Gå til innhold

11 åringen som døde pga melkeallergi

bordogstol

Anbefalte innlegg

Det var en artikkel i en av nettavisene om denne saken i dag, men nå finner jeg den ikke. Noen som vet hvor den ble publisert? Var også en tråd om denne saken her på KG, men den finner jeg heller ikke. Noen som vet noe om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, her er det noen i skoleverket som ikke har tatt innover seg hva en slik diagnose betyr, tross alt foreldrene gjorde for å sikre at skolen ikke glippet. Helt forferdelig trist sak.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diafragma skrev (6 timer siden):

Trist sak. Men, jeg syns ikke skolen kan lastes i det hele tatt.

Er du seriøs? Det er jo skolen som må lage rutiner, som gir vedtak på assistent osv. Foreldre må jo være trygge på at ungene de sender av gårde til skolen er ivaretatt. Generelt har jo skolen ansvar for sikkerheten når ungene er der.

De ble jo ellers dømt for systemsvikt, så det er rart at du mener noe annet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattergalen82
Diafragma skrev (7 timer siden):

Trist sak. Men, jeg syns ikke skolen kan lastes i det hele tatt.

Ikke enig i det. Her har det helt klart skjedd en svikt. Kjempetrist sak.

Jeg skjønner ikke hvorfor de må lage mat på barneskolen i det hele tatt, det kan de lære seg hjemme. Eller begynne med på ungdomsskolen eller vgs hvis de absolutt må lære det på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svært alvorlig. Mange forstår ikke hvor farlig en slik allergisk reaksjon kan være. Jeg har selv vært på ulike steder med matallergi, dog ikke så alvorlig, men har stort sett alltid måtte si fra og levere maten tilbake hver gang enda de har fått tydelig beskjed. At slikt bagatelliseres er ikke noe nytt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...