AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Hvor ville dere reist? Familieferie, har med et barn på fire år. Tenker på klimaendringer, hetebølge og prisstigning… Hvor er det best å dra? Ønsker fire stjerners hotel, med barnebasseng og gjerne all inclusive (men rimeligste type innenfor denne standarden). Noen spørsmål: -Blir det for varmt å reise til Kypros med små barn i juli? Tenker Fig tree bay. -hva anbefaler dere av Kanariøyene, Mallorca eller Kypros i juli? Noen som har vært flere steder og kan komme med anbefaling? vil helst ikke risikere at det blir 40 grader… var på Mallorca i fjor (Alcudia), og er derfor nysgjerrig på de andre stedene også… Anonymkode: e8077...d36
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Vil tro du kan risikere 40 grader på alle de stedene i juli. Hvis du vil ha det litt kjøligere (men større risiko for dårligere vær), ville jeg heller satset på Østersjøen (for eksempel Tyskland eller Polen), eller Atlanterhavet (Belgia/Nederland/Tyskland/Danmark). Anonymkode: 0c49b...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Unngå iallfall Mallorca, de hater turister mer og mer for hvert år. Anonymkode: 6980d...fae
K.B. Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Kypros er veldig koselig i jula, men muligens kjedelig for kidsa. Mye som er stengt.
Pawn Hearts Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 1 hour ago, K.B. said: Kypros er veldig koselig i jula, men muligens kjedelig for kidsa. Mye som er stengt. Jeg leste også jula først, men det står faktisk juli. 😄
K.B. Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Pawn Hearts skrev (1 time siden): Jeg leste også jula først, men det står faktisk juli. 😄 Haha, snakk om å blingse 😆 Kypros i Juli er nesten for varm for oss nordboere. Jeg var i Limassol når det var 35 grader, det var ganske intenst.. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Mente JULI, ja! Skal bestille neste års sommerferie! Vil til syden, så vurderer ikke Tyskland etc. Var på Mallorca i fjor og det var bra (Alcudia, merket ikke noe til turisthat der), litt lyst til å prøve noe nytt i år. Noen anbefalinger? Hvordan er Kanariøyene i juli? Anonymkode: e8077...d36
Kjetil E Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 K.B. skrev (1 time siden): Haha, snakk om å blingse 😆 Kypros i Juli er nesten for varm for oss nordboere. Jeg var i Limassol når det var 35 grader, det var ganske intenst.. GC er vel i varmeste laget i juli. Min mor liker syden sol og varme. Men for noen år siden var hun på Lanzarote midt på sommeren, og det var for varmt syntes hun. Jeg har vært på Kreta i juli en gang, varmt ja, men ikke for varmt.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 Jeg heier på Kypros og Fig Tree Bay av den grunn at jeg synes det er et veldig vakkert sted med vakkert krysstall klart vann og hvite fine strender. Der er det også katter i alle farger og fasonger på hvert sitt hjørne som jeg kanskje tipper 4- åringen vil fryde seg over. Varmt vil det nok bli i juli og nok uansett hvor du reiser av de stedene. Har vært i Mallorca også men ikke like imponert over badestrendene der (Alcudia) Anonymkode: c90d2...20c 2
neon_sun Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 Hva med Kroatia? Vi var der i sommer og storkoste oss. Kjempefint land og med badesko funket det supert med steinstrendene der også. Vi var der under hetebølgen i europa, og det var ca 35 grader der da, men overlevde til tross for at jeg egentlig ikke takler varme. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Skrevet 9. desember 2023 Det er mye mer behagelig temperatur på Kanariøyene i juli enn det er i Middelhavet. Anonymkode: 90f2b...d09 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mente JULI, ja! Skal bestille neste års sommerferie! Vil til syden, så vurderer ikke Tyskland etc. Var på Mallorca i fjor og det var bra (Alcudia, merket ikke noe til turisthat der), litt lyst til å prøve noe nytt i år. Noen anbefalinger? Hvordan er Kanariøyene i juli? Anonymkode: e8077...d36 Hvis det MÅ være «Syden», så risikerer du 40 grader uansett. Du kan ikke få i både pose og sekk. Anonymkode: 0c49b...ff3 1
Gjest Kastanjefrø Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvor ville dere reist? Familieferie, har med et barn på fire år. Tenker på klimaendringer, hetebølge og prisstigning… Hvor er det best å dra? Ønsker fire stjerners hotel, med barnebasseng og gjerne all inclusive (men rimeligste type innenfor denne standarden). Noen spørsmål: -Blir det for varmt å reise til Kypros med små barn i juli? Tenker Fig tree bay. -hva anbefaler dere av Kanariøyene, Mallorca eller Kypros i juli? Noen som har vært flere steder og kan komme med anbefaling? vil helst ikke risikere at det blir 40 grader… var på Mallorca i fjor (Alcudia), og er derfor nysgjerrig på de andre stedene også… Anonymkode: e8077...d36 GC er ukristelig varmt i juli-august, det samme gjelder Kypros som er enda varmere. Det går helt fint om du er på hotell med aircondition og basseng men det er direkte ubehagelig å gå i 3-4 minutter utendørs.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis det MÅ være «Syden», så risikerer du 40 grader uansett. Du kan ikke få i både pose og sekk. Anonymkode: 0c49b...ff3 Neida! Var på Mallorca i juli i fjor, og temperaturen var akkurat passe med 28-30 grader! Som en Veldig varm sommerdag her hjemme, egentlig. Overlever gjør man uansett - spørsmålet er på hvilke av de stedene jeg nevner, er det lavest sjanse for å få hetebølge-temperaturer? Anonymkode: e8077...d36 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 Jo lenger øst i middelhavet, dess varmere som regel. I det minste på den tiden. Anonymkode: d6c19...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 Skal du til Gran Canaria i juli, vil jeg tro at det er smartere å dra lenger nord. Det blåser mer for eksempel ved Bahia Feliz er min erfaring. Anonymkode: 52c4f...9d0 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 Nord øst på Gran Canaria og NØ alle Kanariøyene er det MASSE vind i juli pga passatvinden som blåser der da. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Passatvind ( Windsurfer) Anonymkode: 44143...3c1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 Fig tree bay i juli var veldig bra. Rhodos er også en øy med fin vind hele tiden hvis du velger riktig side. Generelt ville jeg holdt meg unna fastland, spesielt Spania, Portugal i juli, der er det 40-45 grader hver sommer. Øyene i det indre Middelhavet får sjeldent de hetebølgene, der ligger det på 30-35 med en fin bris. Med litt bris føles det ikke så trykkende hett. Gran Canaria har jeg bare vært på på høsten. Du finner middeltemperatur per måned på nett. Vil gjette det er veldig varmt? Anonymkode: 0df3a...f4a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #19 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jo lenger øst i middelhavet, dess varmere som regel. I det minste på den tiden. Anonymkode: d6c19...fa8 Vest mener du vel? Har du ikke fulgt med på hetebølge-kartene på sommeren? Spania, Portugal, sydligere Frankrike er steinvarmt. Indre Middelhav med øyene utenfor Hellas, Kypros osv er vanlig sommertemperatur. Anonymkode: 0df3a...f4a
Jobbermedbarn Skrevet 10. desember 2023 #20 Skrevet 10. desember 2023 Kypros og Fig tree Bay (eller evt Aya Napa (sunwing feks), elsker Kypros med så klart vann og herlige strender og veldig koselige folk🙏❤️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå