AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Husker den tiden hvor man bare kunne kjøpe godteri på matbutikken eller bensinstasjonen. Nå virker det ut som det er blitt godterimekka overalt. Normal selger, masse nettbutikker, yummy heaven som åpner på alle kjøpesentrene i Oslo. Til og med på lekebutikken får man kjøpt godteri om dagen. Hva tenker du om dette? Hvorfor skal vi eksponereres for godteri overalt. Kan ikke huske de solgte godteri på lekebutikkene før i tiden. Anonymkode: a57d8...513 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Enig - der er en uting! Anonymkode: 0ae3d...51a 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 bare fordi det tilbys må man jo ikke kjøpe det. Jeg registrerer det faktisk ikke. Men det er vel fordi jeg ser etter andre ting. Hvis man er "avhengig" er det vel litt irriterende, ja Anonymkode: 624e3...766 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): bare fordi det tilbys må man jo ikke kjøpe det. Jeg registrerer det faktisk ikke. Men det er vel fordi jeg ser etter andre ting. Hvis man er "avhengig" er det vel litt irriterende, ja Anonymkode: 624e3...766 Eller hvis man har barn… Anonymkode: 0ae3d...51a 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Hvis du har så lite selvkontroll og du ikke klarer å holde deg unna godteri, trenger du hjelp. Anonymkode: e470f...068 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du har så lite selvkontroll og du ikke klarer å holde deg unna godteri, trenger du hjelp. Anonymkode: e470f...068 He he 😄 Tipper ikke hun går på lekebutikk for å kjøpe godteri til seg selv! Det er BARNA som utsettes for påvirkning/fristelser hele tiden. Og det er en uting! Anonymkode: a2a92...fbb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du har så lite selvkontroll og du ikke klarer å holde deg unna godteri, trenger du hjelp. Anonymkode: e470f...068 Jepp. Er veldig veldig mange av de i samfunnet vårt, de fleste faktisk, og de trenger at matmiljøet ikke pusher usunne ting overalt. Det hadde vært veldig god hjelp. De som klarer fint å motstå taper ingenting på at det ikke er godis å få kjøpt hvorenn de snur seg, mens samfunnet taper masse i både fellesskapets penger og i individuell livskvalitet når det er så lett tilgjengelig. Det gjør også at det er utrolig vanskelig å lære barna gode vaner. Industrien og de som selger vet hva de driver med, de klarer fint å utnytte svakhetene våre for å få folk til å kjøpe mer enn de egentlig ønsker å kjøpe. Å ha godterier mindre tilgjengelig ville vært super hjelp for folkehelsen. Anonymkode: c6efa...8e5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå