Gå til innhold

erfaringer med å tipse politiet eller skatteetaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som faktisk har forsøkt dette her `? 

Vet dere om sakene faktisk ble etterforsket, og førte til noen konsekvenser for de som det ble tipset om?  

Anonymkode: 92626...e22

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipse om hva?

Anonymkode: 1db73...bf5

• Liker 3
Skrevet

Tipset Skatteetaten om en som jobbet svart, men skjedde ingenting. Tipset Skatteetaten fordi vedkommende skyldte meg penger og namsmannen ikke kunne ta utlegg fordi vedkommende "ikke hadde inntekt". Men jeg visste at vedkommende hadde jobb og tjente godt. 

Anonymkode: 97c66...ade

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i Skatteetaten og har jobbet med flere tips. Det siste tipset førte til etterregning på flere millioner.

Anonymkode: 583ed...a43

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tipset Skatteetaten om en som jobbet svart, men skjedde ingenting. Tipset Skatteetaten fordi vedkommende skyldte meg penger og namsmannen ikke kunne ta utlegg fordi vedkommende "ikke hadde inntekt". Men jeg visste at vedkommende hadde jobb og tjente godt. 

Edit: Jeg  skrev også  navnet på arbeidsgiveren til vedkommende da jeg tipset. For jeg visste akkurat hvor vedkommende jobbet. Og når han jobbet svart så er det vel også god grunn til å tro at andre i den bedriften også jobbet svart. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tipset tre ganger, men kan ikke se at det har hatt effekt. 

Anonymkode: 623a1...65a

Skrevet

Spørs omfanget. Vet noen har tipset om en som jobbet svart men var bare snakk om noen få tusen lapper i måneden. Skjedde ikke noe. Men noen som jobbet svart for 30 000kr i måneden i noen år, han ble tatt. 

Anonymkode: 57f03...f58

Skrevet

Hvorfor tipser dere skatteetaten om folk som jobber svart?

Anonymkode: 93ed8...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de som jobber svart stjeler fra fellesskapet.

Anonymkode: 583ed...a43

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det er ulovlig...?  Hvorfor skal noen betale skatt og andre ikke? Og svart arbeid er heller ikke regulert. Arbeidstaker har ingen forsikring om det skulle skje en arbeidsulykke. Arbeidstaker får ingen pensjonsopptjening. Arb3idstaker har ingen rettigheter og kan sies opp på dagen. Det er straff til begge parter om det blir funnet ut av. Fint å spare skatten men skjer det noe sitter du med skjegget i postkassa. 

Skrevet

Hva med innsidehandel av politikere?

Anonymkode: 8572a...438

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Tipset nav en gang om en jeg visste var langtidssykemeldt på grunn av ryggen og så bygget han sin egen hytte i mens.

Endret av Pilleville
Feil
  • Liker 1
Skrevet
Pilleville skrev (2 minutter siden):

Tipset nav en gang om en jeg visste var langtidssykemeldt på grunn av ryggen og så bygget han sin egen hytte i mens.

Hvorfor tipse om noe som er lovlig?

Anonymkode: f5c16...233

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor tipse om noe som er lovlig?

Du skjønner ikke at hvis man er frisk nok til å være snekker på fritiden så er man også frisk nok til å delta i arbeidslivet? 

Anonymkode: 6ce69...d5d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skjønner ikke at hvis man er frisk nok til å være snekker på fritiden så er man også frisk nok til å delta i arbeidslivet? 

Kanskje vedkommende var sykemeldt av andre grunner, men tenkte at du var en type uten veldig mye forståelse så hen sa ryggen istedenfor? 

Eventuelt at bevegelse er bra for ryggen, men ikke en stillesittende jobb? 

Anonymkode: 43b01...042

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er nok du som ikke skjønner så mye her.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har hatt en del uregelmessigheter med tanke på regninger etc. Jeg har ikke samtykket til det, faktisk blitt litt tappet. Dette er jo etterviselig, og det er heller ikke foreldet strafferettslig, så jeg vurderer faktisk å oppsøke politiet med det. 

Nå er det ut av KG for godt for meg. Kanskje jeg titter innom i 2025 igjen!

Gjest Jakterpåidioter
Skrevet
Hoia skrev (7 minutter siden):

Jeg har hatt en del uregelmessigheter med tanke på regninger etc. Jeg har ikke samtykket til det, faktisk blitt litt tappet. Dette er jo etterviselig, og det er heller ikke foreldet strafferettslig, så jeg vurderer faktisk å oppsøke politiet med det. 

Nå er det ut av KG for godt for meg. Kanskje jeg titter innom i 2025 igjen!

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

Skrevet
Jakterpåidioter skrev (4 timer siden):

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

Dette er høyst relevant? Når noen har erfaring med å anmelde, gi beskjed til politiet, ved at jeg har tenkt til å gjøre det samme, samle opp sak, regninger som er irregulære, noe som jeg selvfølgelig ikke har samtykket til, etterviselig langt tilbake i tid. Også spørsmål som er stilt.

Gjest Jakterpåidioter
Skrevet
Hoia skrev (Akkurat nå):

Dette er høyst relevant? Når noen har erfaring med å anmelde, gi beskjed til politiet, ved at jeg har tenkt til å gjøre det samme, samle opp sak, regninger som er irregulære, noe som jeg selvfølgelig ikke har samtykket til, etterviselig langt tilbake i tid. Også spørsmål som er stilt.

Å anmelde er noe annet enn gi tips til politi/skatteetaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...