AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Idag var jeg vitne til en en mor og datter som sloss på ett kjøpesenter. Dsttera e vel rundt 9-10.. hele greia er så merkelig fordi det så ut som en ekte slosskamp.. herremin moses!! Altså der går jeg ut av en butikk og de krangler så høylytt. Plutselig begynner dattera å hamre løs på mora. Jeg tror ikke mora ville sloss med dattera, men det så nesten slik ut. Mora prøvde vel å ta tak i datteren for å stoppe henne i å slå, men det så ut som en ekte chickfight.. håret så ikke ut på hverken den ene eller andre. Mora prøver å holde fast i datteren med en slags låsegrep. Sånn necklock grep om dere har sett på ufc!!! Men datteren e litt av en fighter. Kommer seg ut av det hele, peker stygt mot mora og flirer tilbae med en sånn falsk latter. Nesten som en robot: MEH MEH MEH... Noe sånt med munnen vid åpen og viser fingdren tilbake. Plutselig tar mora rundt henne med både armene og beina og holder fast. Sikkert for at hun skal roe seg ned, men det så ut som at det gjaldt å vinne... mora gikk seirende ut av det hele og dsttera roa seg ned og godtok nederlaget. Jeg var helt satt ut. Det så nesten ut som at dette var mer eller mindre rutine hos dem.. nesten så de har noen års erfaring bak seg... SATAN altså... Anonymkode: 0eb27...22d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Neste gang ringer du politiet Anonymkode: abcbe...072
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Er jo helt rart at det ikke dukket opp vektere? 🤔 Anonymkode: 45e94...24b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er jo helt rart at det ikke dukket opp vektere? 🤔 Anonymkode: 45e94...24b Nei.. ingen vektere rundt å se. De her varte vel i 3 eller 4 min.. så rusla de sammen videre. Tror de for ut og hjem... Anonymkode: 0eb27...22d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Noen barn med diagnoser kan utagere slik, og må holdes for å roe seg. Anonymkode: 390b1...a7d 12 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Hva og gått bort å spurt om det var noe? Har en ungdom her som har epilepsi som har anfall hvor adferd endring er vanlig. Nå er hennes epilepsi behandlet. Men når ho var i alderen 7 til 11 år hadde ho anfall der ho plutselig kunne slå rundt seg, slå hodet i asfalten osv. For utenforstående kunne det se ille ut. Og vi foreldre stod i det med gråten nesten hver gang, ved å holde og gi akut medisiner hvis det ikke roet seg løpet av 15 min. Kun 1 gang vi har fått spørsmål på de 16 årene med epilepsi: er det noe jeg kan hjelpe til med, og det var en eldre mann. Han satte seg ned å hjalp meg å få gitt medisin og det helle Veldig fort gjort å dømme før en vet om det er årsak bak det hele Anonymkode: 74a6f...7b4 5 4 3
Molly 4.5 år Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Min sønn med diagnoser kunne bli sånn når han var på den alderen. Var noen kamper mor tapte og vant 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Vel, sånn var livet mitt daglig over flere år. Ikke med min datter, men med min sønn. kombinasjon av Adhd og tween kan være ganske utfordrende. Så fint at de klarte å ordne opp så fort. Det var ikke alltid jeg klarte det. Min/vår verste opplevelse var når poden slo seg vrang på ferie i Asia. Han ble spinn vill fordi han måtte ta på seg en våt redningsvest, som han selv hadde valgt å bade i. Jeg måtte til slutt ty til "nedleggelse". Veldig kjekt når 40 asiater står lamslåtte og observerer hendelsen, men omsider kom da både vi, barn og asiatene ombord i båten og kunne fortsette reisen. Kan være greit å huske, at ting er kanskje ikke alltid slik det ser ut. Anonymkode: 2266c...7eb 6 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 Slik kan min sønn oppføre seg. Slag og spark mot meg. En grunn til at jeg ikke handler med han. Sko og klør kjøpes fra nettbutikker. Anonymkode: 2a759...b83 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, sånn var livet mitt daglig over flere år. Ikke med min datter, men med min sønn. kombinasjon av Adhd og tween kan være ganske utfordrende. Så fint at de klarte å ordne opp så fort. Det var ikke alltid jeg klarte det. Min/vår verste opplevelse var når poden slo seg vrang på ferie i Asia. Han ble spinn vill fordi han måtte ta på seg en våt redningsvest, som han selv hadde valgt å bade i. Jeg måtte til slutt ty til "nedleggelse". Veldig kjekt når 40 asiater står lamslåtte og observerer hendelsen, men omsider kom da både vi, barn og asiatene ombord i båten og kunne fortsette reisen. Kan være greit å huske, at ting er kanskje ikke alltid slik det ser ut. Anonymkode: 2266c...7eb Det blei en happy trip til slut likevel aaa? Anonymkode: 0eb27...22d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Skrevet 9. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Slik kan min sønn oppføre seg. Slag og spark mot meg. En grunn til at jeg ikke handler med han. Sko og klør kjøpes fra nettbutikker. Anonymkode: 2a759...b83 Ville droppet klørne jeg da. (Sorry, måtte bare, skikkelig ironisk Freudian slip.) Anonymkode: 333d0...6b1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #12 Skrevet 9. desember 2023 Overskriften er vel ikke helt rett? Synes det høres ut som en mor som prøver å beskytte begge to, både datter og seg selv. Anonymkode: 1e368...a2b 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #13 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville droppet klørne jeg da. (Sorry, måtte bare, skikkelig ironisk Freudian slip.) Anonymkode: 333d0...6b1 Du veit jo aldri.. etter det jeg så idag så ville ikke det overasket meg . MEH MEH MEH! æ får det ikke ut av hodet... Anonymkode: 0eb27...22d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #14 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du veit jo aldri.. etter det jeg så idag så ville ikke det overasket meg . MEH MEH MEH! æ får det ikke ut av hodet... Anonymkode: 0eb27...22d Er du veldig ung og uerfaren? Jeg synes også at det ut fra beskrivelsen høres ut som et barn med en diagnose som måtte roes og beskyttes. Anonymkode: b8176...ae2 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #15 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag var jeg vitne til en en mor og datter som sloss på ett kjøpesenter. Dsttera e vel rundt 9-10.. hele greia er så merkelig fordi det så ut som en ekte slosskamp.. herremin moses!! Altså der går jeg ut av en butikk og de krangler så høylytt. Plutselig begynner dattera å hamre løs på mora. Jeg tror ikke mora ville sloss med dattera, men det så nesten slik ut. Mora prøvde vel å ta tak i datteren for å stoppe henne i å slå, men det så ut som en ekte chickfight.. håret så ikke ut på hverken den ene eller andre. Mora prøver å holde fast i datteren med en slags låsegrep. Sånn necklock grep om dere har sett på ufc!!! Men datteren e litt av en fighter. Kommer seg ut av det hele, peker stygt mot mora og flirer tilbae med en sånn falsk latter. Nesten som en robot: MEH MEH MEH... Noe sånt med munnen vid åpen og viser fingdren tilbake. Plutselig tar mora rundt henne med både armene og beina og holder fast. Sikkert for at hun skal roe seg ned, men det så ut som at det gjaldt å vinne... mora gikk seirende ut av det hele og dsttera roa seg ned og godtok nederlaget. Jeg var helt satt ut. Det så nesten ut som at dette var mer eller mindre rutine hos dem.. nesten så de har noen års erfaring bak seg... SATAN altså... Anonymkode: 0eb27...22d Du må være helt blåst hvis du ikke har fått med deg at mange barn med spesielle behov utagerer og foreldre i mange måter må gjøre det de kan for å avverge og stoppe barnet fra å skade dem begge. Anonymkode: c4383...214 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt blåst? Det finnes mange barn hvor diagnoser ikke er i bildet som også kan reagere sånn. Uansett uhøflig å si noen er blåst ved å reagere. Var sikkert en ubehagelig situasjon for ts og andre. Anonymkode: 99ce1...bc9 Ikke meg du siterer men ts virker blåst ja når hun ikke evner å forstå at ikke alle barn er helt A4. Ubehagelig situasjon eller ei så er det verst for de som står i det og ikke ts. Anonymkode: 38d7c...647 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 Jeg har vært i den situasjonen mange ganger. Med et utagerende barn i den alderen, som slår, sparker, ler rått og viser finger. Barnet tar går inn i en rolle nærmest og låser seg der. Angrer alltid etterpå, når det har kommet til ro og til seg selv igjen. Det er ikke lett å vite hva en skal gjøre. Det ser ikke bra ut utenfra for andre. Hva tenker du, ts, at mor burde ha gjort, du kjenner hverken til moren, datteren eller situasjonen. Anonymkode: 36325...441 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå