jonias Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Mamma var utro mot pappa og de skilte seg for 2år siden. Jeg oppdaget med en gang at mamma hadde ny kjæreste. Jeg klarer bare ikke å se mamman min mere. Jeg vil ikke ha noe mere med henne å gjøre. Er det normalt at foreldre tvinger barn til helsesøster og barne og familitjenesten å må prate om dette? Alt blir bare værre med alle møter og prating. Jeg er 16år og vil selv bare glemme henne til jeg en dag kanske vil ha kontakt 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Hvorfor mener du at du har noe med kjærlighetslivet hennes å gjøre? Hva er det du ønsker å oppnå med å straffe henne på den måten? Det er ikke særlig hyggelig gjort å være utro. Men det skjer. Det skjer veldig veldig ofte med svært mange. Årsakene er like mange som det er som er utro, kanskje din far ikke greide å være den kjæresten hun trengte. Kanskje han har sider ved seg som du ikke ser. Du har lov å sette grenser for å treffe fyren, for eksempel. Det kan jeg forstå. Men å ta avstand fra henne tror jeg vil såre deg like mye som henne. Ja, jeg ble bedratt jeg og. Satt igjen alene, blakk med småbarn. I ettertid ser jeg at jeg faktisk har det mye bedre nå, med ny mann. Anonymkode: 0898b...e3c 2 3 3
Colaboks Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 (endret) Kjeder du deg? Du står bak tråden '' min mor er et monster'' også? Endret 9. desember 2023 av Colaboks 2
Nordlending90 Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor mener du at du har noe med kjærlighetslivet hennes å gjøre? Hva er det du ønsker å oppnå med å straffe henne på den måten? Det er ikke særlig hyggelig gjort å være utro. Men det skjer. Det skjer veldig veldig ofte med svært mange. Årsakene er like mange som det er som er utro, kanskje din far ikke greide å være den kjæresten hun trengte. Kanskje han har sider ved seg som du ikke ser. Du har lov å sette grenser for å treffe fyren, for eksempel. Det kan jeg forstå. Men å ta avstand fra henne tror jeg vil såre deg like mye som henne. Ja, jeg ble bedratt jeg og. Satt igjen alene, blakk med småbarn. I ettertid ser jeg at jeg faktisk har det mye bedre nå, med ny mann. Anonymkode: 0898b...e3c Vel barnet har noe med kjærlighetslivet til moren da hennes kjærlighetsliv ødela barnet sitt familieliv. Vi forventer så mye av barn, de skal bare sitte pent å pyntelig på sidelinjen. Hele livet til barnet blir ødelagt av en forelder og vi forventer at de bare skal tilgi. Hvis barnet har lyst til å gå "no contact" er det barnet sin rettighet. 6 2 2
jonias Skrevet 9. desember 2023 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor mener du at du har noe med kjærlighetslivet hennes å gjøre? Hva er det du ønsker å oppnå med å straffe henne på den måten? Det er ikke særlig hyggelig gjort å være utro. Men det skjer. Det skjer veldig veldig ofte med svært mange. Årsakene er like mange som det er som er utro, kanskje din far ikke greide å være den kjæresten hun trengte. Kanskje han har sider ved seg som du ikke ser. Du har lov å sette grenser for å treffe fyren, for eksempel. Det kan jeg forstå. Men å ta avstand fra henne tror jeg vil såre deg like mye som henne. Ja, jeg ble bedratt jeg og. Satt igjen alene, blakk med småbarn. I ettertid ser jeg at jeg faktisk har det mye bedre nå, med ny mann. Anonymkode: 0898b...e3c Jeg har ikke noe med hennes kjærlighet å gjøre, jeg vil bare ha fred. Går det ikke ann å få velge selv at jeg ikke vil dra i møter å snakke tull. Har jeg ikke rett til å si at jeg ikke vil ha kontakt. Er det straffbart å ikke dra til mamma? 1
jonias Skrevet 9. desember 2023 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2023 Nordlending90 skrev (2 minutter siden): Vel barnet har noe med kjærlighetslivet til moren da hennes kjærlighetsliv ødela barnet sitt familieliv. Vi forventer så mye av barn, de skal bare sitte pent å pyntelig på sidelinjen. Hele livet til barnet blir ødelagt av en forelder og vi forventer at de bare skal tilgi. Hvis barnet har lyst til å gå "no contact" er det barnet sin rettighet. Godt å høre❤️
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Ikke straffbart nei, bare å nekte da. Ingen kan tvinge deg. Anonymkode: 0898b...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Nei, ingen kan tvinge deg. Du vil nok tilgi din mor en gang i framtiden, men kanskje du trenger mer tid. Anonymkode: 5955e...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 Jeg er igrunn litt enig med deg jeg. Du er 16 år og snart voksen. Du er i en alder der du skal finne deg selv og du og foreldrene dine skal finne en annen måte å være sammen på en da du var et barn. Og det er vsnskelig i seg selv. Og ekstra vsnskelig når foreldre skiller seg og får nye kjærester. det er ikke unormalt å reagere som du gjør, det er normslt å bli sint og lei deg og synes det er vanskelig. Jeg syns det virker som mora di stresser deg og presser deg til alskens møter for at " alt skal blir bra", og det blir nok helt sikkert bedre etter hvert. Men det kommer til å bli annerledes. Og det er lov å bruke den tiden du trenger på å bli klar for å forholde seg til henne igjen. Hun må lære seg p tåle at du blir sint og at du ikke er den lille gutten hennes lengre. Jeg håper du har et enklere forhold til far eller at du har noen andre voksne som du syns det er greit å være sammen med? Anonymkode: b8312...f27 1
jonias Skrevet 9. desember 2023 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, ingen kan tvinge deg. Du vil nok tilgi din mor en gang i framtiden, men kanskje du trenger mer tid. Anonymkode: 5955e...3ab Ja det er tid jeg tror jeg trenger. men voksne gir ikke meg tid. Alle bare maser hele tiden. Ingen til familekontoret el barnefamilitjenesten som forstår at jeg vil ikke ha kontakt. Jeg vil bare ikke. De setter opp nye møter hele tiden. Føler alt er tvang. 1
jonias Skrevet 9. desember 2023 Forfatter #11 Skrevet 9. desember 2023 Colaboks skrev (20 minutter siden): Kjeder du deg? Du står bak tråden '' min mor er et monster'' også? Nei😡
jonias Skrevet 9. desember 2023 Forfatter #12 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er igrunn litt enig med deg jeg. Du er 16 år og snart voksen. Du er i en alder der du skal finne deg selv og du og foreldrene dine skal finne en annen måte å være sammen på en da du var et barn. Og det er vsnskelig i seg selv. Og ekstra vsnskelig når foreldre skiller seg og får nye kjærester. det er ikke unormalt å reagere som du gjør, det er normslt å bli sint og lei deg og synes det er vanskelig. Jeg syns det virker som mora di stresser deg og presser deg til alskens møter for at " alt skal blir bra", og det blir nok helt sikkert bedre etter hvert. Men det kommer til å bli annerledes. Og det er lov å bruke den tiden du trenger på å bli klar for å forholde seg til henne igjen. Hun må lære seg p tåle at du blir sint og at du ikke er den lille gutten hennes lengre. Jeg håper du har et enklere forhold til far eller at du har noen andre voksne som du syns det er greit å være sammen med? Anonymkode: b8312...f27 Takk for svaret. Jeg har det veldig fint med masse fritidsaktiviteter og gode venner. Pappan min er her hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #13 Skrevet 9. desember 2023 Jeg forstår deg så inderlig vel TS. Hadde latt moren min seilt sin egen sjø om det samme hadde skjedd her. Fy faen noen voksne er som små barn som ikke er noe god rollemodell. Blir så lei meg. Anonymkode: 13c9c...37a 3
jonias Skrevet 9. desember 2023 Forfatter #14 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår deg så inderlig vel TS. Hadde latt moren min seilt sin egen sjø om det samme hadde skjedd her. Fy faen noen voksne er som små barn som ikke er noe god rollemodell. Blir så lei meg. Anonymkode: 13c9c...37a Takk for svar. Ja jeg føler nesten alle jakter på meg. Bare på fritidsaktiviteter og hos pappa jeg får ro og fred. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #15 Skrevet 9. desember 2023 Når du er 16 kan i bunn og grunn ingen tvinge deg til noe som helst. Du kan ikke tvinges til samvær eller møter du ikke ønsker å delta på. Hvis de sier de setter opp nye møter har du lov å si "Ok. Men jeg kommer ikke til å komme.". Mor kan ikke hente deg hos far med tvang. Da kan du faktisk ringe politiet om det skulle skje. Det er jo selvfølgelig trist at du ikke vil ha kontakt med din egen mor. Men det er helt og holdent ditt valg. Bare pass på at det er nettopp det. Og at du ikke blir påvirket av noen andres meninger (feks far og hans side av familien). Anonymkode: 69951...604 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #16 Skrevet 9. desember 2023 Nei, du kan ikke tvinges til å prate med noen. Men det kan være lurt, og foreldrene dine ønsker vel at du skal ha noen å prate med fordi de ser at du har det vondt. Anonymkode: 8d68b...061 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #17 Skrevet 9. desember 2023 jonias skrev (14 minutter siden): Takk for svaret. Jeg har det veldig fint med masse fritidsaktiviteter og gode venner. Pappan min er her hele tiden. Det er bra, og er nok det du trenger nå. Bare bruk mye tid på det som er kjekt for deg, vær med venner og med pappaen din. Mora di må lære seg å håndtere at du er din egen person med egne meninger. Du høres ut som en helt normal sunn ungdom, etter det jeg leser her i alle fall. Anonymkode: b8312...f27
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #18 Skrevet 9. desember 2023 jonias skrev (27 minutter siden): Ja det er tid jeg tror jeg trenger. men voksne gir ikke meg tid. Alle bare maser hele tiden. Ingen til familekontoret el barnefamilitjenesten som forstår at jeg vil ikke ha kontakt. Jeg vil bare ikke. De setter opp nye møter hele tiden. Føler alt er tvang. Jeg tror du gjør lurt i å formidle at du trenger tid til å fordøye det som har skjedd og kanskje du i den tiden trenger ro. Ikke lukk døren helt, ting kan forandre seg og det vil være dumt å si ting som gjør det vanskelig å ta opp kontakten med mamma igjen. Din mor vil bare ditt beste og så kjenner hun i hjertet sitt at situasjonen nå er vond for henne og for deg. Tenk over om du kunne snakket med de på familiekontoret alene om dette og så kunne de snakket med din mor alene, kanskje pappa også. Så sier du ting som det er og tar en prat om det å få tid. Anonymkode: ead43...fba 1
Blåpille Skrevet 9. desember 2023 #19 Skrevet 9. desember 2023 Tror du blir "tvunget" til alle mulige møter fordi du har en veldig ekstrem reaksjon, altså droppe kontakt med moren din. Hvis dere har ellers hatt en god relasjon, at det "bare" er utroskapen som gjør at du vil kutte henne ut, så forstår jeg at hun desperat ønsker å fikse relasjonen. Man blir jo så intenst glad i barnet sitt, og i småbarnsfasen blir det lett at alt dreier seg om barnet. Høres forferdelig ut å da risikere å "miste" barnet. Det er et veldig umodent og korttenkt handlingsmønster du har her. Husk at voksne også kun er mennesker som tar feil valg og vurderinger. Skriver dette med utgangspunkt at hun ellers er en god mamma, siden du kun nevner utroskap og ny kjæreste som årsak.
jonias Skrevet 26. desember 2023 Forfatter #20 Skrevet 26. desember 2023 Colaboks skrev (På 9.12.2023 den 17.43): Kjeder du deg? Du står bak tråden '' min mor er et monster'' også? Jøk, hold deg inni colaboksen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå