Gjest motorrypa Skrevet 7. november 2002 #1 Del Skrevet 7. november 2002 har en stund vært plaget med at jeg plutselig ikke får puste. får rett å slett ikke nok oksygen til hjernen å det kjennes ut som om jeg skal til å svime av. kaldsvetter å alt mulig i disse anfallene. trodde først det var fordi at ungen kanskje presser på lungene. men fikk det liksom ikke til å stemme at dette skulle komme som anfall. så jeg dro til legen i over i går. tok noen prøver da. bla. ekg og noen blodprøver. disse var alle forholdsvis normal. noen av blodverdiene var litt forhøyet i tillegg til at jeg hadde litt høy puls. ble sendt hjem med beskjed at jeg måtte komme tilbaake i går for å ta noen blodprøver til som måtte spesialbehandles på en eller annen måte å at de ikke kunne ta den da fordi det var for seint på dagen. legen min skulle ringe meg så snart han fikk svar på prøvene såfremt at det var noe alvorlig. å siden han ikke ringte i går så regnet jeg med at da er alt i orden, men i sted var jeg hos min fysiterapaut og fikk behandlig da telefonen plutselig ringte. han forklarte meg det at det verst tenkelig senarioet var mulig. altså en lungesykdom som heter lunge emboli. å at han ville få meg sendt til sykehuset for innleggelse og observasjon helst i dag. men siden jeg skal til tromsø å besøke min søster sopm jeg ikke har sett på x antall år. så fikk jeg lov til å reise. jeg blir å ha folk rundt meg 24 timer i døgnet og hvis noe skjer mens jeg er der så vil jeg bli innlagt øyeblikkelig. om det er sjokket eler om det er fordi jeg bare ganske enkelt er overfølsom for tida det vet ikke jeg. men tårene spruter å jeg klarer liksom ikke å stoppe heller. jeg synes bare dette er drit skummelt hele greia. å jeg får liksom ikke til å tenke på normalt vis. føler meg bar eskikkleig rådløs akkurat nå. å det er i sånne her tilfeller at jeg skulle ønske at jeg hadde en mann å støtte meg til, men siden han flyttet fra meg å magen min for tre måneder siden så er vel ikke det så sannsynlig at jeg får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvillingmamma´n Skrevet 7. november 2002 #2 Del Skrevet 7. november 2002 Dette var ikke hyggelig nytt. Skjønner godt at du er redd nå. Du sier at du skal besøke søstra di nå. Må du fly da? Er vel ikke veldig lurt å fly langt i allefall med en emboli i kroppen (lungen)? Håper alt går bra med deg. Bare gråt du, det er lov det. Har ikke noe med overfølsomhet å gjøre, men redsel. Men er enig med legen din i at du burde legges inn i dag. Kan ikke gå rundt uten å ha kyndig hjelp umiddelbart dersom noe skulle skje med deg. Håper du skriver mer om hvordan det går med deg siden en gang. Masse trøst og klemmer fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 7. november 2002 #3 Del Skrevet 7. november 2002 HUff stakkar deg!!! Håper at alt er ok . Vil bare klargjøre hva lungeemboli er: det er rett og slett en blodpropp i lungen. Og ikke en lungesykdom. MEN det var jo det VERST tenkelige scenarioet.. Så vi får krysse fingrene for at det ikke er så alvorlig!!! Kanskje du rett og slett har opplevd panikkangst??? Det arter seg noenlunde likt.... MEn bare gråt du- det er greit å få ut litt redsel og bekymring! Lykke til og jeg håper alt går bra med dere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 7. november 2002 #4 Del Skrevet 7. november 2002 Dette var ikke noe kjekt, motorrypa. Skjønner godt at du er fortvila og at tårene bare strømmer på. Og la dem strømme! Det har du lov til. Håper du gir deg selv svært lav terskel for å ta kontakt med lege dersom du virkelig reiser til Tromsø. Ingen vits i å ta noen sjanser med et lite vidunder i magen. Lykke til! Stor klem fra Nala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 7. november 2002 #5 Del Skrevet 7. november 2002 uf for mig da må nok sige som nala kan ikke søsteren din komme ned på besøg og så komme til hospitalet så de kan passe godt på dig og den lille vi kan jo ikke ha at der sker noget med dere begge to ønsker dig rigtig god bedring klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorrypa Skrevet 7. november 2002 #6 Del Skrevet 7. november 2002 joda. fikk faktisk både eksen å mora mi å min søster å alle sammen, de vil vel bare hjelpe å støtte. er takknemlig for det. å synes det er godt å ha noen å støtte seg til akkurat nå, for nå trenger jeg det mere enn noen gang tidligere. spesielt at eksen min kom, det betyr mye. å så fremt at jeg ikke ligger på sykehuset til uka så skal vi dra ut å spise sammen å kose oss å ta livet med ro. skal nok ta kontakt med legen for den minste ting nå i helga hvis det skulle skje noe. men jeg vet jo at jeg kommer ikke til å være alene så mye som et sekund i helga , i motsetning til når jeg er hjemme så er jeg alene mesteparten. å hvis noe skulle skje da så ville det være mye verre. jeg er jo også betraktelig mye nærmere saykehus når jeg er i tromsø enn om jeg skulle være hjemme så det er vel ikke den helt store risikoen å ta ved å dra dit. hvis da hadde vært umiddelbart livstruende så hadde jo legen min hentet meg å sendt meg til hammerfest på sykehus enten jeg- vil eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 8. november 2002 #7 Del Skrevet 8. november 2002 sender deg en varm tanke. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå