Gå til innhold

Hva gjør dere med fet hud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir blank og rød og får store porer bare timer etter morgenrensen.  Ser ikke bra ut! 

Sminker jeg med mattende foundation så ser det veldig maskete ut, så jeg vil helst begynne å gå uten foundation men huden blir jo så oljete og rød.. og bruker jeg mattende pudder så enten blir jeg oljete i løpet av et par timer eller må ta på så mye pudder at ansiktet blir flatt og dødt. 

Når jeg bruker mattende primer blir jeg enda mer oljete etter noen timer enn hva jeg gjør uten mattende primer. 

Hva gjør dere andre?

Rett etter rens er huden min fin, jevn, ikke oljete og ikke rød men det kommer liksom etter kort tid

Anonymkode: 7c676...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klapper med dopapir i pannen og nesen av og til gjennom dagen. Bruker litt solpudder jeg også kan «etterfylle». Men jeg syns ikke det gjør noe å være litt blank heller. Mitt inntrykk er at vår type hud ikke aldres så fort som de tørre stramme.

Anonymkode: 8e1d6...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt på a vitamin, sjekk ut iherb.com! Skriv inn acne og det kommer masse gode produkter for rens osv også. Behandling begynner fra innsiden 😃 tar med andre vitaminer også!

Anonymkode: e29c1...fe9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å la huden få være i fred. Jo mer man renser, jo mer øker fettproduksjonen. Fettet er der av en grunn. 

Anonymkode: a7dea...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på isotretinoin, 40 mg i uken. Eneste som hjelper for meg.

Anonymkode: 94e71...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøver å la huden få være i fred. Jo mer man renser, jo mer øker fettproduksjonen. Fettet er der av en grunn. 

Anonymkode: a7dea...7ed

Det stemmer til en viss grad - hvis man bruker en rens (eller andre produkter) som tørker ut huden, så vil den respondere med å produsere mer talg. Som @flusa skriver, så er det viktig å tilføre huden fukt for å balansere talgproduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...