AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Inspirert av tråden hva man kan forvente av deprimert partner som aldri gjør noe hjemme. Hva kan man forvente av deprimert date? Når han bare isolerer seg og ikke er i kontakt på 1 måned eller plutselig etter å ha møttes fem ganger på uker så ser man han ikke på to måneder igjen. Er det depresjonen eller at han ikke er interessert nok men skylder på depresjonen? Anonymkode: a5de4...0c8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Jeg hadde ikke datet en deprimert person. Anonymkode: aa76e...b9c 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Mente å skrive fem ganger på to uker. Altså at han har perioder han er oppegående og vi møtes ofte for så å gå helt under jorda, ikke ta kontakt, ikke svare eller bare svare kaldt en periode for så å komme tilbake som om ingenting har skjedd. Dette etter man har avtalt å være ekslusive. Begynner å føle han player meg. Hvorfor skal jeg være ekslusive med han når han plutselig ikke møter meg på 2 mnd? Liker han og ville vært tolmodig om jeg visste 100% det var depresjonen men klarer ikke helt å føle det når han oppfører seg likt som en som ikke er interessert Anonymkode: a5de4...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Er du villig til å stå i det med en mann som lider av depresjon? Det er det du bør spørre deg selv om, og så kan du ta det opp med han når du har funnet svaret ditt. Anonymkode: e38e4...04e
Sinsiew Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Oi, jeg tror faktisk jeg hadde valgt å avslutte forholdet hvis jeg fant ut at daten var deprimert. Det kommer jo selvfølgelig mange variabler her, men depresjon kan være en svært gjennomgripende og langvarig tilstand. I tillegg kan den være tilbakevendende. Men nei, det er jo vanskelig å si noe konkret i ditt tilfelle. Det kan både være depresjonen og at han ikke er så flink til å svare på ting. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du villig til å stå i det med en mann som lider av depresjon? Det er det du bør spørre deg selv om, og så kan du ta det opp med han når du har funnet svaret ditt. Anonymkode: e38e4...04e Ja jeg hadde vært villig til å stå i det om jeg var sikker på at han ville ha meg, verdsatte meg og kunne elske meg og at om jeg var sikker på at han prioriterte meg i gode perioder i den grad han var kapabel til. Men oppførselen hans tilsier at han ikke er interessert eller verdsetter meg, og at han ikke prioriterer meg. For meg er det vanskelig å stole på at det er depresjonen, eller om han bare bruker den som en unnskyldning for å holde meg på gress og være tilgjengelig når han er horny. Bør en deprimert klare å sende en melding ila tre uker til en han liker? Bør han klare å forstå at det er vondt for meg at han ikke er i kontakt på lengre perioder av gangen og ha lyst til å møte meg mere jevnlig om han liker meg på ekte? Eller kan jeg ikke forvente det av en som er deprimert? Mønsteret hans er helt likt en players. Veldig på så veldig av så veldig på så veldig av, og vil ikke snakke om det når jeg tar det opp. Da går han i offerposisjon om at jeg fortjener bedre enn han og det er så synd på han Anonymkode: a5de4...0c8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Jeg tenker du burde lytte til magefølelsen din, hvis en mann gjør deg usikker så ligger det som regel noe i det. Anonymkode: 3ccc6...443 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 Jeg har stått ved min manns side gjennom kraftig depresjon, og jeg sier bare «løp». Det var verdt det for vår del, da vi har barn og har det godt sammen nå, men er han så lunken og dere ikke er mer involvert ville jeg bare sagt hadet bra. Anonymkode: 78b5b...e54 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 Du kan ikke forvente noe særlig. Om du gar mye å gi og trenger lite, har lyst til å lytte, forstå, være tålmodig, oppmuntre motivere, syns det er ok at vedkommende ikke vil noen ti g og ikke bryr seg om noen ting, også videre så er det kanskje noe for deg. Anonymkode: 34f3a...bd0
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker du burde lytte til magefølelsen din, hvis en mann gjør deg usikker så ligger det som regel noe i det. Anonymkode: 3ccc6...443 Ja det har vært noen ganger der han har sagt "Jeg fortalte jo det sist" eller "Husker du den memen jeg sendte? Sendte jeg ikke det til deg?" "Jooo den serien så vi jo sammen!" også er det ting han ikke har fortalt før, sendt eller noe vi har sett sammen før. Så det gir meg en magefølelse på at han driver med flere damer og glemmer hva som er sagt og gjort med hvem.. Men han mener hardnakket at han ikke har snakket med andre damer på over et halvt år og at det bare er meg. Men depresjon gjør en vel ikke surrete på den måten?... Anonymkode: a5de4...0c8 1
eller Skrevet 9. desember 2023 #12 Skrevet 9. desember 2023 Er han deprimert, er han krevende. Bli om du ikke har det travelt, og du ikke ender som bitter om det viser seg at han har fokus på seg selv og ikke mye mer enn det når han ikke er deprimert lenger. Jeg håper jeg ville holdt meg unna, og heller tatt opp kontakten på et senere tidspunkt, om det var jeg som møtte en som var deprimert.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #13 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Inspirert av tråden hva man kan forvente av deprimert partner som aldri gjør noe hjemme. Hva kan man forvente av deprimert date? Når han bare isolerer seg og ikke er i kontakt på 1 måned eller plutselig etter å ha møttes fem ganger på uker så ser man han ikke på to måneder igjen. Er det depresjonen eller at han ikke er interessert nok men skylder på depresjonen? Anonymkode: a5de4...0c8 At vedkommende skal gå i terapi og bli bedre før dating.... Anonymkode: 6e250...a96
Carrot Skrevet 9. desember 2023 #14 Skrevet 9. desember 2023 Jeg tenker at du må finne ut TS om dette er det du ønsker i en partner, depresjon er en sykdom -greit, men det er ikke et frikort til å behandle andre dårlig. Om du føler deg dårlig behandlet si det, si det tydelig som i "jeg skjønner at det er noen utfordringer knyttet til det å være syk, men det er ikke et frikort til å behandle meg dårlig - jeg ønsker ikke en partner som sårer meg bevisst og denne oppførselen sårer meg"
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #15 Skrevet 9. desember 2023 Jeg er deprimert, og dater. Null kontakt på mer enn noen dager hadde ikke vært aktuelt. Jeg vet at mitt humør er krevende, jeg vet at jeg ikke alltid er rettferdig, men jeg vet også at jeg ikke kan bruke min diagnose som unnskyldning for å behandle andre kjipt. Jeg mener at hvis man er så dårlig at man ikke klarer ha kontakt på mange uker, så bør man revurdere situasjonen. Går han på medisiner og får han behandling? Anonymkode: bc758...c23
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #16 Skrevet 9. desember 2023 Han høres ikke deprimert ut, men derimot høres han ut som en skikkelig drittsekk! Å ghoste noen i 2 måneder er ikke det samme som å være i et fast forhold. Her ville jeg løpt skrikende bort for dette er rett og slett ikke en som verdsetter deg eller er snill! Anonymkode: 7c8b3...9c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #17 Skrevet 9. desember 2023 Et generelt tips; ikke date folk med psykisk sykdom. Du kommer til å slite deg ut. Anonymkode: 472f2...cf9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #18 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Går han på medisiner og får han behandling? Anonymkode: bc758...c23 Ja og ja. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han høres ikke deprimert ut, men derimot høres han ut som en skikkelig drittsekk! Å ghoste noen i 2 måneder er ikke det samme som å være i et fast forhold. Her ville jeg løpt skrikende bort for dette er rett og slett ikke en som verdsetter deg eller er snill! Anonymkode: 7c8b3...9c5 Det er det jeg føler, tidvis så drittsekkoppførsel, men å så snill og god igjen, så dust og fraværende igjen.. men jeg vet også at det er sant at han ER deprimert. Men vanskelig å skille hva som kommer fra hva. Jeg er litt på siste skrik nå om jeg skal tro på han eller bare droppe det. Liker han godt men gidder ikke finne meg i dårligere enn jeg fortjener om han gjør det for å være dust. Anonymkode: a5de4...0c8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #19 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja og ja. Det er det jeg føler, tidvis så drittsekkoppførsel, men å så snill og god igjen, så dust og fraværende igjen.. men jeg vet også at det er sant at han ER deprimert. Men vanskelig å skille hva som kommer fra hva. Jeg er litt på siste skrik nå om jeg skal tro på han eller bare droppe det. Liker han godt men gidder ikke finne meg i dårligere enn jeg fortjener om han gjør det for å være dust. Anonymkode: a5de4...0c8 Hva med å foreslå en pause i hva enn dere driver med, og si at dere heller kan plukke opp tråden igjen når han vet han klarer å være litt mer stabil? Jeg hadde ihvertfall ikke sittet å ventet på en som ghoster meg i ukesvis. Anonymkode: 3ccc6...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå