AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Han kan sove til halv ett, i ukedagene også når han har fri. Barna er jo så store at de greier seg selv, yngste er 10 år, men orker ikke å lage seg frokost selv, så da blir det godis frem til far vokner. Dette noe som irriterer meg, og jeg vet ikke helt hvorfor🙈 Vi har ikke felles barn, og bor ikke sammen. Synes ikke barn skal starte dagen med godterier. Jeg er opp til "folkelig" tid (senest halv ti i helgene), og lager frokost til barna, selv om mine er eldre enn hans. Synes det er sløvt på en måte, men sier ingenting til han om det. Kan jo ikke bestemme hvor lenge han skal sove. Han kan kommentere at jeg skulle ha vekket han. Men han er altså 45 år, og dette kan han ta ansvar for selv. Jeg har alltid på alarm, for jeg ønsker ikke å sove bort halve dagen. Er oppvokst med foreldre som var oppe med oss barna, kanskje det har noe med det å gjøre. Savner kansje koselige morgenstuder med han også. Vet ikke hva jeg øsnker med dette innlegget, bare en liten utblåsning kansje😅 Anonymkode: fccea...c0b
Hjerte Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Han bør stramme seg opp, men det må virkelig 10-åringen også. Han bør kunne forventes å lage seg skikkelig mat uten å måtte overvåkes. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Ja, er helt enig i dette, men føler det er litt tidlig for meg å " blande" meg inn i det på en måte. Men ja, noen kommentarer må de vell begge kunne tåle. Iallefall far😉 TS. Anonymkode: fccea...c0b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Mannen og jeg kan også sove utpå morgenen, oftest til 10-11, men iblant også til nærmere 12. I hverdagen står vi opp i god tid til skole og jobb, og jeg ordner alltid barna om jeg skal på jobb eller ikke. Barna er 8 og 10, de vekker oss ved behov, men er det ikke behov, så får de ikke vekke oss før tidligst kl 9. De får lov til å lage mat selv, og er det søndag kan de spise resten av lørdagsgodtet om det er mer igjen (de får generelt ikke mye godteri, så ingen stor mengde å snakke om). De får ikke lørdagsgodt før lørdag ettermiddag, så ingenting godis på lørdagsmorgen. Vil de ikke lage mat selv, må de vente til vi står opp eller vekke oss etter kl 9. Ofte synes barna det er gøy å ordne frokostbordet, og så vekke oss. Det er veldig koselig. Vi er generelt glade i sløve morgener, alle sammen. Iblant kommer yngste krypende opp i senga etter hen har vært våken 1-2 timer, og sover litt sammen med oss. Jeg tenker det må få lov til å være opptil hver enkelt hvordan de vil ha det, men det er fritt frem å irritere seg i sitt stille sinn. Anonymkode: a8ba4...e77 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen og jeg kan også sove utpå morgenen, oftest til 10-11, men iblant også til nærmere 12. I hverdagen står vi opp i god tid til skole og jobb, og jeg ordner alltid barna om jeg skal på jobb eller ikke. Barna er 8 og 10, de vekker oss ved behov, men er det ikke behov, så får de ikke vekke oss før tidligst kl 9. De får lov til å lage mat selv, og er det søndag kan de spise resten av lørdagsgodtet om det er mer igjen (de får generelt ikke mye godteri, så ingen stor mengde å snakke om). De får ikke lørdagsgodt før lørdag ettermiddag, så ingenting godis på lørdagsmorgen. Vil de ikke lage mat selv, må de vente til vi står opp eller vekke oss etter kl 9. Ofte synes barna det er gøy å ordne frokostbordet, og så vekke oss. Det er veldig koselig. Vi er generelt glade i sløve morgener, alle sammen. Iblant kommer yngste krypende opp i senga etter hen har vært våken 1-2 timer, og sover litt sammen med oss. Jeg tenker det må få lov til å være opptil hver enkelt hvordan de vil ha det, men det er fritt frem å irritere seg i sitt stille sinn. Anonymkode: a8ba4...e77 Ja, er akkurat derfor jeg ikke har sagt noe😅Tenker at det ikke er mitt ansvar, og ikke opp til meg å bestemme hvordan ting skal gjøres. Så enn så lenge irriterer jeg meg i det stille ja😅🙈 Anonymkode: fccea...c0b
Fiske Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Problemet er ikke at han sover lenge. Problemet er at han tillatet at ungen spiser godteri istedenfor skikkelig frokost. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Barna er jo så store at de greier seg selv, yngste er 10 år, men orker ikke å lage seg frokost selv, så da blir det godis frem til far vokner. Så når far har ungene, så sover han lenge? AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har ikke felles barn, og bor ikke sammen Hvem snakker du egentlig om, faren til ungene eller kjæresten din? Anonymkode: 21499...e40
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Aha, det er ikke dine barn, men din kjæreste sine barn? Anonymkode: 21499...e40 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 Det skumle her er jo at barnet på 10 år hverken klarer å smøre brødskiver eller speile noen egg. Det er sløvt- ikke det at far hviler men at han ikke sørger for et stort barn kan ordne seg selv. Jeg klandrer hele denne matboks-trenden hvor fokuset er på at foreldre skaffer barna sunn/fancy mat framfor at barna lager sin egen matpakke fra de starter på skolen. Anonymkode: be971...51f
exictence Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, er helt enig i dette, men føler det er litt tidlig for meg å " blande" meg inn i det på en måte. Men ja, noen kommentarer må de vell begge kunne tåle. Iallefall far😉 TS. Anonymkode: fccea...c0b Enig med deg i det. Jeg ville sagt at jeg føler at det er litt synd at barnet ditt spiser godter fordi at du sover så lenge. Det hadde vært hyggelig om du sto opp litt før. Jeg forstår deg godt at du blir litt irritert. Jeg blir litt irritert bare fordi kjæresten sover så lenge uten at han har barn en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå