Trolltunge Skrevet 9. desember 2023 #81 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I den grad kvinner blir «avdanket» når de når en viss alder så er det vel bare snakk om at de kommer ned på det nivået som vi menn har hatt hele livet? At den oppmerksomheten som mange «normale» kvinner opplever fra 20 til 32 er «unormal»? Anonymkode: da071...353 Dette! Oppmerksomheten vi kvinner får når vi er unge er ukritisk oppmerksomhet på speed liksom. Det har nærmest ingenting å si hvordan vi er, for å være ung og ha et ok utseende er tilstrekkelig for ALTFOR mye oppmerksomhet, til et ubehagelig nivå. Det er jo ren seksuell oppmerksomhet mye av det, ikke for oss som person. Etterhvert som vi blir voksne finner vi oss I mindre grad i ugrei oppførsel og seksualisering på denne måten, og det blir også mindre og mindre av det, men det er ikke et problem for de fleste kvinner, men en fordel. Å bare være knullbar for mange har særdeles lite verdi for de fleste av oss kvinner, for det er som person vi ønsker å være tiltalende for menn. Med årene blir det derfor som du skriver, at det blir mindre av denne rene seksuelle oppmerksomheten vi uansett ikke er tjent med, og det blir mer likt som det menn stort sett alltid har det, at personlighet begynner å bety mest angående å treffe noen. Hvilket er helt greit, og bra, ettersom det er hva vi kvinner stort sett egentlig alltid har ønsket og vektlagt. Selvfølgelig vil dette slå negativt ut for kvinner som egentlig ikke har noen tiltalende personlighet, men det er jo ikke akkurat feil. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #82 Del Skrevet 9. desember 2023 Det er nok ingen fasit på det. En kollega i 50-årene har nettopp fått seg ny kjæreste, og har vært omsvermet siden hun ble skilt for noen år siden. Jeg derimot har alltid vært usynlig for menn, og er sikkert født avdanket. Kommer vel helst an på utseende, nettverk og personlighet, ikke alder. Anonymkode: 096e5...4e6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 9. desember 2023 #83 Del Skrevet 9. desember 2023 Det kan sikkert føles sånn som TS beskriver det i en bestemt alder og omgangskrets. De på 40 og 50 føler det ikke såmn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 9. desember 2023 #84 Del Skrevet 9. desember 2023 Skjønner ikke helt hva dere maser om. Nå er jeg blitt 34, og klarer meg fint på det såkalte markedet. Jeg er åpen for alt fra 28 til 38 på tinder, og har bare møtt hyggelige menn som ønsker noe seriøst. Jeg regner selvfølgelig ikke med at 20 åringer er interessert i meg lenger (de er som oftest ikke interessert i verken menn eller kvinner som er 15 år eldre), selv om både en og to jyplinger har sagt at de liker meg fordi jeg er selvsikker. Selve statistikken er ikke så interessant for meg. Jeg pleier ikke å være en del av den uansett. Kommer nok mye an på miljø det her. Mine venner går både opp og ned og kompisen min er kjæreste med ei som er 11 år eldre. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #85 Del Skrevet 9. desember 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok ingen fasit på det. En kollega i 50-årene har nettopp fått seg ny kjæreste, og har vært omsvermet siden hun ble skilt for noen år siden. Jeg derimot har alltid vært usynlig for menn, og er sikkert født avdanket. Kommer vel helst an på utseende, nettverk og personlighet, ikke alder. Anonymkode: 096e5...4e6 Jeg har også vært omsvermet siden jeg ble ung, og har ikke merket noe nedgang. Anonymkode: 0f362...ebd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 9. desember 2023 #86 Del Skrevet 9. desember 2023 (endret) Tja, aldersforskjellen er der allerede ved første giftemål, men den øker ved andre. Jeg tror nok det i grunn er ganske enkelt. Menn og kvinner har ulike preferanser. Menns viktigste preferanse (statistisk sett) er utseende, for kvinner er det økonomisk stabilitet. Utseende forfaller med årene, mens økonomien blir gjerne bedre. Det er nok en sterk bidragsyter til at de mennene som kan gjerne finner seg en noe yngre partner andre gang, mens kvinner lar god økonomi veie opp for noen ekstra år på baken. Menn i 50-årene med mye på stell finner seg ofte ei i 40-årene. For damene er ikke dette nødvendigvis et problem før de kommer opp i 50-årene selv. Vi har jo en annen tråd her som nettopp har diskutert dette. De jevnaldrende mennene i 50-årene fremstår som håpløse. Dette er ganske naturlig, da de mer attraktive kan velge mellom enten de mest attraktive single kvinnene i 50-årene og de litt yngre. Det blir også vanskelig å gå ned i alder, da for menn i 40-årene er de fleste kvinner i 50-årene uaktuelle som partnere. Med noen unntak. Endret 14. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #87 Del Skrevet 9. desember 2023 Slike spørsmål er ikke relevant om man søker etter kjærligheten. Når man er klar for et kjærlig forhold, så finner man det. Selv har jeg vært singel i 15 år, har barn. Er enda ikke kommet til det punktet hvor jeg ønsker å søke kjærligheten, men den dagen jeg er klar, så vet jeg at jeg finner min elskede. Jeg er mann hvis det spiller noen rolle. Anonymkode: 9e50d...64f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #88 Del Skrevet 9. desember 2023 (endret) Oppriktig talt så syns jeg 2,2 år og 4 år er akkurat det samme. Man er jevnaldrende, man har samme sted i livet. Derimot så hadde vi et par i barnehagen der faren var 32 år eldre enn moren og den skal jeg si at jeg sleit litt med å forstå (hjernen min hopper rett til når han er 92 år så er hun 60). 😅 Anonymkode: 0f362...ebd Endret 14. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #89 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppriktig talt så syns jeg 2,2 år og 4 år er akkurat det samme. Man er jevnaldrende, man har samme sted i livet. Derimot så hadde vi et par i barnehagen der faren var 32 år eldre enn moren og den skal jeg si at jeg sleit litt med å forstå (hjernen min hopper rett til når han er 92 år så er hun 60). 😅 Anonymkode: 0f362...ebd Det er mye, tenk om mannen min ikke er født enda, sykt. Anonymkode: 40553...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #90 Del Skrevet 9. desember 2023 6 hours ago, Nymerïa said: Helt enig, det er et tilbakevendende tema dette på KG. Det virker som om ideen om at kvinner en dag føler seg uønsket er den eneste grunnen enkelte har for å stå opp om morgenen. Det er nok sannsynligvis fordi enkelt har opplevd å føle seg uønsket av kvinner gjennom hele sitt liv. De trenger derfor å vende bitterheten sin utover og forsøke å projisert sin sin følelse av uønsket over på noen andre. Samtidig så er det også noen av dem som lever i håpet om at de ikke lengre skal bli valgt bort av kvinner når de blir eldre, derfor denne maniske besettelsen av at kvinner blir uønsket når de bikker 30, mens alle mannfolk blir attraktive for kvinner i 20 årene så fort mennene blir gamle. Men dersom det er slik at alle de yngre kvinnene jakter på gamle gubber, hvorfor er det da så mange barnløse eldre menn? Og hvem dater de yngre mennene, dersom eldre kvinner er uattrkative mens de yngre kvinnene går etter eldre menn? Det må bety at de fleste yngre menn blir avvist av kvinner og at de enste som får seg noe er yngre kvinner og eldre menn? Anonymkode: ecc0b...fa4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 9. desember 2023 #91 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33. ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn? ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. Anonymkode: 65ac3...da2 De blir kun avdanket som mange menn om de søker veldig mye yngre partner! Finner man en på sitt eget sted i livet som man passer sammen med blir man aldri avdanket. Det gjelder både kvinner og menn, og single finner man stort sett i alle aldersgrupper. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #92 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tenker det handler like mye om livsfaser som alder. Svangerskap, unger, etc. Hvis en kun ser på fysisk attraktivitet er det klart at en barnløs kvinne på 35 år holder seg bedre enn ei på samme alder med 3 unger. På den andre siden finnes det jo menn som helt sikkert foretrekker hu med 3 unger. Anonymkode: e61d1...109 Det er virkelig ikke automatikk i dette. Vet om en hel del med unger som ser helt fantastiske ut 🤩 Anonymkode: 82a6c...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #93 Del Skrevet 9. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok sannsynligvis fordi enkelt har opplevd å føle seg uønsket av kvinner gjennom hele sitt liv. De trenger derfor å vende bitterheten sin utover og forsøke å projisert sin sin følelse av uønsket over på noen andre. Samtidig så er det også noen av dem som lever i håpet om at de ikke lengre skal bli valgt bort av kvinner når de blir eldre, derfor denne maniske besettelsen av at kvinner blir uønsket når de bikker 30, mens alle mannfolk blir attraktive for kvinner i 20 årene så fort mennene blir gamle. Men dersom det er slik at alle de yngre kvinnene jakter på gamle gubber, hvorfor er det da så mange barnløse eldre menn? Og hvem dater de yngre mennene, dersom eldre kvinner er uattrkative mens de yngre kvinnene går etter eldre menn? Det må bety at de fleste yngre menn blir avvist av kvinner og at de enste som får seg noe er yngre kvinner og eldre menn? Anonymkode: ecc0b...fa4 Jeg skjønner jo ikke helt den selv - fordi det er jo ikke akkurat sånn menn over 30 er så forbasket sexy. Mange av dem er middelmådige på det beste. Og jeg vet ikke, når man kommer over 30 så kommer de jo alltid med trauma av noe slag så forventningen er at du skal være kokk, psykolog, puledukke og bestevenn. Samtidig hva skal de gjøre? Ingenting. Anonymkode: 0f362...ebd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #94 Del Skrevet 9. desember 2023 Av og til er det tråder om at kvinner velger feil menn og ikke de som er bra, og det minste man kan gjøre er å høre etter hva de sier. Om han mener at en kvinne mister verdi og er avdanket når hun er 40, kan man ikke forvente en langsiktig partner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #95 Del Skrevet 9. desember 2023 https://www.forskning.no/aldring-kreft/flere-brudd-nar-kvinnen-blir-syk/886884 Noen som har litt mer oppdatert informasjon på dette temaet? Jeg begynte å tenke på det når Helene sa dette med forventningene om en langsiktig partner. Det er rundt seks ganger større sjanse for at kvinner opplever brudd i forholdet kort tid etter at de har fått kreft- eller MS-diagnose, enn hvis mannen blir syk. Når kvinnen fikk kreft- eller MS-diagnose, var skilsmisseraten 20,8 prosent, mens den var 2,9 prosent når mannen ble syk. Anonymkode: 0f362...ebd 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #96 Del Skrevet 9. desember 2023 Mine ærlige tanker: Er bare 29, men tenker at jeg fikk gleden av å være en attraktiv kvinne og fikk vite hvordan det var - i dette livet. Nå er jeg gift, fortsatt ikke uattraktiv... jeg er den samme, men er selvfølgelig "off market" og håper å være det for evig! Så jeg tenker nettopp det da: du er "av" markedet når du forplikter deg, fremfor når du "forfaller". Det vil bli en nedgang (selvfølgelig og heldigvis) i interesserte den dagen du setter ringen på fingeren. Men da bryr du deg ikke det spøtt. Ville ikke vært bekymret. Jeg tror man generelt kommer dårligere ut av det fra perioden 30-50 år som singel, fordi da er de fleste "oppegående" tatt, og de som er single, har ofte da bagasje med ekser, barn, barnebarn, styr og hoi. Man kan bli attraktiv på markedet igjen etter den tid sikkert, når folk er enker og enkemenn, og på leting etter en ny partner i sin siste fase. Men som kvinne; er du først "pen" og har en personlighet som er tiltalende, tror jeg aldri du blir fullstendig uattraktiv for alle menn. Men alle har vel sin storhetstid, som single, unge og vakre. Sånn er livet. De mennene som mener alle kvinner utgår etter 35-40 år, mangler selvinnsikt og er kanskje ikke de karene du ønsker å ha draget på, for å si det mildt. Anonymkode: 7577a...453 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #97 Del Skrevet 9. desember 2023 Jeg nærmer meg 50 og får definitivt mindre oppmerksomhet for utseendet nå enn før. Og det er helt ok, for jeg ser jo selv at jeg ikke har samme utseendet som før. Men jeg får mer oppmerksomhet for den jeg er og dater en flott mann. Anonymkode: 80a55...2e8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #98 Del Skrevet 9. desember 2023 Tror ikke man kan sette en universell alder for når damer blir mindre interessante for menn. Dessuten vil en 30 år gammel dame kanskje være mindre interessant for menn i tidlig 20 årene, men hun er da like aktuell for menn 30-40-50 års alderen. Jeg tror også at det er de færreste menn 35+ som faktisk ønsker seriøse forhold med 20 åringer - det tenker jeg er mer en fantasi/myte. For min del som er 28 år, så sliter jeg med å se at jeg har noe mindre «markedsverdi» sammenlignet med da jeg var 22. jeg blir enda spurt om leg på polet, noe jeg tolker som at jeg ikke ser ut som jeg nærmer meg 30. Da jeg var 22 jobbet jeg i butikk og visste ikke helt hva jeg ville. Nå har jeg master innen IT-sikkerhet og tjener betydelig bedre. Synes bare det høres ut som en dårlig deal å aktivt velge bort etablerte, sunne, spreke kvinner til fordel for noen som er 5 år yngre Anonymkode: ed01e...6c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #99 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.forskning.no/aldring-kreft/flere-brudd-nar-kvinnen-blir-syk/886884 Noen som har litt mer oppdatert informasjon på dette temaet? Jeg begynte å tenke på det når Helene sa dette med forventningene om en langsiktig partner. Det er rundt seks ganger større sjanse for at kvinner opplever brudd i forholdet kort tid etter at de har fått kreft- eller MS-diagnose, enn hvis mannen blir syk. Når kvinnen fikk kreft- eller MS-diagnose, var skilsmisseraten 20,8 prosent, mens den var 2,9 prosent når mannen ble syk. Anonymkode: 0f362...ebd Mmm...herlig med det sterke kjønns ridderlige og tapre natur...Satser på at min smukkas er bedre. Nok en grunn til at kvinner bør styre langt unna eldre menn, de kommer seg ikke ur av forholdet når mannen begynner å bli en belastning, og de ofrer tid på en fyr som neppe ofrer noe tilbake. Dårlig butikk. Anonymkode: e18a7...8db 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #100 Del Skrevet 9. desember 2023 Example skrev (1 time siden): Tja, aldersforskjellen er der allerede ved første giftemål, men den øker ved andre. Jeg tror nok det i grunn er ganske enkelt. Menn og kvinner har ulike preferanser. Menns viktigste preferanse (statistisk sett) er utseende, for kvinner er det økonomisk stabilitet. Utseende forfaller med årene, mens økonomien blir gjerne bedre. Det er nok en sterk bidragsyter til at de mennene som kan gjerne finner seg en noe yngre partner andre gang, mens kvinner lar god økonomi veie opp for noen ekstra år på baken. Menn i 50-årene med mye på stell finner seg ofte ei i 40-årene. For damene er ikke dette nødvendigvis et problem før de kommer opp i 50-årene selv. Vi har jo en annen tråd her som nettopp har diskutert dette. De jevnaldrende mennene i 50-årene fremstår som håpløse. Dette er ganske naturlig, da de mer attraktive kan velge mellom enten de mest attraktive single kvinnene i 50-årene og de litt yngre. Det blir også vanskelig å gå ned i alder, da for menn i 40-årene er de fleste kvinner i 50-årene uaktuelle som partnere. Med noen unntak. Du vet at i hvert femte (!) ekteskap så er kvinnen eldre enn mannen? Statistisk sett har for øvrig forhold med stor aldersforskjell minst sjanse for å lykkes. Så nei, ikke ALLE menn er sammen med MYE yngre kvinner. De fleste par er jevnaldrende +/- 3 år. Mange menn over 50 opplever erektil dysfunksjon. Mange kvinner over 40 vil gjerne ha et sexliv. Ergo har en mann på 50 ofte lite å tilby en kvinne på 40. I Norge i 2023 trenger ikke kvinner å bli forsørget. Kvinner vil også nyte sexliv og ikke være frastøtt mannens kropp og ansikt. Derfor er det ikke sant at vi tar til takke med gamle, lite pene menn for å bli forsørget. Anonymkode: 3435b...41b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå