Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en fantastisk samboer, og vi har vært sammen i årevis. Han er perfekt på alle måter, men synes det skorter litt på personlig hygiene. Jeg vil anta han dusjer 2 ganger i uken, noe jeg merker. Han lukter ikke til vanlig når han har på rene klær og er på jobb, men jeg merker det veldig godt når vi er inntil hverandre, og spesielt når vi sover. Sex er heller ikke så appetittvekkende når han ikke er ren. Det synes jeg er veldig trist, for jeg er i utgangspunkter veldig glad i å gå ned på han, men synes det er ekkelt når det lukter mer enn det skal. 

Hvordan kan jeg si til han på en fin måte at han er nødt til å dusje oftere? Dette er et ganske nytt problem. Forventer ikke at han skrubber seg daglig, men synes man kan dusje hvertfall annenhver dag når man svetter. 

Anonymkode: c3c2d...753

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si det rett ut...no 🚿..no sex 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må si det akkurat som du skriver det til oss.  At han sikkert ikke er klar over det selv, men at han ikke er ren og dusjer ofte nok.  Såpass direkthet synes jeg det skal være når man bor sammen.  

• Liker 7
Skrevet

Spør om dere kan dusje sammen?

Si rett ut at du liker å gå ned på han, men da må han dusje først.

• Liker 2
Skrevet

Du må si det til han! Han skjønner jo sikkert ikke at han lukter og ingen vil lukte høgg. Spør han hvordan han har det! Dårlig hygiene kan skyldes depresjon, stress ol.

Anonymkode: de05e...047

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må si det til han! Han skjønner jo sikkert ikke at han lukter og ingen vil lukte høgg. Spør han hvordan han har det! Dårlig hygiene kan skyldes depresjon, stress ol.

Ja, må vel si det rett ut :( Han har det veldig fint, er verken deprimert eller annet. 

Skrevet

Sexnekt

Anonymkode: 31fb1...e48

Skrevet

"Nå skal vi dusje!"

• Liker 2
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

"Nå skal vi dusje!"

Hater å dusje sammen, så det er uaktuelt😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, må vel si det rett ut :( Han har det veldig fint, er verken deprimert eller annet. 

Ja. Si det rett ut! Bare si du er veldig glad i han men at det hadde vært enda hyggeligere om han dusjet litt mer🤭 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Personlig synes jeg det er rart at folk "vegrer" seg sånn for å ta seg bad/dusj - for det er jo VIRKELIG noe av det aller besteste med å leve i et samfunn som kan tilby slikt goder. :dusje:

Det er da helt normalt å fortelle partnern sin om man lukter, og spesielt om det skyldes manglende hygiene...  Ikke noe vits å være diplomatisk med slikt, altså... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 5
Skrevet

Vi dusjer alltid før sex (eller minimum grundig kroppsvask med vann). Det er en regel vi alltid har hatt og som er del av vårt flørterituale. Kan dere innføre noe lignende? Det går an å ikke dusje daglig om man er på hytta m/ fokus på å holde varmen ol, men når man er nakne sammen skal man være rein.

Anonymkode: 27651...070

• Liker 1
Skrevet

"Oj, nå lukter du svette"

Sånn.

Enklere blir det ikke.

Anonymkode: 31085...94f

• Liker 4
Skrevet

Hvis du vil ha litt humor på det kan du gi han tskjorte med 'onkel rumpelukt' til jul. Da skal jeg si deg at latteren kommer til å stå i taket i heimen 😂

Anonymkode: 97a50...94e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du vil ha litt humor på det kan du gi han tskjorte med 'onkel rumpelukt' til jul. Da skal jeg si deg at latteren kommer til å stå i taket i heimen 😂

Tviler ikke på at det er tilfellet hos dere, men det blir absolutt ingen hit hos oss. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får si det rett ut. Det er ingen pen måte å si slikt på, bare en ærlig, eller å tie om noe svært viktig. 

• Liker 3
Skrevet

Vi dusjer daglig. Har den ene ikke dusjet, blir det ingen sex. Omtrent 340 av 365 dager i året dusjer vi begge to. Vil anbefale åpen kommunikasjon om dette.

Anonymkode: bf556...399

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tviler ikke på at det er tilfellet hos dere, men det blir absolutt ingen hit hos oss. 

Jeg prøver bare og hjelpe 😥

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg prøver bare og hjelpe 😥

Det setter jeg stor pris på, altså! :) Men det kommer ikke til å bli godt mottatt her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei!

Jeg har en fantastisk samboer, og vi har vært sammen i årevis. Han er perfekt på alle måter, men synes det skorter litt på personlig hygiene. Jeg vil anta han dusjer 2 ganger i uken, noe jeg merker. Han lukter ikke til vanlig når han har på rene klær og er på jobb, men jeg merker det veldig godt når vi er inntil hverandre, og spesielt når vi sover. Sex er heller ikke så appetittvekkende når han ikke er ren. Det synes jeg er veldig trist, for jeg er i utgangspunkter veldig glad i å gå ned på han, men synes det er ekkelt når det lukter mer enn det skal. 

Hvordan kan jeg si til han på en fin måte at han er nødt til å dusje oftere? Dette er et ganske nytt problem. Forventer ikke at han skrubber seg daglig, men synes man kan dusje hvertfall annenhver dag når man svetter. 

Dette er et ganske nytt problem? Dere har vært sammen i årevis? Da må du klare å være ærlig å si fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...