Gå til innhold

Bunkere fra krigstiden: eierskap og rettigheter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurte på hvem det er som eier diverse bunkere fra krigstiden? I Trondheim finnes det en del av dem og jeg har nådd ut til politiet for å få svar på hvor ulovlig det er å ta seg inn i disse. Uten å bryte seg inn selvfølgelig. Eies bunkerne som står igjen av staten? 

Anonymkode: b26ee...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grunneier. 

Anonymkode: 91dc2...a5e

Fjollefyr skrev (1 minutt siden):

Alle bunkere eies av grunneier. 

Takk for svar. Ble ganske overrasket nå. Hvordan blir det hvis grunneier har lyst til å bruke området? Er det noe som skal skje i samarbeid med staten eller kan det i teorien bare rives? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Ble ganske overrasket nå. Hvordan blir det hvis grunneier har lyst til å bruke området? Er det noe som skal skje i samarbeid med staten eller kan det i teorien bare rives? 

Kommer an på om den er værnet eller ikke. Er den værnet så er det vel omtrent umulig å gjøre noe som helst med den. Selv om den ikke er værnet så må det nok søkes først. Hadde startet med en søknad til kommunen. 

Anonymkode: 91dc2...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat her er jeg blank. Men det er jo oppførte bygg så da er det ikke utenkelig at det må søkes riving. Men å rive de greiene der er jo ikke så veldig lett. Er nok derfor mye står igjen. 

Når det gjelder å ta seg inn har ihvertfall jeg en regel. Er det dør der, så åpner jeg den ikke. Men er det ikke det, går jeg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Logger du deg inn på seeiendom (Kartverket) finner du eier (grunneier). 

Anonymkode: 5cc74...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...