Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lorieen skrev (2 timer siden):

Jeg ville valgt noe annet. Hilsen barnehagelærer gjennom over 15 år som elsket yrket sitt opprinnelig, men som nå har rømt fra yrket grunnet ulevelige rammebetingelser og ekstremt arbeidspress. 

Hva jobber du med nå? Får du brukt utdannelsen et annet sted?

Skrevet
Anonymen3 skrev (24 minutter siden):

Hva jobber du med nå? Får du brukt utdannelsen et annet sted?

Nå er jeg selvstendig næringsdrivende i privat sektor. Jobber fortsatt med foreldre og barn og en form for omsorg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan ta videreutdanning etter barnehagelærer utdanning. Jeg vil videre som spesialpedagog slik at jeg kan jobbe med en til en kontakt. Jeg forstår ikke de som skriver at det ikke finnes andre muligheter etter man har blitt barnehagelærer, slutt å spre sånn falsk og dårlig informasjon. Det stemmer IKKE. 

Anonymkode: 6f9bc...110

Tusen takk for at du påpeker dette! Barnehagelærere er kvalifisert for mange videreutdanninger og tverrfaglige mastergrader. De har også mulighet til å jobbe andre steder enn kun barnehagen. 

Jeg tror fellesnevneren er at mange barnehagelærere generelt er utrolig dårlig til å gjøre research, og finne ut hvilke muligheter de har… Det er helt tullete at man skal drive å fraråde folk å ta utdanningen, fordi de antar at man er låst i barnehagen..

Anonymkode: e8103...aef

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for at du påpeker dette! Barnehagelærere er kvalifisert for mange videreutdanninger og tverrfaglige mastergrader. De har også mulighet til å jobbe andre steder enn kun barnehagen. 

Jeg tror fellesnevneren er at mange barnehagelærere generelt er utrolig dårlig til å gjøre research, og finne ut hvilke muligheter de har… Det er helt tullete at man skal drive å fraråde folk å ta utdanningen, fordi de antar at man er låst i barnehagen..

Finnes det virkelig MANGE videreutdanninger hvor man ender opp i noe annet enn bhg? 

Tenker du da på masteren i barnehagepedagogikk, småbarnsped eller ledelse? 

Det finnes i praksis 2 videreutdanninger hvor man kommer seg (delvis) vekk fra bhg: spesped, hvor man jobber enten med barn i bhg eller skole, eller logoped. Som det er klin umulig å få jobb som 

Så nei, det renner ikke over av muligheter for å komme seg vekk fra bhg 

Anonymkode: 07000...5b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Finnes det virkelig MANGE videreutdanninger hvor man ender opp i noe annet enn bhg? 

Det finnes i praksis 2 videreutdanninger hvor man kommer seg (delvis) vekk fra bhg: spesped, hvor man jobber enten med barn i bhg eller skole, eller logoped. Som det er klin umulig å få jobb som 

Hvis man tar spesped så ønsker skolen gjerne en spesialpedagog med lærerutdanning i bunn.

Anonymkode: 487d9...808

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det finnes mange. De du ramser opp, bekrefter jo bare at folk er dårlige til å gjøre research. Å utvide søkeresultatene er alltid lurt. For det er ikke bare barnehagepedagogikk, småbarnspedagogikk, barnehageledelse og spesialpedagogikk som eksisterer.

Jeg kjenner barnehagelærere som har videreutdanning og som jobber klinisk i BUP/DPS, Familievernkontoret, som jobbveileder, rådgiver, i NAV etc.

De har enten en master i spesialpedagogikk med eller uten spesialisering, videreutdanning i psykisk helsearbeid, rusarbeid, psykososialt arbeid med barn og unge etc - ellers så har de tatt en tverrfaglig master. Det finnes flere tverrfaglige mastere, som er åpne for mange ulike studieretninger.

Så jeg vil påstå at barnehagelærere har gode jobbmuligheter utenfor barnehagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...