AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Er det vanlig å få 40 årskrise? Og hvordan opptrer den? Anonymkode: 51b34...4dd
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Jeg hadde den da jeg skulle fylle 25😂 fyller straks 40 nå på nyåret, og det er null stress. Anonymkode: 8cb30...8f5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Nei har ikke merka noe. Anonymkode: 250c8...280
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Er så nedfor og føler som jeg ikke har lenge igjen av livet 😩😩 og ikke har oppnådd noe som helst enda enn fått barn Anonymkode: 51b34...4dd
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Den opptrer ulikt. Gjerne i form av tanker om hva man egentlig vil med livet. Bosted, partner, karriere. Er dette IT fpr alltid liksom? Hvilke mål har man? Du utvikler deg til å bli tryggere pådeg selv og hvem du er. Andre ting enn før er viktige. Seksualiteten endrer seg og blir mindre viktig. Ro og komfort er viktigere enn før. Kanskje en raptus med litt festing, og å stå opp for deg selv der du ellers har godtatt for mye. Anonymkode: 46e80...f89
Slitenmamma Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Ja, jeg har hatt litt 40 års krise. Har gitt seg utslag i at jeg på død og liv skulle bli den beste versjonen av meg selv og at jeg skulle unne meg selv alt jeg noensinne har hatt lyst å kjøpe meg.
Amossa Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Nei, absolutt ikke Jeg opplevde 40-årsalderen som de beste på alle vis. Det er da vi kvinner er på vårt vakreste og mest vitale. Følte meg penere, sterkere og mer selvsikker enn tidligere.
aksase Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Om det inntreffer ved akkurat 40 år, er vel heller usikkert, men jeg tror mange på et tidspunkt oppdager at mye av livet er passert og at livet ikke varer evig. Da er det nok ikke uvanlig å begynne å tenke på om man lever det livet man ønsker seg. Kanskje er det noe man alltid har drømt om, som å kjøre motorsykkel, dra på jordomseiling eller annet, som man enda ikke har fått gjort. Om det oppleves som en krise, det er vel heller usikkert, men en del får det nok plutselig travelt med å realisere noen drømmer før det er for seint. Jeg tror det er dette som ofte omtales som 40-års-krisa, men kan nok like gjerne inntreffe på 43 år, eller 56 år, eller kanskje flere ganger på ulike aldre og nivåer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå