AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Kanskje jeg er litt påvirket av KG, eller mulig det er slik kvinner tenker? Sett mange damer som er bestemt på at menn som påpeker de er en snill og god mann, de er oftest ikke det? Er det virkelig sånn det er? Nå har jeg kjæreste, og hun er en prinsesse jeg gjør alt for, så er ikke på let etter dame, men når jeg var singel, og jeg ble spurt om hva hva slags mann jeg er med noen ord som beskriver meg, som ofte kom opp helt i starten, blir det da sett på som noe negativt om mannen sier han er en snill og omsorgsfull mann, tror dere da automatisk at det er tomme ord? Når jeg har snakket med damer jeg har møtt om deres erfaring med menn, så er en del skeptiske til selverklærte "snille menn". Men jeg vet eg er en snill mann, ihvertfall mye mer enn gjennomsnittet, for det er virkelig mange jævlige menn, hvis jeg skal stole på erfaringer fra utallige kvinner jeg har snakket med Men hvis jeg var på let etter dame, og det spørsmålet kom, at jeg skal beskrive meg selv med 5 ord, og noe av det var snill og omsorgsfull, hva tenker dere da? Får litt Intrykk av at mange damer bare tenker han er en posør, en som later som han er en bra mann for å lure til seg damer? Hvis det stemmer, så burde ikke menn dele den delen av seg selv sånn med en gang? Anonymkode: 0cd10...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Jeg er veldig forsiktig med folk som omtaler seg selv med og gir seg egenskaper andre bør se i en. Som å være snill, omtenksom, morsom, vennelig osv. Hvis noen spør meg om jeg er snill så svarer jeg at jeg gjør mitt beste, og at det er for andre å avgjøre. Alle menn jeg har møtt som omtaler seg selv som snille eller omtenksomme, har faktisk vært de største mest egoistiske, med sterke narsissistiske trekk og manipulerende drittsekker jeg har møtt. De var snille drømme prinser den første korte tiden, så så jeg de sidene aldri mer, da var det nedrakking av meg og alt jeg likte, le av det som var viktig for meg,.sitte og surmule i et hjørne hele uka.. nei takk. Anonymkode: 1b833...b5d 15 1 15
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men jeg vet eg er en snill mann, ihvertfall mye mer enn gjennomsnittet, My point exactly, du skal enten ha et rimelig stort ego for å mene dette, eller veldig feil menneskesyn.. Anonymkode: 1b833...b5d 10 1 8
Trolltunge Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Om man er en snill person er noe andre må vurdere. Selv kan man bare forsøke å være et godt menneske, men man kan ikke selv gi seg stempelet snill. Folk har ikke tilstrekkelig selvinnsikt til å vurdere slikt godt selv, og mange menn hevder de er snille menn fordi de ikke er voldelige, ikke voldtar/bedriver overgrep, ikke er verbalt ufine og lignende. Det er ikke å være snill, det er et minstekrav av anstendig oppførsel. Så ja vi kvinner er ofte skeptiske til selvutnevnte snille menn. Det ligger ofte argumenter for dette i slikt som bare blir tåpelig. En snill mann er en god person generelt, ikke bare en som anstrenger seg for å oppføre seg på minstekrav om anstendighet for å komme i buksa på noen. 12 10
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 «Nice guys» er som regel de verste mennene, ja. De mener at fordi de ikke voldtar, dreper eller er utro, så fortjener de akkurat dem de vil (og hva) Anonymkode: de164...9ed 16 1 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Om man er en snill person er noe andre må vurdere. Selv kan man bare forsøke å være et godt menneske, men man kan ikke selv gi seg stempelet snill. Folk har ikke tilstrekkelig selvinnsikt til å vurdere slikt godt selv, og mange menn hevder de er snille menn fordi de ikke er voldelige, ikke voldtar/bedriver overgrep, ikke er verbalt ufine og lignende. Det er ikke å være snill, det er et minstekrav av anstendig oppførsel. Så ja vi kvinner er ofte skeptiske til selvutnevnte snille menn. Det ligger ofte argumenter for dette i slikt som bare blir tåpelig. En snill mann er en god person generelt, ikke bare en som anstrenger seg for å oppføre seg på minstekrav om anstendighet for å komme i buksa på noen. Nettopp, bare fordi en ikke er en voldelig drittsekk så betyr det ikke at en er snill. Hvis man må stå ved siden av en voldelig eller bedriten mann for å være snill, så vitner ikke det så bra om en heller. Anonymkode: 1b833...b5d 7 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Eksen min er et godt eksempel. Han mente han var en så god person (hans ord) men mot meg, kjæresten hans, som han påsto at han elsket, var han direkte slem. Han var lat, manipulerende og utro. Han løy daglig. Det er ikke en snill eller god mann. Men mot vennene sine og ofte familien sin (mor og søsken) så var han jo ganske snill Anonymkode: de164...9ed 6 1 4
AnonymBruker 42 Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Får litt Intrykk av at mange damer bare tenker han er en posør, en som later som han er en bra mann for å lure til seg damer? Hvis det stemmer, så burde ikke menn dele den delen av seg selv sånn med en gang? Det er omtrent det samme som å late som man er en skikkelig "barsking". Det blir gjennomskuet til syvende eller sist uansett... Om du ikke var klar over det - så er det utrolig lite givende og slitsomt å være skuespiller i lengden... Om man kun vil ha seg et ligg så er det helt klart bedre å gi seg ut for å være Tøffe-TOM, men... Om det var det du lurte på, da... 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksen min er et godt eksempel. Han mente han var en så god person (hans ord) men mot meg, kjæresten hans, som han påsto at han elsket, var han direkte slem. Han var lat, manipulerende og utro. Han løy daglig. Det er ikke en snill eller god mann. Men mot vennene sine og ofte familien sin (mor og søsken) så var han jo ganske snill Anonymkode: de164...9ed Min erfaring også, eksen min var utrolig stygg mot meg og brøt meg ned på fæle måter, men mot sin nærmeste familie smilte og logret han som en valp. Man skjønte jo at noe ikke var rett der heller og at han bare later som mot de han er livredd for skal forstå hvordan han egentlig er. Mot sin eks var han også forjævlig, men alt var jo hennes feil bare. Anonymkode: 1b833...b5d 5 1
cafflatte Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er veldig forsiktig med folk som omtaler seg selv med og gir seg egenskaper andre bør se i en. Som å være snill, omtenksom, morsom, vennelig osv. Hvis noen spør meg om jeg er snill så svarer jeg at jeg gjør mitt beste, og at det er for andre å avgjøre. Alle menn jeg har møtt som omtaler seg selv som snille eller omtenksomme, har faktisk vært de største mest egoistiske, med sterke narsissistiske trekk og manipulerende drittsekker jeg har møtt. De var snille drømme prinser den første korte tiden, så så jeg de sidene aldri mer, da var det nedrakking av meg og alt jeg likte, le av det som var viktig for meg,.sitte og surmule i et hjørne hele uka.. nei takk. Anonymkode: 1b833...b5d Jeg er enig. Har hatt flere kjæreste opp gjennom årene og de som sier de er snille har vist seg å ikke være det. Sinte, sure, egoistiske og sjalu. Ikke si du er snill mann, det er avskrekkende. 6 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Skrevet 9. desember 2023 Ikke enig. Synes de fleste menn som sier de er snille er snille. Både menn og kvinner er jo generelt snille, mener jeg. Problemet er de mennene som mener at fordi de er høflige og behandler kvinner med bittelitt respekt, at de fortjener sex/kjæreste/dates. Dersom du kun er "snill" for å få eller motta noe, er du ikke snill. Men dette gjelder jo heldigvis få menn, men tror mange kvinner har møtt på en slik mann. Anonymkode: 09a4c...642 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #12 Skrevet 9. desember 2023 Jeg anser meg som snill. Jeg anser meg som hensynsfull og ivaretakende for de jeg bryr meg om. Men som alle andre har også jeg mine feil, og har gjort feil. Det blir sikkert ikke siste gangen. Å automatisk anta at en som gir seg selv en tittel er det motsatte er egentlig ganske tafatt. Det er likevel sånn verden fungerer, og jeg spiller etter disse reglene. I det virkelige liv, sier jeg ikke tidlig eller høyt at jeg anser meg som en snill mann. Anonymkode: 4a4a9...886 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #13 Skrevet 9. desember 2023 Med "selverklært snill mann" kommer jeg i første omgang til å tenke på de som skriver innlegg her av denne typen: "Hvorfor vil kvinner ha bad boys mens vi snille menn ikke får oss f****? Hvorfor hoppet hun i høyet med han andre på første daten mens jeg ble dumpet uten å få p**t? Hvorfor vil ikke kvinner ha oss kjernekarer, hvorfor er de så kravstore?" Osv. Anonymkode: 664b1...559 16 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #14 Skrevet 9. desember 2023 Jeg ser på meg selv som en snill mann. Jeg åpner dører, betaler kinodate og eller middag om date ikke insisterer på å dele. Jeg hjelper til om jeg blir spurt og bistår der jeg kan. Jeg kan også være en forbanna drittsekk. Påståelig, all knowing, lang sint osv osv. Anonymkode: d9d65...a30 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #15 Skrevet 9. desember 2023 Jo noen som sier de er snille er snille, men det er litt på måten noen sier det også tror jeg. Om noen er sånn, vel prøver å være det 😊 Det får andre avgjøre, håper nå det osv er som regel snill for du hører de vurderer seg selv. Refleksjon er viktig rundt stillhet. Anonymkode: dcbd8...9a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #16 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser på meg selv som en snill mann. Jeg åpner dører, betaler kinodate og eller middag om date ikke insisterer på å dele. Jeg hjelper til om jeg blir spurt og bistår der jeg kan. Jeg kan også være en forbanna drittsekk. Påståelig, all knowing, lang sint osv osv. Anonymkode: d9d65...a30 Det første er jo bare en tøffel og antifeminist. Resten er en drittsekk. Så du er ikke en snill mann, nei Anonymkode: de164...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #17 Skrevet 9. desember 2023 Tja.. Jeg har en eks som mente det samme om seg selv, og han var på ingen måte det. Han var manipulerende og på korte tiden vi var sammen opplevde jeg tendenser til vold som helt sikkert hadde eskalert hvis vi hadde fortsatt lenger. Det var mye ved han som virkelig ikke var bra. Allikevel mente han at han var så snill. Kristen var han også, og da er man jo god må vite. Nå har jeg en samboer som reelt er veldig veldig snill og omtenksom. Han er kjent for å være det i storfamilien sin. Da jeg møtte slektninger av han første gang fikk jeg stort sett høre "Han er jo utrolig snill og omtenksom" med en undertone av "han fortjener at du behandler han pent". Og de hadde helt rett. Da jeg møtte han og han skulle beskrive seg selv sa han da naturlig nok at han var snill og omtenksom. Han har jo blitt fortalt i årevis at det er det han er, og etter 7 år så er det min erfaring også. Han er en usedvanlig omtenksom fyr som alltid ser andres behov og som tar hensyn. Men jeg kunne jo løpt unna da han beskrev seg selv som snill og aldri erfare det da. Etter eksen min kunne vel det kanskje fort ha blitt sånn. Sånn sett kan kanskje noen erfaringer med "snille" menn gjøre at man aldri etterpå gir faktisk snille menn sjansen, for er jo vanskelig å skille de to fra hverandre på første møte. Anonymkode: f9cfc...04a 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #18 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser på meg selv som en snill mann. Jeg åpner dører, betaler kinodate og eller middag om date ikke insisterer på å dele. Jeg hjelper til om jeg blir spurt og bistår der jeg kan. Jeg kan også være en forbanna drittsekk. Påståelig, all knowing, lang sint osv osv. Anonymkode: d9d65...a30 Men da er du ikke snill når du nevner det siste. Anonymkode: bf4d1...177 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #19 Skrevet 9. desember 2023 Det blir vel som med "stol på meg". Du må fortjene tilliten, ikke tigge eller kreve den. Hvorfor stole på en man ikke kjenner? En dame jeg ikke kjenner som presenterer seg som snill, vil ikke umiddelbart bli behandlet annerledes enn de som ikke sier dette. Anonymkode: 4a4a9...886 2 3
Gjest Lykkedykker Skrevet 9. desember 2023 #20 Skrevet 9. desember 2023 Jeg er en lettlurt og dumsnill autistisk mann. Kona har da holdt ut i over 10år😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå