AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Prøve å gjøre en historie fra forholdet kort førsy. vi ble sammen veldig unge, aldri hatt noen andre enn hverandre osv. forholdet har vært av og på i 15 år ca. Jeg har slitt med sjalusi og kontrollerende atferd. Han har løyet mye, vært frekk, ekkel, ignorerende, prioritert alt annet enn meg og fått meg til å føle meg veldig lite verdt. Jeg har vært så sjalu, at jeg fikk en klump i brystet og tårer i øyene hver gang det var pupper eller lettkledde damer på tv, fikk helt panikk følelse inni meg og en trang til å spørre han om han sytes de var fine. Selv om han nok syntes det 9/10 ganger, og jeg skjønte det, gjorde det meg godt hver gang han sa «jeg liker ingen andre enn deg». Så det hjalp liksom, men har følt meg syk uansett. De siste årene ble forholdet våres preget av fødselsdepresjon, og depresjon, og jeg var ekstremt sint og sliten hele tiden. Jeg hadde motvillig sex med han i 2 år, og følte til tidet at det vet voldtekt da jeg gråt etterpå og følte meg ekkel. Jeg ble oppslukt i tema om narsisister og følte han passet 100% inn. Med tiden ble jeg «gal» av å være med han, tvilte mer og mer på meg selv og alt ble bare jævlig. Jeg flyttet ut, etter hans ønske. Jeg tryglet han om å fortsette. Jeg hadde blitt nummen. Jeg orket ikke leve mer, livet var bare jævlig. Jeg fikk anti depresiva og hjelp. Føler ikke det har hjulpet veldig mye. Men jeg er ikke sint og irritabel lenger. uansett, nå snart et åt senere: har hatt god kontakt med ex hele veien, han er her ofte pga barna. Vi tilbringer kvelder sammen og noen helger. Jeg har ikke hatt sex med han, ikke følt sjalusi, og egentlig vært klar på at vi Jan ikke være sammen mer. MEN, i det siste har jeg vært frustrert. Så jeg ga etter og hadde sex med han nylig. Etter dette følte jeg brått på mye. Jeg følte jeg vil ha han tilbake, jeg følte på sjalusi, og kjente det stakk veldig inni meg da han pratet om andre damer han har snakket med.(ingen flørt, bare vanlig snakk). Jeg er plutselig redd for å miste han helt. Jeg tenker at vi kanskje kan ha det bra osv. jeg føler ikke på det med psykisk vold lenger og vil abre ha han tilbake. hva skjer med meg😭😭? jeg har i et års tid hatet han litt pga mye av hvor lat han var og aldri hjulpet i familien + alt annet. Jeg har blitt kvalm av han. Men nå, etter en runde i høyet så har alt snudd seg. Og jeg føler ikke det er psykisk vold lenger…jeg skjønner ingenting og blir forvirret Anonymkode: 91482...66f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Du er traumebundet og siden dere hadde sex produserer hjernen masse oxytocin som er et avhengighetsskapende hormon like avhengighetsskapende som heroin, men kalles kjærlighetshormonet for det gjør at man føler at man elsker noen eller er sterkt tilknyttet. Det er bare hjernen din som lurer deg og går gjennom "abstinenser" og "russug" etter mere utslipp av oxytocin. Du elsker han ikke, du vil ikke ha han tilbake. Han er en dust som har ødelagt deg og gjort deg vondt og vist at han ikke respekterer deg. Hold deg unna minst tre måneder, ingen nærhet, ingen klem, ingen kos, ingen nussemeldinger, ingen fantasering om hvordan du skulle ønske ting var (for det er kun fantasi, kan aldri bli sånn på ekte og det vet du. Han er ikke bra for deg!). Du må avstå totalt akuratt som narkomane må for å komme seg gjennom det å bli nykter Anonymkode: 6758d...2b6 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Traumebånd, dessverre. Anonymkode: 46d9e...bc3 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Du trenger å ta ansvar for deg selv og det du holder på med. Nå løper du rundt og leter etter noe å fylle opp med, og gir han ansvaret for dette. Skaff deg en terapeut og bli kjent med deg selv. Vær singel! Anonymkode: 5b9e1...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du er traumebundet og siden dere hadde sex produserer hjernen masse oxytocin som er et avhengighetsskapende hormon like avhengighetsskapende som heroin, men kalles kjærlighetshormonet for det gjør at man føler at man elsker noen eller er sterkt tilknyttet. Det er bare hjernen din som lurer deg og går gjennom "abstinenser" og "russug" etter mere utslipp av oxytocin. Du elsker han ikke, du vil ikke ha han tilbake. Han er en dust som har ødelagt deg og gjort deg vondt og vist at han ikke respekterer deg. Hold deg unna minst tre måneder, ingen nærhet, ingen klem, ingen kos, ingen nussemeldinger, ingen fantasering om hvordan du skulle ønske ting var (for det er kun fantasi, kan aldri bli sånn på ekte og det vet du. Han er ikke bra for deg!). Du må avstå totalt akuratt som narkomane må for å komme seg gjennom det å bli nykter Anonymkode: 6758d...2b6 er det normalt å føle sjalusi hvis man er traumebindet? Eller er det et problem jeg kan ha utenom? vi har ikke bodd sammen på lenge og heller ikke gjort noenting på flere mnd. Og jeg har egentlig følt meg ganske ok, såklart jeg har vært trist og følt på sjalusi til tider. Men etter denne sexen var jeg helt sykt sjaly og begynte å grave som om vi var sammen…jeg kjente også tårene presset på, da han snakket om denne dama han hadde snakket med, selvom det var en dame som ikke var noe interesse til fra hans side… bare min sjalusi Anonymkode: 91482...66f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du trenger å ta ansvar for deg selv og det du holder på med. Nå løper du rundt og leter etter noe å fylle opp med, og gir han ansvaret for dette. Skaff deg en terapeut og bli kjent med deg selv. Vær singel! Anonymkode: 5b9e1...3fd hvordan gir jeg han ansvaret for dette?…jeg går til psykolog. Må også nevne, vi hadde sex denne ene dagen. Og jeg følte på ting mot han igjen. dagen etter prøver han på sex igjen, jeg sa nei og at jeg var sliten. Men han bare fortsatte og fortsatte og prøvde virkelig å presse meg, til tross for hvor mye nei jeg sa. Jeg sa jeg heller ville sove og kose(holde rundt hverandre eller noe), men han oppførte seg som et barn. Han prøvde å bestikke meg også. Også ble han veldig sånn «ÅÅÅH» og snudde seg unna, det gikk da 3 minutter før han snur seg rundt og prøver endq en gang, og jeg fortsatte å si nei. Og til slutt snudde han seg bare unna meg. Da sa jeg «du kan vel kose på meg også? Eller er jeg bare god nok for sex», da sa han «jeg klarer ikke kontrollere meg, så jeg kan ikke ligge inntil deg, for da vil jeg bare ha sex». Jeg blir litt såret av dette…men er det normalt? Har som sagt ikke hatt noe forhold til andre enn han, så jeg vet ikke hvordan andre menn oppfører seg 😕 Anonymkode: 91482...66f 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): er det normalt å føle sjalusi hvis man er traumebindet? Eller er det et problem jeg kan ha utenom? vi har ikke bodd sammen på lenge og heller ikke gjort noenting på flere mnd. Og jeg har egentlig følt meg ganske ok, såklart jeg har vært trist og følt på sjalusi til tider. Men etter denne sexen var jeg helt sykt sjaly og begynte å grave som om vi var sammen…jeg kjente også tårene presset på, da han snakket om denne dama han hadde snakket med, selvom det var en dame som ikke var noe interesse til fra hans side… bare min sjalusi Anonymkode: 91482...66f Ja det er normalt. Det er en konsekvens av mishandlingen der man aldri får være helt trygg på at han er din eller elsker deg 100% eller er til å stole på. Da kan man bli sykelig sjalu og besatt. Det er også en direkte kjemisk konsekvens i hjernen fordi man føler man har kjempet så mye og holdt ut så mye og tatt i mot så mye dritt, lidd seg gjennom i håp om bedring, og hjernen vår er sånn at når man har viet mye vondt så craver den belønning, altså at forholdet bare skal bli bra til slutt som er det man har holdt ut for, og vil ikke gi seg før den belønningen kommer så man ikke har lidd forgjeves. For eksempel personer som har blitt torturert i krig har mye lavere prosent for å gi opp i etterkant, de kjemper for å få et bra liv og skal pokker meg stå på for å nå det. Mens personer som ikke har vært gjennom like mye dritt har faktisk lettere for å gi opp, bli deprimerte, umotiverte osv. Det er hjernen vår og ikke et bevisst valg. Men du kan ta et bevisst valg på å holde deg unna han nå som du vet at alt bare er hjernen din som er hektet og ikke fordi du virkelig elsker han. Du vet innerst inne at du ikke ville hatt det bra med han og at du ikke fortjener en idiot som han. Så ikke fortsatt å "ta heroinen" for da fortsetter du å være hektet. Anonymkode: 6758d...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): hvordan gir jeg han ansvaret for dette?…jeg går til psykolog. Må også nevne, vi hadde sex denne ene dagen. Og jeg følte på ting mot han igjen. dagen etter prøver han på sex igjen, jeg sa nei og at jeg var sliten. Men han bare fortsatte og fortsatte og prøvde virkelig å presse meg, til tross for hvor mye nei jeg sa. Jeg sa jeg heller ville sove og kose(holde rundt hverandre eller noe), men han oppførte seg som et barn. Han prøvde å bestikke meg også. Også ble han veldig sånn «ÅÅÅH» og snudde seg unna, det gikk da 3 minutter før han snur seg rundt og prøver endq en gang, og jeg fortsatte å si nei. Og til slutt snudde han seg bare unna meg. Da sa jeg «du kan vel kose på meg også? Eller er jeg bare god nok for sex», da sa han «jeg klarer ikke kontrollere meg, så jeg kan ikke ligge inntil deg, for da vil jeg bare ha sex». Jeg blir litt såret av dette…men er det normalt? Har som sagt ikke hatt noe forhold til andre enn han, så jeg vet ikke hvordan andre menn oppfører seg 😕 Anonymkode: 91482...66f Nei dette er IKKE normalt! Han er jo en voldtektsmann når han fortsetter å presse deg etter du har sagt nei! Denne personen må du seriøst få ut av livet ditt NÅ!!! Anonymkode: 6758d...2b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): er det normalt å føle sjalusi hvis man er traumebindet? Anonymkode: 91482...66f Ja. Anonymkode: 46d9e...bc3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Jeg er/var også i et forhold hvor traumebånd er tilstedet. Utrolig vanskelig å jobbe mot følelser og hjernekjemi! Det føles helt umulig. Anonymkode: 9280e...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå