AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Lurte på hvem det er som eier diverse bunkere fra krigstiden? I Trondheim finnes det en del av dem og jeg har nådd ut til politiet for å få svar på hvor ulovlig det er å ta seg inn i disse. Uten å bryte seg inn selvfølgelig. Eies bunkerne som står igjen av staten? Anonymkode: b26ee...323
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Grunneier. Anonymkode: 91dc2...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grunneier. Anonymkode: 91dc2...a5e Fjollefyr skrev (1 minutt siden): Alle bunkere eies av grunneier. Takk for svar. Ble ganske overrasket nå. Hvordan blir det hvis grunneier har lyst til å bruke området? Er det noe som skal skje i samarbeid med staten eller kan det i teorien bare rives? Anonymkode: b26ee...323
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Ble ganske overrasket nå. Hvordan blir det hvis grunneier har lyst til å bruke området? Er det noe som skal skje i samarbeid med staten eller kan det i teorien bare rives? Anonymkode: b26ee...323 Kommer an på om den er værnet eller ikke. Er den værnet så er det vel omtrent umulig å gjøre noe som helst med den. Selv om den ikke er værnet så må det nok søkes først. Hadde startet med en søknad til kommunen. Anonymkode: 91dc2...a5e
Fjollefyr Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Ble ganske overrasket nå. Hvordan blir det hvis grunneier har lyst til å bruke området? Er det noe som skal skje i samarbeid med staten eller kan det i teorien bare rives? Anonymkode: b26ee...323 Akkurat her er jeg blank. Men det er jo oppførte bygg så da er det ikke utenkelig at det må søkes riving. Men å rive de greiene der er jo ikke så veldig lett. Er nok derfor mye står igjen. Når det gjelder å ta seg inn har ihvertfall jeg en regel. Er det dør der, så åpner jeg den ikke. Men er det ikke det, går jeg inn.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Logger du deg inn på seeiendom (Kartverket) finner du eier (grunneier). Anonymkode: 5cc74...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå