AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Jeg har kun 18 uker igjen av forrige dagpengeperiode. Jeg har ikke jobb etter 31.12 siden jeg ikke fikk forlenget vikariatet. Var til og med i søknadsprosess og ble innstilt som nr. 2. Slik jeg skjønner det må en søke om gjenopptagelse av dagpenger når det er 52 uker siden jeg mottak dagpenger sist. Jeg har jobbet i 44 uker i midlertidig stilling, så det er akkurat 6 uker for kort... Hadde også et opphold på 40 uker gangen før der igjen når jeg måtte gjenoppta dagpenger sist, så til sammen har jeg jo jobbet i midlertidige stillinger og ikke mottatt dagpenger i 44 + 40 uker siden jeg begynte på dagpengeperioden for første gang i 2020. Men fordi det ikke er sammenhengende så må jeg altså gjenoppta. Jeg leser at det er mulig å få forlenget perioden etter 104 ved spesielle grunner, men jeg vet ikke hvilken krav som settes. Noen som har erfaring med å få forlenget? Utrolig kjip situasjon at det skal stå på 6 uker, det var ikke mitt ønske i det hele tatt. Er stresset siden jeg bare har 3 måneder igjen med dagpenger og det er utrolig vanskelig arbeidsmarked for tiden. Det står at det må være 52 uker siden sist man mottak dagpenger for å begynne på ny periode, men vet ikke at det er det samme som at man må ha jobbet i 52 uker sammenhengende, eller om det faktisk er mulig å vente 6 uker med å søke etter man har blitt arbeidsledig, slik at det blir 1 år siden man mottok dagpenger? Anonymkode: 2d9c0...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå