Gå til innhold

Hovedverk som ikke forsvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vondt i hodet siden kl 08 idag. Det er helst helt bak i hodet, over nakken. Det gjør så vondt. Når skal man tenke at det er alvorlig? Søvn pleier å hjelpe, men ikke denne gangen. Ikke paracet heller og har ikke ibux. 

Hva bør jeg gjøre? Har barn og alt her hjemme, så fryktelig tungvindt 

Anonymkode: feb3d...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen? 

Skrevet

Det høres ut som spenningshodepine. Vanskelig å komme med andre tips enn slike som involverer hvile eller inntak av smertestillende. Kan du få tak i Ibux eller aspirin på en enkel måte? Ville ikke automatisk tenkt at det var noe alvorlig, men å har jeg selv kronisk migrene og hodepine, så kan hende jeg bagatelliserer fordi jeg er vant til at det gjør vondt. 

Anonymkode: c5863...505

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som spenningshodepine. Vanskelig å komme med andre tips enn slike som involverer hvile eller inntak av smertestillende. Kan du få tak i Ibux eller aspirin på en enkel måte? Ville ikke automatisk tenkt at det var noe alvorlig, men å har jeg selv kronisk migrene og hodepine, så kan hende jeg bagatelliserer fordi jeg er vant til at det gjør vondt. 

Anonymkode: c5863...505

Jeg har stresset litt den siste tiden og har en arbeidssituasjon som gjør at jeg ser mye ned mot bakken, så kan nesten ikke bøye hode nedover. Det sitter nå helt bak mot nakken. Først var det som et stramt bånd rundt hodet. 

Talk for svar..( Er 35 )

Skrevet

Siden du ikke har medisiner tilgjengelig kan du prøve med varme/kulde på nakken. Massasje på skuldre og nakke kan også hjelpe til med å løse opp spenninger og dermed lindre smerten. 

Anonymkode: 37cb4...b94

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje covid? Jeg har det, og det startet med intens hodepine som ikke gikk over med Paracet.

Anonymkode: 5d962...25f

Skrevet

Høres absolutt ut som spenningshodepine. Prøv å gå en rask tur som gjør deg varm, med god sving på armene for å aktivere skulder/nakkemusklatur.. Nakkemassasje, varmt bad/dusj, varmeflaske på nakken, gjør ansiktsgrimaser, rull på skuldrene. Ta naproxen hvis du har.

Utifra det du beskriver er det neppe alvorlig. Jeg har hatt hodepine hver dag i to år, og legen mener fortsatt at det ikke er noe alvorlig (utover at det selvsagt er alvorlig at det ødelegger livskvaliteten min).

Kontakt lege hvis du behøver sykemelding fra jobb.

• Hjerte 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (2 timer siden):

Høres absolutt ut som spenningshodepine. Prøv å gå en rask tur som gjør deg varm, med god sving på armene for å aktivere skulder/nakkemusklatur.. Nakkemassasje, varmt bad/dusj, varmeflaske på nakken, gjør ansiktsgrimaser, rull på skuldrene. Ta naproxen hvis du har.

Utifra det du beskriver er det neppe alvorlig. Jeg har hatt hodepine hver dag i to år, og legen mener fortsatt at det ikke er noe alvorlig (utover at det selvsagt er alvorlig at det ødelegger livskvaliteten min).

Kontakt lege hvis du behøver sykemelding fra jobb.

Takk🥰 Det slapp helt plutselig. Helt ut av intet.. det var en ny verden etter mange intense timer. Virket som det kom fra nakken, jeg var nesten litt stiv i nakken og det slo opp fra nakken og i bakhodet. Jeg kunne ikke klart å jobbet med dene type hodeverk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...