Gå til innhold

Foreldrene mine har flytta til en dyr leilighet på barcode, men er ikke nok soverom, så jeg må sove på samme rom som broren min når jeg er-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange hotell i Oslo. 

Anonymkode: 86398...588

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ønsker vel å bo i det strøket i sin alderdom da. Og en fireroms koster nok mye mer enn en treroms. Selv ville jeg nok ha valgt et soverom til, for å kunne ha barn og barnebarn på besøk i fremtiden. Hvis ikke du og din bror har tenkt å bosette dere i Oslo da.

Anonymkode: 11640...fcc

Skrevet
Daria skrev (10 minutter siden):

Du er voksen og har flyttet hjemmefra, men forventer fortsatt at foreldrene dine når de kjøper ny bolig skal ta høyde for et eget rom til deg, som ikke er en del av husstanden? Du ser ikke hvor vanvittig selvsentrert og egoistisk det er? Jeg regner med at du ikke var interessert i å bidra med det det ville kostet dem å kjøpe en leilighet med et soverom til...

Det er ikke «vanvittig selvsentrert og egoistisk». Jeg synes det er rart med folk som legger opp til å bo så smått at barn og barnebarn ikke kan komme på besøk. En ting er om man har alle så nært at de kan komme på dagsbesøk. Noe annet når de bor lengre vekk. 

Økonomi kan jo sette en stopper for det, men virker vel ikke helt slik med leilighet i Barcode…

Anonymkode: 049b8...84b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De ønsker vel å bo i det strøket i sin alderdom da. Og en fireroms koster nok mye mer enn en treroms. Selv ville jeg nok ha valgt et soverom til, for å kunne ha barn og barnebarn på besøk i fremtiden. Hvis ikke du og din bror har tenkt å bosette dere i Oslo da.

De er vel ikke akkurat langt inni alderdommen med barn i tjueåra…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Voksne mennesker bor da vanligvis for seg selv, ikke med foreldrene sine.

Anonymkode: d9ec1...191

Ts snakker jo om når hun er på besøk. Hun bor ikke der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er vel ikke akkurat langt inni alderdommen med barn i tjueåra…

Mange som bytter fra hus til leilighet mens de er i 50-årene.

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld,men hvor i helv... er barcode ?

Anonymkode: aa759...e5b

Skrevet
Daria skrev (15 minutter siden):

Du er voksen og har flyttet hjemmefra, men forventer fortsatt at foreldrene dine når de kjøper ny bolig skal ta høyde for et eget rom til deg, som ikke er en del av husstanden? Du ser ikke hvor vanvittig selvsentrert og egoistisk det er? Jeg regner med at du ikke var interessert i å bidra med det det ville kostet dem å kjøpe en leilighet med et soverom til...

Jeg syns ts har ett poeng. Dvs jo i realiteten si at de ikke ønsker noe overnatting av mer enn ett av sine barn i slengen? Jeg hadde aldri kjøpt noe flott og fancy for at det skal være fancy. Jeg hadde tenkt på det må være plass så familien skal samles til jul osv osv.. De kan umulig ha tenkt så langt eller så betyr ikke barna dems så mye for dem lengre da. 

For meg er det helt naturlig og dra hjem i ferier og besøke famillien og ligge over. 

Anonymkode: 647f0...b3b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange som bytter fra hus til leilighet mens de er i 50-årene.

Ja, men du mener vel ikke at de er i alderdommen når de er i femtiåra?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oslo sentrum. Fancy og stygge høyhus, svindyrt.

• Liker 3
Skrevet

Du er bortskjemt. Jeg skulle ønske at foreldrene mine solgte sitt hus. Jeg kunne gladelig sovet på en sofa. Jeg er voksen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men du mener vel ikke at de er i alderdommen når de er i femtiåra?

Nå er du bare vanskelig 😃. De forbereder alderdommen med å flytte fra hus til leilighet mens de er i 50-årene. Det er helt vanlig. Barn flytter ut, man ønsker å bruke mindre tid på hus og hage.....

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er billigere å bo på hotell de to ukene du er der i året enn å kjøpe en leilighet med flere ekstra soverom med alt det fører med seg av tapte kapitalinntekter og/eller mer rentekostnader på lån. Bli voksen, så skjønner du nok det.

Anonymkode: 99162...5b1

• Nyttig 3
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (37 minutter siden):

Regner med at foreldrene vet om det når de kjøper seg leilighet

Ja, det må man kunne anta at de vet. Så er det opp til hver enkelt om det er noe man skal ta hensyn til eller ikke ved kjøp av leilighet. Jeg tror begge deler er vanlig.

Skrevet
Hedda-78 skrev (41 minutter siden):

Det er overhode ikke rart å besøke sine foreldre i ferien hvis man selv bor på en annen kant av landet. Det er helt normalt å bruke ferien til å treffe familie.

Derfor er det ekstremt viktig å bo i nærheten av familie. Så slipper man å sløse ferien på slikt.

Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (47 minutter siden):

Merkelig å dra på ferie til foreldrene sine når man er i 20årene synes jeg

Javel? Er det veldig rart å dra på juleferie til sine foreldre når man er i 20-årene? Jeg synes det er rarere at folk har så uendelige mange rare idéer og hva som er "merkelig".

Anonymkode: 76392...ad6

• Liker 6
Skrevet

Foreldrene dine har et gjesterom, og det burde ikke være noe problem å sove med truse og t-skjorte. Skjerp deg🙄

Anonymkode: 5a17e...485

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ikke «vanvittig selvsentrert og egoistisk». Jeg synes det er rart med folk som legger opp til å bo så smått at barn og barnebarn ikke kan komme på besøk. En ting er om man har alle så nært at de kan komme på dagsbesøk. Noe annet når de bor lengre vekk. 

Økonomi kan jo sette en stopper for det, men virker vel ikke helt slik med leilighet i Barcode…

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg syns ts har ett poeng. Dvs jo i realiteten si at de ikke ønsker noe overnatting av mer enn ett av sine barn i slengen? Jeg hadde aldri kjøpt noe flott og fancy for at det skal være fancy. Jeg hadde tenkt på det må være plass så familien skal samles til jul osv osv.. De kan umulig ha tenkt så langt eller så betyr ikke barna dems så mye for dem lengre da. 

For meg er det helt naturlig og dra hjem i ferier og besøke famillien og ligge over. 

Anonymkode: 647f0...b3b

Så dere synes det er helt naturlig at en husstand  på to personer skal bruke penger (både i innkjøpt og drift) på flere rom enn de trenger i det daglige for å ha plass til to voksne barn samtidig noen få uker i året? De har et gjesterom, og det er jo ikke akkurat snakk om at de bor langt ute på landet hvor det er umulig å finne alternativ overnatting. Det får være grenser for hvor mye og lenge det skal være forventet å sette barnas ønsker og behov foran sine egne.

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har du bodd under en stein de siste 15 årene?

Anonymkode: 76392...ad6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...