Gå til innhold

Strømregning på 4400,- for november

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor alene, er lite hjemme.

Moderne rekkehus i fra 2018.

Har i tillegg varmepumpe, bruker varmekabler på bad og vaskerom og i gang. Ellers er det panelovner på veggene.

Har også en liten el-bil, som lades om natten.

er ikke dette litt mye?🙈

Anonymkode: 252d6...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan koste veldig mye om termostaten gjør at varmen står på hele tiden.

2000W som står på hele uken vil koste deg 2kW per dag, hvis vi regner med 1 kr per kW i Oslo så vil dette utgjøre 2000 kr i måneden.

Forsøk å skru ned alt bortsett fra varmepumpe da denne er mer effektiv på å omgjøre strøm til varme. Husk at det kan være varmeelement i ventilasjonen som også vil ta mange W. Du må ha den gående så det ikke blir frost der, men du kan ofte skru ned temperaturen den slår inn på ned, med mindre de installerte noe billig.

Endret av Gjest5656
Skrevet (endret)

Høres mye ut. Vi fikk regning på 677,- men det er bare pga. at vi har solcelleanlegg og spart opp på solkonto i sommer så vi kunne ta ut nå. Uten den hadde regningen kommet på 2584,-. Fyrer utelukkende med varmepumpe, varmer opp to (gamle, men rehabiliterte) bygninger og har to elbiler. 

Endret av -jk-
Skrevet

Vi fikk 2200. Sør Norge,  stor villa fra 96. 2 voksne, varmepumpe på 22 grader. Varmekabler i stue og 3 bad. Alltid hjemme.

Anonymkode: 43b35...4db

Skrevet

Jeg syns jo det var litt vel mye 😮 forstår ikke helt, har brukt 2744 kwt alene…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns jo det var litt vel mye 😮 forstår ikke helt, har brukt 2744 kwt alene…

Ja, det var jo en del. Vi endte på 1706kWh, for to bygninger med to husholdninger og to elbiler. Men som sagt utelukkende oppvarming med varmepumpe, ingen varmekabler eller panelovner. 

• Liker 1
Skrevet

Varmepumpe, varmekabler og panelovner? Skru av ovnene og varmekablene på vaskerommet i hvert fall. Og skru ned til 20 grader og kle på deg litt mer eller bruk pledd i sofaen. Badet trenger heller ikke være i super behagelig "nakentemperatur". 

Men alt dette kan umulig være bare "vanlige" ting. Du kan droppe tørketrommel hvis du bruker det? Den bruker relativt mye strøm. 

Anonymkode: b1714...340

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Varmepumpe, varmekabler og panelovner? Skru av ovnene og varmekablene på vaskerommet i hvert fall. Og skru ned til 20 grader og kle på deg litt mer eller bruk pledd i sofaen. Badet trenger heller ikke være i super behagelig "nakentemperatur". 

Men alt dette kan umulig være bare "vanlige" ting. Du kan droppe tørketrommel hvis du bruker det? Den bruker relativt mye strøm. 

Bruker ikke tørketrommel, og har ikke tv 🙈 

varmekablene står på i hele 1.etg, altså på badet, vaskerom og i gangen. Ca. 25 grader.

Skrevet

Over 6000kr her… enebolig over 200m2

Anonymkode: 13dd6...db4

Skrevet

Det var mye😳 Min var på 1190,- (inkl. nettleie). Varmekabler i alle rom (står jevnt på mellom 19 og 21 grader) og vedovn. Ingen annen oppvarming. Men har tenåringsjenter som dusjer ofte og lenge (særlig når jeg ikke er hjemme og kan begrense dem litt). Vaskemaskin, oppvaskmaskin og lys. 
Bolig på 90kvm (min del av tomannsbolig) 

Anonymkode: 5dfe9...ce4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var mye😳 Min var på 1190,- (inkl. nettleie). Varmekabler i alle rom (står jevnt på mellom 19 og 21 grader) og vedovn. Ingen annen oppvarming. Men har tenåringsjenter som dusjer ofte og lenge (særlig når jeg ikke er hjemme og kan begrense dem litt). Vaskemaskin, oppvaskmaskin og lys. 

Ja, jeg er litt sjokkert faktisk, så tror jeg må ta en telefon til Karftriket på mandag. 

Skrevet

Jeg fikk på 2750 kr. Leiligheten på ca 90 kvadratmeter.  Helt forferdelig dyrt. Fyrer med ved men har noen panelovner stående på. Vaskemaskin/oppvaskmaskin går jo flere ganger i uka. Pluss 3 i dusjen hver dag og den ene av de er en 16 åring som dusjer leeenge. Håpløst dyrt. Har skrudd av panelovnen på badet og justert ned de andre.

Skrevet
Molly 4.5 år skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk på 2750 kr. Leiligheten på ca 90 kvadratmeter.  Helt forferdelig dyrt. Fyrer med ved men har noen panelovner stående på. Vaskemaskin/oppvaskmaskin går jo flere ganger i uka. Pluss 3 i dusjen hver dag og den ene av de er en 16 åring som dusjer leeenge. Håpløst dyrt. Har skrudd av panelovnen på badet og justert ned de andre.

Men her u husstanden er det bare meg, og jeg tar en dusj hver dag, som normalt. Vasker klær kanskje 3 ganger i uken, oppvaskmaskin kanskje 2 ganger i uken☺️

Skrevet

8000 her🥳

Anonymkode: 806b7...ba1

Skrevet (endret)

Jeg skjønner enda ingenting, for jeg fikk en regning på 0 kr. Det var så lavt at strømleverandøren bestemte seg for å overføre det til neste måned?

Regningen kom på 180 kr for 90 kWh. Jeg har litt oppvarming i balansert ventilasjon, ellers så har jeg oppvarming gjennom fjernvarme som jeg betaler 500 kr for. Jeg bor i sone Midt-Norge NO3

Så totalprisen er 780 kr for November for en liten husstand ca. 50 kvm med en person og energimerke B. Det er så varmt her at jeg klarer ikke å få temperatur under 20 grader. Jeg har 22 grader nå og jeg vil ha det lavere, men det går ikke selv med laveste innstilling på fjernvarme og ventilasjon.

Endret av Gjest5656
Legge til sone NO3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvilken sone hører du til??

Anonymkode: 2807c...953

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bruker ikke tørketrommel, og har ikke tv 🙈 

varmekablene står på i hele 1.etg, altså på badet, vaskerom og i gangen. Ca. 25 grader.

25 grader er jo alt for varmt. Har du kanskje mange veldig dårlige hvitevarer? Gammel varmsvannsbereder? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres veldig mye ut, men varmekablene trekker nok en del strøm, lader du bilen ofte også så går det en del strøm.
Jeg bor alene i enebolig fra 1954, fyrer med varmepumpe stilt på 26 grader, 3 panelovner, en stråleovn på badet og 2 gulvstående ovner, elbil som lades en gang i uka, er hjemme hele dagen og fikk strømregning på 2170,- inkludert nettleie
Forbruket var 1894kWh (+63,4kWh fra solceller)

Endret av bvp
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her fikk vi 2300kr ca 1400 kw/t. Før strømstøtta det får vi først se når nettleie kommer

Her så fyrer vi med ved. Varmepumpa står på 18 grader, slår seg av på dagtid når vi fyrer i ovnen og passerer 18 grader. Varmekabler på bad står på 20 grader. Ellers ingen panelovner. Sønnen i huset kobler til motorvarmer på bilen som slår seg på kl 04 på morgenen. Vi er og nøye å følge med på strømprisene, så slår ikke på vaskemaskin og oppvaskmaskin når prisen er høy  vi bruker heler ikke de samtidig. Vasker jeg klær så venter jeg til maskina er ferdig før vi setter på oppvasken.

Vi er 4 i husstanden

Så se hvor mye kw/t du har brukt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...