AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Jeg kom nettopp over et brev til samboeren min med masse prøvesvar fra en haug med forskjellige ting han har testet seg for for over 2 måneder siden. Jeg jobber ikke i helse men for meg ser det ut som at testingen har vært grunnet mistanke om kreft e.l.? (Det står at prøvene ser bra ut, heldigvis!) Nå er jeg helt i svime på hvorfor han ikke har nevnt noe om dette til meg. Skjønner ikke hvorfor, vi har et kjempefint forhold. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal late som ingenting? Synes det er vondt å tenke på at han har mistenkt noe og ikke følt at han kunne gått til meg om det 😭 Anonymkode: a1761...a07
Rødstrupa Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kom nettopp over et brev til samboeren min med masse prøvesvar fra en haug med forskjellige ting han har testet seg for for over 2 måneder siden. Jeg jobber ikke i helse men for meg ser det ut som at testingen har vært grunnet mistanke om kreft e.l.? (Det står at prøvene ser bra ut, heldigvis!) Nå er jeg helt i svime på hvorfor han ikke har nevnt noe om dette til meg. Skjønner ikke hvorfor, vi har et kjempefint forhold. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal late som ingenting? Synes det er vondt å tenke på at han har mistenkt noe og ikke følt at han kunne gått til meg om det 😭 Anonymkode: a1761...a07 Han har ikke hatt ønske om å gjøre deg redd på hans vegne i denne prosessen. Folk er forskjellig og det må man prøve å respektere. Konsentrer deg heller om det faktum at han var fornuftig nok til å oppsøke lege da han følte det var påkrevet. Mange og spesielt menn har en tendens til å drøye slike besøk. Vær glad for at det ser ut til at alt er ok med samboeren din.🤗♥️ 14 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Hans helse, hans valg. Du fremstår litt som typen som hadde stresset seg opp over det og fått det til å handle om deg, så skjønner at han ikke ville ha den ekstra belastningen. Anonymkode: b8930...5ea 8 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Har du tenkt på at han gjorde det slik fordi han tenkte der var best? Ville ikke uroe deg før svar var sikkert, og fordi han ville ordne opp selv først. Er ofte forskjell på menn og kvinner der. Hos oss er det slik, jeg involverer, han holder det for seg selv, like glad i hverandre ❤️ Anonymkode: c8fdd...369 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hans helse, hans valg. Du fremstår litt som typen som hadde stresset seg opp over det og fått det til å handle om deg, så skjønner at han ikke ville ha den ekstra belastningen. Anonymkode: b8930...5ea Der tar du heldigvis feil. Det der er ikke meg i det hele tatt. Jeg synes bare det er vondt å tenke på at han har gått gjennom noe alene. Men takk til dere andre, dere har nok rett. Han er verdens snilleste og veldig low maintenance, vil ikke at det skal blir noe fuss rundt han, så jeg regner med det er derfor han ikke har sagt noe. ♥️ Anonymkode: a1761...a07
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Hva slags prøver/analyser er det snakk om? Anonymkode: 9096b...32c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Jeg hadde tatt det som et tegn på at vi hadde store kommunikasjonsproblemer i forholdet, så jeg hadde tatt det opp med ham på en ordentlig måte, og også spurt ham hvordan han hadde følt det om du og legen din mistenkte at du var syk, du måtte gjennom mange prøver og tester, men du hele tiden unnlot å informere ham om det...? Anonymkode: 05999...725 1
Gregarious Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg kom nettopp over et brev til samboeren min med masse prøvesvar fra en haug med forskjellige ting han har testet seg for for over 2 måneder siden. Jeg jobber ikke i helse men for meg ser det ut som at testingen har vært grunnet mistanke om kreft e.l.? (Det står at prøvene ser bra ut, heldigvis!) Nå er jeg helt i svime på hvorfor han ikke har nevnt noe om dette til meg. Skjønner ikke hvorfor, vi har et kjempefint forhold. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal late som ingenting? Synes det er vondt å tenke på at han har mistenkt noe og ikke følt at han kunne gått til meg om det 😭 Anonymkode: a1761...a07 Jeg lurer på hvilken prøver det er som du sikter til, siden du mener det er utreding for kreft. Med mindre dette er biopsi så trenger en virkelig konteksten. 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags prøver/analyser er det snakk om? Anonymkode: 9096b...32c Han har også vært hos "Unilabs Røntgen" for "Ultralyd genitalia". Det var 2 sider med prøvesvar, mye forskjellig, både for jern, nyrer, lever, prostata, stoffskifte, forskjellige vitaminer, elektrolytter osv. Men nederst står det som et ekstra notat "Maskinell leukocyttelling: Ingen patologiske celler påvist". Han driver med idrett og er hos legen for skader osv og nevner alltid det for meg, bare ikke dette. TS Anonymkode: a1761...a07
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 Blodprøvene høres ut som en vanlig helsesjekk for en voksen mann. Maskinell leukocytttelling er også en helt vanlig analyse som vil vise om det evt er infeksjon og hvilke del av immuncellene det er økt forekomst av. Kan være han har kjent en klump i pungen og ville sjekke det ut( ultralyd). Synes han er ansvarlig, som sjekker det ut! Anonymkode: 9096b...32c 8 1
petterm Skrevet 9. desember 2023 #11 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg kom nettopp over et brev til samboeren min med masse prøvesvar fra en haug med forskjellige ting han har testet seg for for over 2 måneder siden. Jeg jobber ikke i helse men for meg ser det ut som at testingen har vært grunnet mistanke om kreft e.l.? (Det står at prøvene ser bra ut, heldigvis!) Nå er jeg helt i svime på hvorfor han ikke har nevnt noe om dette til meg. Skjønner ikke hvorfor, vi har et kjempefint forhold. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal late som ingenting? Synes det er vondt å tenke på at han har mistenkt noe og ikke følt at han kunne gått til meg om det 😭 Anonymkode: a1761...a07 Alvorlig sykdom er ofte verre for de rundt enn den som står midt oppe i det. Den som er syk får på en måte ikke gjort så mye mer enn å stole på at helsevesenet gjør det som må gjøres. Jeg skjønner at du synes det er sårt, men han har helt sikkert villet skåne deg til han vet om det faktisk er noe alvorlig. Det er ikke sikkert han har vært så bekymret sjøl, og at han derfor ikke har hatt behov for din støtte. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #12 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han har også vært hos "Unilabs Røntgen" for "Ultralyd genitalia". Det var 2 sider med prøvesvar, mye forskjellig, både for jern, nyrer, lever, prostata, stoffskifte, forskjellige vitaminer, elektrolytter osv. Men nederst står det som et ekstra notat "Maskinell leukocyttelling: Ingen patologiske celler påvist". Han driver med idrett og er hos legen for skader osv og nevner alltid det for meg, bare ikke dette. TS Anonymkode: a1761...a07 Dette høres ut som en vanlig helsesjekk, ikke noe med kreft å gjøre, utifra det du skriver her da. Anonymkode: 005a4...d0c 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #13 Skrevet 9. desember 2023 Du har åpnet og lest et brev som var til han. Det er utilgivelig. Anonymkode: 17788...f46 4 4
Fru Uperfekt Skrevet 9. desember 2023 #14 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kom nettopp over et brev til samboeren min med masse prøvesvar fra en haug med forskjellige ting han har testet seg for for over 2 måneder siden. Jeg jobber ikke i helse men for meg ser det ut som at testingen har vært grunnet mistanke om kreft e.l.? (Det står at prøvene ser bra ut, heldigvis!) Nå er jeg helt i svime på hvorfor han ikke har nevnt noe om dette til meg. Skjønner ikke hvorfor, vi har et kjempefint forhold. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal late som ingenting? Synes det er vondt å tenke på at han har mistenkt noe og ikke følt at han kunne gått til meg om det 😭 Anonymkode: a1761...a07 Hvorfor mener du at han burde informert deg? Jeg har gentester meg pga arvelige sykdommer men min mann ble ikke informert før svarene kom pga jeg ikke ønsket å uroe han unødvendig 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #15 Skrevet 9. desember 2023 Skjønner ikke hvor du har kreft fra? Hvordan tester man for kreft? Anonymkode: 69334...b9f 1
Andro Skrevet 9. desember 2023 #16 Skrevet 9. desember 2023 Vi er mange som liker best å tvile alene, og ikke snakke om det før vi har en visshet å dele. Vær for all del ikke anklagende. 6 1
Andro Skrevet 9. desember 2023 #17 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Skjønner ikke hvor du har kreft fra? Hvordan tester man for kreft? Anonymkode: 69334...b9f Det er mange måter å teste for kreft på, deriblant blodprøver. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #18 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Der tar du heldigvis feil. Det der er ikke meg i det hele tatt. Jeg synes bare det er vondt å tenke på at han har gått gjennom noe alene. Men takk til dere andre, dere har nok rett. Han er verdens snilleste og veldig low maintenance, vil ikke at det skal blir noe fuss rundt han, så jeg regner med det er derfor han ikke har sagt noe. ♥️ Anonymkode: a1761...a07 En annen mulighet - for mange så vil en helst ikke si det høyt, før en vet sikkert. Det gjør det liksom mer virkelig…? Skumlere? At en må tenke på og forholde seg til at en kanskje har kreft. Mens en venter på de første prøvene kan en bare dytte det bakerst i bevisstheten og ikke forholde seg til det ennå. Tenk så mange samtaler om kreft dere ville hatt, om han hadde fortalt alt? Tårer grått. Vonde følelser som må kjennes på. Alt det har han sluppet nå. Anonymkode: f9152...06d 1
Daria Skrevet 9. desember 2023 #19 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Der tar du heldigvis feil. Det der er ikke meg i det hele tatt. Jeg synes bare det er vondt å tenke på at han har gått gjennom noe alene. Tja, når din reaksjon er å tro at han har følt at han ikke har kunnet komme til deg med det, påpeke hvor vondt du synes det er, trekke inn forholdet dere og gjør dette til et spørsmål om det du tydeligvis ser som manglende fortrolighet (samtidig som du leser brevene hans...), høres det veldig ut som om du synes dette handler om deg også... Alle har ikke det samme behovet for å snakke om ting som potensielt ikke er så viktige, uten at det betyr at man går gjennom noe alene eller at det skjer fordi man føler at man ikke har noen man kan dele det med. Når jeg forteller mine nærmeste om sånne ting, er det som regel fordi jeg vet at de ville ta det ille opp om jeg ikke gjorde det, ikke fordi jeg har behov for å snakke om det. 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #20 Skrevet 10. desember 2023 Jeg sa heller ingenting til kjæresten min da jeg var på oppføring hos legen for mulig celleforandring, aka mulig forstadie til kreft. Det utviklet seg ikke videre og jeg skal ikke ha oppfølging. Anonymkode: 8112c...e4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå