AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Bare veldig nysgjerrig på om dere ser forskjell i folks handlemønster i år fra tidligere år? F.eks i omsetning og antall kunder. Det er jo jul og folk handler julegaver, men kanskje ikke i like stor grad som tidligere? Synes det er vesentlig roligere på sentrene i år, det er kanskje en tydelig endring utifra de økte rentehevingene. Ser ut som folk er mye mer forsiktig og at Norges bank har fått den effekten de ønsker. Men om de har strammet så hardt at folk ikke handler og arbeidsplasser sliter, så er jo ikke det bra heller. Anonymkode: 2a6bf...d17
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Nei. Ser forskjell resten av året, men ikke i desember. Full fart på senteret her nå, men det hjelper jo ikke alle de som har gått konk. Ja, vi har halvparten så mange ansatte av det vi pleide og ha, så det går ut over arbeidsplasser det er klart. Nå, som plutselig folk skal handle allikevel blir jo vi som er igjen skjelt ut over at vi ikke er flere på jobb. Ser ut som at Norges bank har fått den effetekten de ønsker, mindre forbruk gjennom året, økt arbeidsledighet osv.. men en ting de har kanskje har glemt er at når folk ikke har råd til juleferie på granca og førjulshopping i London, så tar de i litt ekstra på kjøpesentrene her i steden. Derfor opplever jeg det motsatte av det du beskriver, daglig omsetningsrekord i butikken, ukentlig på senteret og fullstendig kaos så langt. I fjor var det sånn hele desember, politiet måtte sperre inngangen lille julaften i fjor fordi folk besvimte i kaoset. Anonymkode: a7a02...290 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Corona årene var omsetningsrekord for kjeden jeg jobber i, 2022 slo vi de tallene. Så langt i 2023 ligger vi over 2022 også, så folk handler som normalt til jul. 🤞 Anonymkode: fb91e...edb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare veldig nysgjerrig på om dere ser forskjell i folks handlemønster i år fra tidligere år? F.eks i omsetning og antall kunder. Det er jo jul og folk handler julegaver, men kanskje ikke i like stor grad som tidligere? Synes det er vesentlig roligere på sentrene i år, det er kanskje en tydelig endring utifra de økte rentehevingene. Ser ut som folk er mye mer forsiktig og at Norges bank har fått den effekten de ønsker. Men om de har strammet så hardt at folk ikke handler og arbeidsplasser sliter, så er jo ikke det bra heller. Anonymkode: 2a6bf...d17 Her er det stappfullt på senteret, i alle fall. Men meningen er jo at forbruket skal ned og dermed også at arbeidsplasser skal slite. Norges Bank kan bare ikke si det høyt. Arbeidsledigheten må (litt) opp, slik at det ikke blir så høyt trykk på lønningene. Anonymkode: 392b0...48d 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Jeg var i dag på er av norges største kjøpesenter og jeg ble overrasket over hvor få folk det var. For meg var det som en vanlig hverdag.. jeg tenkte at dette er ikke normalt. Det var masse ledig parkering kl 13 og dette er den to uker før jul. Anonymkode: 22a42...b6d
Million Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Kan det være at folk handler mer på nettet? Det gjør jeg når jeg skal ha noe. Er nesten aldri i vanlige butikker. Det kan være en av grunnene til at noen ansatte på kjøpesentere melder om mindre omsetningstrykk?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Det var så mange folk der at jeg ikke øsnker å dra til kjøpesenteret før til neste år- Anonymkode: ffba1...a27
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Jobber i Rusta,lange køer,3 kasser oppe🙈 Anonymkode: bd18e...e6a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 Million skrev (22 timer siden): Kan det være at folk handler mer på nettet? Det gjør jeg når jeg skal ha noe. Er nesten aldri i vanlige butikker. Det kan være en av grunnene til at noen ansatte på kjøpesentere melder om mindre omsetningstrykk? Jo, men sånn har det jo vært lenge. At vi stadig mister kunder til nettbutikker har jo skjedd over tid, og det ble ekstra tøft med covid først og så dårligere kjøpekraft. Jeg opplever det omvendte i desember, men tror det kommer av kombinasjonen folk har ikke tid til og vente på posten, men også at det er sosialt og møtes på kjøpesenter, det er julegrantenning og nisse og pepperkaker og boksigneringer og gudene vet hva, som man altså ikke får ved nettshopping . I januar går nok flere tilbake til nettkjøp eller kjøpestopp igjen. mulig det er de små nærsenteret som ikke har så mye dill og lokke med som taper? Uten at jeg har sett det på ukesrapporter fra de sentrene heller, men.. Anonymkode: a7a02...290 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 Jobber hos Extra, helt texas de siste to ukene! Anonymkode: 688c8...fac
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jobber hos Extra, helt texas de siste to ukene! Anonymkode: 688c8...fac Ja, men det er jo alltid texas rundt juletider. Har dere omsetningsrekord sammenlignet med i fjor? Butikksjefen min likte å ha oversikt over omsetning åpen for alle på PCen man trykker inn timelisten på i bakrommet, og da var det enkelt å se hva som var omsetningen i fjor. Nå er jo alt dyrere, og det drar jo omsetningen uansett opp... Hva som blir igjen i fortjeneste er en annen sak. Anonymkode: ffba1...a27
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 Folk bruker kredittkort og det finnes rike folk enda. Bare se skattelistene. Så mange som tjener nær millionen. Utrolig. Ser jeg jobber i feil yrke. 😆 Anonymkode: 2f750...9de
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 16.02): Her er det stappfullt på senteret, i alle fall. Men meningen er jo at forbruket skal ned og dermed også at arbeidsplasser skal slite. Norges Bank kan bare ikke si det høyt. Arbeidsledigheten må (litt) opp, slik at det ikke blir så høyt trykk på lønningene. Anonymkode: 392b0...48d Dette er sagt høyt lenge. Anonymkode: 1631e...c55 1
Gjest theTitanic Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 16.02): Her er det stappfullt på senteret, i alle fall. Men meningen er jo at forbruket skal ned og dermed også at arbeidsplasser skal slite. Norges Bank kan bare ikke si det høyt. Arbeidsledigheten må (litt) opp, slik at det ikke blir så høyt trykk på lønningene. Anonymkode: 392b0...48d Det er da ingen usagt hemmelighet at arbeidsledigheten vil gå opp. Det er endel av det som kjøler ned økonomi og forbruk. Går ikke arbeidsledigheten opp så vil ikke rentene gå ned. Alle vinner ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå