennes av en jeg intenst misliker. Men ja, det er i stor grad sånn, hvis du med "å ikke like dama så godt lenger" snakker om at den spenningen og følelsene i starten naturlig flater litt ut med tiden. Anonymkode: abe0a...dae
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan absolutt holde seg i form, være velkledd og ta initiativ til sex for å få en kvinne til å føle seg begjæret. Det er ofte lite som skal til for å få i gang den delen igjen Anonymkode: 16ff2...eba For det første var det snakk om menn, ikke kvinner. For det andre var det snakk om å føle begjær, ikke føle seg begjært. Anonymkode: caead...f83
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Å være utro er å ha urent mjøl i posen, ja. Anonymkode: 5b3f6...0c7 Her tror jeg vi finner noen av de største forskjellen på menn og damer. Om dama mi forelsker seg i en annen mann, så blir jeg sjalu. Men jeg anser det ikke som utroskap før hun inngår noe fysisk. Og da brenner jeg opp også!! Heldigvis har det bare skjedd meg èn gang før. Forelskelse ser jeg på som forbipasserende og noe vi kan jobbe med. Den fysiske utroskapen kan jeg aldri tilgi. Anonymkode: abe0a...dae 2
Fremmed fugl Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Null begjær for mannen pga forelskelse overfor en annen mann…. inspirert av annen tråd, der ei kvinne etterspurte råd hvordan hun kunne få i gang igjen sexlivet med sin mann. I tråden fortalte hun om at hun hadde blitt forelsket i annen mann flere år tidligere og som resultat av det stoppet sexlivet med henne og mannen helt opp. Dette syntes jeg veldig interessant og mistenker jeg å mange av kvinnene som klager på sexpress/pliktsex har eventuelt liknende erfaringer? Kan være å mange av disse prektige kvinnene har urent mjøl i posen og er helt blindet av ansvarsfraskrivelse? Anonymkode: 5b3f6...0c7 Beklager men litt rar start på tråden. "disse prektige kvinnene" Hvis du faktisk ønsker et svar på hvordan sexlivet blir påvirket av å være forelsket i enn annen, så burde du ha laget et HI som inviterer dem som har vært eller er det til å fortelle. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 Det kan være helt omvendt også; mer tenning på mannen når man er forelsket i en annen. Anonymkode: 68b70...500 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å være utro er å ha urent mjøl i posen, ja. Anonymkode: 5b3f6...0c7 Men det sto vel om forelskelse og ikke at man var utro 😅 tema var helt greit det helt til mulig disse kvinnene har urent mel i posen. Så om kvinner ikke har lyst på sex lengre så er dem forelska i en annen man og har seg med han 🤣. Alle kan bli forelsket i en annen en partneren sin, også menn. Virker som vi kvinner er så slue når det kommer til sånt, da er det synd på den stakkars mannen som blir bedratt. Lurer på om det er dem samme som mener det er helt greit at mannen er utro om det er sex tørke hjemme også. Anonymkode: 9da18...18c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 ennivk skrev (7 timer siden): Mange av disse "prektige kvinnene" er unnvikende, people pleasere og følelsesmessig utilgjengelige. De går inn i forhold basert på en illusjon om hvem mannen er og de overpresterer i starten for å kapre mannen. Etter hvert som hverdagen og barna kommer snikende, klarer de ikke lenger å overprestere. Siden de var en falsk versjon av seg selv i starten av forholdet, får de problemer når mannen ikke oppfører seg slik de i illusjonen tenke han skulle gjøre. Istedenfor å sette grenser og kommunisere hva som skjer innvendig, blir de gradvis mer og mer bitter. Etter hvert som tiden går blir det mindre og mindre intimitet, tiltrekning og kjærlighet. Det som da kan skje er at de plutselig møter en ny mann, ofte gjennom jobb eller fritidsaktiviteter, og det skapes en ny illusjon om hvem denne nye mannen er og at han kan redde henne fra sitt kjedelige og kjærlighetsløse liv. Blir hun avvist av den nye illusjonen, vil det være umulig å få tilbake følelsene for sin kjedelige mann. Først og fremst fordi hun ikke kan skape en ny illusjon om en mann hun allerede kjenner godt og fordi han ikke kan redde henne fra en strevsom hverdag. Det eneste som kan redde denne type forhold er om kvinnen redefinerer hva kjærlighet og samliv er. Nå lo jeg godt. Legg merke til hvordan du utelukker legger all skyld på kvinnen, både for illusjonen og for bitterheten. Hvorfor slår det deg ikke at begge kanskje viser seg fra sin beste side i begynnelsen og at «illusjonen» nettopp er det samme som du beskriver for kvinnen? At mannen også overprester i begynnelsen og skaper en illusjon som ikke er det han reelt sett kan opprettholde over tid. Det går begge veier ser du. Det er helt vanlig at begge viser seg fra sin beste side i begynnelsen. Og hvis vi skal snakke om bitterhet, så lyset det bitterhet mot kvinner av hele innlegget ditt. Anonymkode: 40a0b...4e1 1 2
Mufle Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå lo jeg godt. Legg merke til hvordan du utelukker legger all skyld på kvinnen, både for illusjonen og for bitterheten. Hvorfor slår det deg ikke at begge kanskje viser seg fra sin beste side i begynnelsen og at «illusjonen» nettopp er det samme som du beskriver for kvinnen? At mannen også overprester i begynnelsen og skaper en illusjon som ikke er det han reelt sett kan opprettholde over tid. Det går begge veier ser du. Det er helt vanlig at begge viser seg fra sin beste side i begynnelsen. Og hvis vi skal snakke om bitterhet, så lyset det bitterhet mot kvinner av hele innlegget ditt. Anonymkode: 40a0b...4e1 Enig! Jeg tenkte nøyaktig det samme! 😉 1
ennivk Skrevet 10. desember 2023 #19 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nå lo jeg godt. Legg merke til hvordan du utelukker legger all skyld på kvinnen, både for illusjonen og for bitterheten. Hvorfor slår det deg ikke at begge kanskje viser seg fra sin beste side i begynnelsen og at «illusjonen» nettopp er det samme som du beskriver for kvinnen? At mannen også overprester i begynnelsen og skaper en illusjon som ikke er det han reelt sett kan opprettholde over tid. Det går begge veier ser du. Det er helt vanlig at begge viser seg fra sin beste side i begynnelsen. Og hvis vi skal snakke om bitterhet, så lyset det bitterhet mot kvinner av hele innlegget ditt. Anonymkode: 40a0b...4e1 Altså.... nå handlet hovedinnlegget om kvinner som forelsker seg i en annen selv om de er i et langvarig forhold. Derfor forklarte jeg hva som kunne ha skjedd med kvinnen i en slik situasjon, og som ofte skjer i en slik situasjon. En relasjon er alltid to mennesker der begge to har ansvar for sine triggere og handlinger. Det er ingen konkurranse om hvem som har mest skyld. Jeg kan godt forklare hvilken type mann denne type kvinner er sammen med og hvilke "feil" han ofte gjør. Bitterhet er en samling følelser som bygger seg opp om man føler seg dårlig behandlet og ikke handler på disse følelsene, feks ved å ikke tørre å sette grenser. Jeg er aldeles ikke bitter på kvinner, heller ikke menn. Hvis du leser brukernavnet mitt feil vei, så kan du kanskje se at jeg er kvinne selv. Jeg var selv den kvinnen som en gang forelsket meg i en annen, og jeg har flere venninner som er den kvinnen. Vi er alle mennesker og har ting å lære i dette livet. Noe av det vi kan lære, er at vi kun kan gjøre noe med oss selv og at det ligger en enorm frihet i å ta fullt og helt ansvar for egne relasjoner, egne følelser og egne handlinger. At du tolket mitt innlegg på den måten du gjorde, sier kanskje en del om deg selv og din egen bitterhet? 3
ennivk Skrevet 10. desember 2023 #20 Skrevet 10. desember 2023 Mufle skrev (1 time siden): Enig! Jeg tenkte nøyaktig det samme! 😉 Hvorfor det? Ble du trigget av tanken på at en kvinne har ansvar for å ha forelsket seg i en annen enn den hun er i et langvarig forhold med? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå