Gå til innhold

Syden i juli- Kypros, Mallorca eller Gran Canaria?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vest mener du vel? Har du ikke fulgt med på hetebølge-kartene på sommeren? Spania, Portugal, sydligere Frankrike er steinvarmt. Indre Middelhav med øyene utenfor Hellas, Kypros osv er vanlig sommertemperatur.

Anonymkode: 0df3a...f4a

Nei, øst! Hellas, Tyrkia og også Kypros er jævlig varmt i juli/aug

Anonymkode: d6c19...fa8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia er forferdelig i august! Det føles ikke så varmt for eksempel ved kysten i Spania men det har nok med luftfuktighet å gjøre.

Anonymkode: 52c4f...9d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (2 timer siden):

GC er ukristelig varmt i juli-august, det samme gjelder Kypros som er enda varmere. Det går helt fint om du er på hotell med aircondition og basseng men det er direkte ubehagelig å gå i 3-4 minutter utendørs. 

Dette stemmer ikke, Granca er sjeldent over 30’c på sommeren utenom ved hetebølge, billige turer dit også på den tiden

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også Kypros ser nydelig ut og har lyst til å velge det! Men, er redd det blir for varmt for en fireåring? Hvor varmt er det snakk om (dere som har vært der i juli)? Og, hvordan er det der mtp. verdenssituasjonen og nærhet til Israel og Libanon?

30 grader er jeg ikke redd for, men 35-40 ville vært litt krise…Vurderer også Kanariøyene. Tenerife ser fint ut! Noen som har noen fine steder å anbefale - når man reiser i juli og med små barn? Evt steder på Mallorca, utenom Alcudia? 

Anonymkode: e8077...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Neida! Var på Mallorca i juli i fjor, og temperaturen var akkurat passe med 28-30 grader! Som en Veldig varm sommerdag her hjemme, egentlig. Overlever gjør man uansett - spørsmålet er på hvilke av de stedene jeg nevner, er det lavest sjanse for å få hetebølge-temperaturer?

Jeg sa ikke at det MÅ være 40 grader, men at man risikerer at det er det. At du var på Mallorca og at det tilfeldigvis var 28 grader da, beviser… ingen ting. 

Anonymkode: 0c49b...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 15.19):

Hvor ville dere reist? Familieferie, har med et barn på fire år. Tenker på klimaendringer, hetebølge og prisstigning… Hvor er det best å dra? Ønsker fire stjerners hotel, med barnebasseng og gjerne all inclusive (men rimeligste type innenfor denne standarden). Noen spørsmål:

-Blir det for varmt å reise til Kypros med små barn i juli? Tenker Fig tree bay. 

-hva anbefaler dere av Kanariøyene, Mallorca eller Kypros i juli? Noen som har vært flere steder og kan komme med anbefaling? 

vil helst ikke risikere at det blir 40 grader… var på Mallorca i fjor (Alcudia), og er derfor nysgjerrig på de andre stedene også…

Kypros. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentamedtekopp skrev (28 minutter siden):

Kypros. 

Har du vært der i juli med små barn? Hvordan var det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kypros er fantastisk, beste badevannet jeg har opplevd i Middelhavet. Men juli? Det tror jeg ikke jeg hadde orket. Var der i oktober og det var rikelig varmt nok.

Tror jeg ville valgt Mallorca, vakker øy hvis man holder seg unna de verste charterstedene.

Anonymkode: fcc7c...adf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sa ikke at det MÅ være 40 grader, men at man risikerer at det er det. At du var på Mallorca og at det tilfeldigvis var 28 grader da, beviser… ingen ting. 

Anonymkode: 0c49b...ff3

Herregud. Kverulant. Mallorca er kjent for å ha et ganske jevnt temperaturnivå, også midt på sommeren. Var iallefall det jeg hørte av Ticket da jeg bestilte. Kan være det er det mest værsikre av alternativene jeg nevner (hører jo at det er varmere i østre deler av Middelhavet, som flere her har påpekt). Men jeg har altså vært der før, og var nysgjerrig på noe annet enn Alcudia. Lurer også på hvordan temperaturen og været er på Kanariøynene i juli. Ser at svarene her inne spriker litt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...