AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Jeg gjør dette. Får ikke i henne tran. Er det greit med 5 dråper d-vitamin i stedet? Eller burde jeg gi noe annet? Anonymkode: 45616...cdc
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Vi gir vitamin bjørner. Anonymkode: 425b2...80b
Sofakona Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 D. Vitamin D finnes naturlig i tran, fet fisk og egg. I tillegg berikes flere meieriprodukter med vitamin 😧 lettmelk, syrnet melk, smør og margarin. I det norske kosthold kommer 40% av vitamin D inntaket fra fisk og fiskeprodukter. Smør og margarin bidrar med 30%, og egg står for 17% av vitamin D-inntaket. Tips for å få nok vitamin 😧 Spis minst 200 gram fet fisk i uken, for eksempel laks, ørret, makrell, kveite eller sild. Det kan være til middag eller som pålegg. Her er noen middagstips med fisk. Få i deg 2 glass vitamin D-beriket lettmelk hver dag. Egg er et fint supplement i hverdagskostholdet. Sjekk ut noen sunne og gode middagsoppskrifter med egg. Inkluder litt smør eller margarin i matlaging og på brødmaten. Velg fortrinnsvis myk margarin fremfor hard margarin og smør til hverdags.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Jeg gir Omega3-fisk. 3-åringen elsker dem😊 Dråper er vel topp det, tas vel lett opp. Anonymkode: a844f...d03
Gjest jegerrinne Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Vi fikk beskjed å prøve dråper i stede når unga her var små når de nektet tran
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Tenker D-dråper er bedre enn tran. Tran inneholder faktisk relativt lite D-vitamin og mye miljøgifter. Er en grunn til at de offisielle rådene er gått bort fra å gi tran til spedbarn. https://www.helsedirektoratet.no/nyheter/nye-rad-om-d-vitamintilskudd-og-tran-til-spedbarn Anonymkode: 48a1e...c06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå